וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס האוסקר ופסטיבל נשי: 5 דברים שאסור לפספס השבוע

1.3.2018 / 0:18

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד - ועוד אזהרה ממה כדאי דווקא להתרחק

אימג'בנק GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טקס האוסקר

את טקס האוסקר אין צורך להציג. כמעט כולם יודעים במה מדובר ויש להם דעה מגובשת עליו, לטוב ולרע. בכל זאת, הנה כמה סיבות שהופכות את הערב הגדול של הוליווד למסקרן במיוחד השנה, ולכן גם שווה צפייה. קודם כל, רמת הסרטים המועמדים, למשל "צורת המים" ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", שהיא מן הגבוהות בשנים האחרונות. כתוצאה מכך, התחרות צמודה וצפופה מתמיד. באמת שאף אחד לא יכול להמר מה יקרה ברוב הקטגוריות, מה שאומר שהזוכים ייראו מופתעים, אבל על אמת. נוסף לכך, כל זה מגיע בתום אחת השנים הסוערות והמכריעות בהיסטוריה של החברה האמריקאית ושל תעשיית הבידור בכלל, ויהיה מעניין לראות איך הנוכחים באולם מתייחסים לזה. אם לא די בכך, נקבל על הבמה גם את גל גדות כמגישת אחת הפרסים, וגם את סופיאן סטיבנס, המועמד בקטגוריית השיר המקורי, שהוא ללא ספק מן המבצעים האיכותיים בתולדות האוסקר. הבשורה הרעה היחידה: הטקס יתחיל השנה חצי שעה מוקדם מן הרגיל, ויגזול עוד יותר זמן שינה מבדרך כלל.

מתי? בין ראשון לשני, ב-3:00 לפנות בוקר

איפה? ב-yes1. הטקס יהיה זמין מיום שני ב-yesVOD, וגרסה ערוכה ומתורגמת תשודר ב-yes 1 בשלישי 6.3 ב-21:30

למה? כי יש תחושה שזה יהיה אחד האוסקרים הגדולים בדורנו.

יגרוף את כל הקופה? טריילר "צורת המים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מיתרי הלב"

בין רגוע לסוער, בין באך לביטלס, בין קלאסי לג'אז: שני הנגנים הווירטואוזים, סניה קרויטור (כינור) ולטיסיה חמו (צ'לו), חוברים בימים אלו למופע משותף שכולו חגיגה של להיטים בעיבודים מיוחדים. את השניים מלווה הרכב נגנים בשם Sanya's band ולפי מה שמבטיחים לנו, צפויים שם רגעי קסם מוזיקליים. לחובבי אלקטרוני, צ'ילאאוט, קלאסי, ג'אז ומוזיקת עולם. בעצם, לחובבי מוזיקה באשר הם.

מתי? 3 במרץ, 20:00

איפה? מתנ"ס דיונה, אשדוד (וב-4 במרץ בהיכל התרבות בנתניה)

למה? כי גם אבא שלו מלווה אותו באקורדיון

כך זה נראה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל "ליידיז פירסט"

לרגל יום האישה הבינלאומי שנחגג בחודש מרץ, נערך במהלך החודש פסטיבל "ליידיז פירסט" שכל כולו העצמה נשית והצבת הנשים בקדמת הבמה. הפסטיבל, שנערך על ידי קבוצת זאפה, יתקיים בכמה מוקדים ברחבי הארץ והוא צפוי להימשך לאורך כל החודש. במהלך השבוע הקרוב יתקיימו כמה הופעות מסקרנות, ביניהן מופע ההשקה החגיגי של רונית שחר לאלבומה החדש, קרולינה שתארח את דנה עדיני, הופעה של ריקי גל ומופע השקת האלבום החדש של עינב ג'קסון כהן. בהמשך החודש ייערכו עוד הופעות נפלאות אחרות, ובראשן המופע החגיגי של גלי עטרי "חזקה מהרוח", שבו תארח את דויד ברוזה ובועז שרעבי.

מתי? החל מ-3 במרץ

איפה? כל הארץ

למה? רק תראו כאן מי מופיעות ותבינו לבד

משיקה אלבום. עינב ג'קסון כהן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שיחות שלא נענו"

לפני יותר מארבעים שנה, העלה יהונתן גפן את המופע "זה הכל בינתיים, בינתיים זה הכל". מאז הספיק המשורר/פזמונאי/סופר/מחזאי/עיתונאי/סאטיריקן/מתרגם להעלות מופעים נוספים, ששילבו בין קטעים שכתב לבין שירים שנוגנו על הבמה, ואשר התאפיינו בזעקה של גפן על מה שרובנו מכנים כ"מצב".

בהופעה החדשה, שנקראת "שיחות שלא נענו", מנסה גפן לענות לכל אלה שאיש אינו עונה להם. עם מונולוגים חדשים וישנים, עם שירים שחודשו וכאלה שנשכחו, עם פוליטיקה ותרבות, הוא מצליח לדבר על הכול ולגרום לכל מי שצופה בו לצחוק ולבכות גם יחד. את גפן ילוו על הבמה ורד פיקר, מיקה קרני ויונתן ארצי (כן, כן, הבן של).

מתי? 1.3

איפה? אלמא, זיכרון יעקב

למה? כי תמיד שווה להקשיב מה שיש לאיש החכם הזה לומר

באחד הסיבובים הקודמים. "מראת פלאים", דני ליטני ויהונתן גפן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל ירושלים לאמנויות

פסטיבל ירושלים לאמנויות יתקיים זו השנה ה-17 ויעלה כ-50 הפקות במשך שבוע אחד. הפסטיבל מהווה במה ליוצרים צעירים ומבוגרים, לאמנים בראשית דרכם ולאמנים ותיקים. בפסטיבל יאוגדו יוצרים מכל תחומי האמנויות השונים (מוזיקה, תיאטרון, מחול, אמנות פלסטית ועוד) והקהל מוזמן לצפות במגוון מופעים במקומות שונים. גם את הילדים לא שוכחים שם וגם הם זוכים למנת תרבות עשירה ומהנה.

מתי? מ-5 ועד 12 במרץ

איפה? רחבי העיר ירושלים

למה? כי מופע הפתיחה הוא חיבור יוצא דופן בין מזרח למערב: פירקת אלנור ואמני לייבל "בדיבור"

שמחה גדולה הלילה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטי ילדים גרועים

בכל פורים יש במדינה שלנו יותר אנשים, יותר ילדים, יותר אולמות קולנוע ובהמשך לכל זה, גם יותר סרטים לכל המשפחה. כמובן שבתוך כמות כל כך גדולה חייבים להסתתר כמה תפוחים רקובים, וזה בדיוק המצב: בין פנינים כמו "פדינגטון 2" ו"קוקו" מתחבאים להם לא מעט זבלונים, ברמת הפקה ירודה, ולעתים אף באורך שלא לגיטימי לדרוש עבורו כרטיס במחיר רגיל (שעה או אף פחות מכך). נוסף לכך, לפעמים מדובר גם בתוצרים שלא הופצו מסחרית באף מדינה חוץ מאצלנו. אז אנא, אל תתפתו לעסקאות בשטח: אם אתם רואים לפוסטר לסרט עם שם חשוד כמו "רן השרקן השקרן" ועם כרזה שנעה על הגבול בין חובבנות לפיראטיות, בבקשה דלגו עליו. כן, גם אם נגמרו הכרטיסים לכל הלהיטים השווים וגם אם אתם מחפשים פתרון נואש ומיידי להעסיק את הילדים. בגילם, שרדנו את פורים גם בלי כל הזבל הזה, אז למה שלא נשרוד גם עכשיו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully