וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהרה בהלולה

28.11.2000 / 11:45

יש סדרה אחת שאני לא מבין איך עוד לא הביאו לארץ. אסף ציפור על נפלאות "Playing the Field"

יש סדרה אחת שאני לא מבין איך עוד לא הביאו לארץ, כי נראה לי שהיא סדרה שתכבוש פה לבבות, שלא לדבר על שניים-שלושה מפיקים שבטח יילחמו לעשות לה גירסה ישראלית. זאת סדרה על קבוצת כדורגל וקוראים לה "Playing the Field". וזאת עוד סדרה מז'אנר הריאליזם הסנסציוני החם שכל כך אוהבים בבי.בי.סי.

קבוצת כדורגל קטנה וענייה וכל אחד מהשחקנים והסיפור שלו. רק שאלה שחקניות ולא שחקנים וזאת קבוצת כדורגל נשים. וזה חלק מגל של סדרות שגיבוריהן נשים שהופך בשנים האחרונות למגמה בטלוויזיה הבריטית. כוחה של "Playing the Field" ("עולות למגרש"?) בלהקה מצוינת של שחקניות שמובילות את הסדרה (למרות שהביאו גם נבחרת מצוינת לתפקידי המשנה הגבריים, אבל הם שם ממש רק על תקן עזרים לקדם את סיפורי הנשים). הפרק הראשון הוא כולו חתונה שבה הכל משתבש ואפילו פעם אחת לאורך הפרק לא רואים משחק כדורגל, ואז, בחמש הדקות האחרונות, ילד מביא כדור, וכל השושבינות, לבושות שמלות כחולות תואמות, עולות יחד למגרש מאחורי הכנסייה לשחק כדורגל. והן טובות. גם בשמלות ונעלי עקב הן טובות. וזה אימג' נפלא.

מהפרק השני כבר מתחיל להיכנס בגדול הסיפור של הכדורגל לעניין, כשמאמן חדש מגיע לקבוצה - גבר שהדבר הראשון שיש לו להגיד להן זה שכשמו שהן משחקות, זה רק מוכיח למה נשים לא צריכות לשחק כדורגל. ואז הן כמובן חייבות להוכיח שהן לא לוזריות. ולכל אחת, כאמור, יש גם הדרמה האישית - וכל הדרמות כמובן סובבות סביב קונפליקט שהוא במהותו נושא על סדר היום של הדיון הפמיניסטי. קצת סנסציוני מדי, אבל בסך הכל: אחלה. פסיפס אנושי יפה של דמויות נשים חזקות ובוגרות - כל אחת עם הדרמה שלה - וזה לא משהו שיוצא לך לראות כל יום בטלוויזיה. עכשיו יצאו בווידאו כל ארבע העונות של הסדרה. קצת אופרת סבון, מעט ריאליזם סוציאליסטי וקורטוב של מיני סדרה פמיניסטית. אפשר לרכוש את הקלטות דרך blackstar.co.uk . בינתיים אפשר להיזכר בסדרה קודמת של אותה תסריטאית, קיי מלור, שמוקרנת בימים אלה בערוץ YES+, על חבורת זונות חברות ("מעגל הזהב", ימי ראשון 22:25).

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully