וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2018: "צורת המים" הוא הזוכה הגדול

הפנטזיה הרומנטית של גיירמו דל טורו קטפה ארבעה פרסים בטקס האוסקר התשעים, בראשם לסרט ולבימוי הטובים ביותר. פרנסס מקדורמנד זכתה בפרס השחקנית וסחפה את הקהל בנאום מרגש, גל גדות הגישה את הפרס בקטגוריית האיפור ועיצוב השיער

עריכה: נועה לוי
גל גדות. GettyImages
דיאנה פרינס כבר כאן. אפשר להתחיל/GettyImages

טקס האוסקר ה-90 שהסתיים הבוקר (שני) מביא לסיומה את אחת השנים הסוערות, המטלטלות והחשובות בתולדות תעשיית הקולנוע האמריקאית - כזו שהשפעותיה יצאו הרבה מעבר לגבולות הבידור והפכו לנושאים החשובים ביותר על סדר היום הציבורי. תנועת MeToo# נולדה מחשיפת מעלליו הנוראים של מי שנחשב עד לפני שנה למלך האוסקרים הבלתי מעורער, ממליך המלכים והמפיק החזק בהוליווד - הארווי ויינשטיין. נפילתו גררה איתו עשרות רבות של שחקנים, במאים, קולנוענים, פוליטיקאים, אנשי תקשורת ואושיות בתחומי האופנה שניצלו במשך שנים את מעמדם כדי לנצל ולפגוע באחרים. קברניטי הטקס כבר הכריזו כי יתייחסו לתנועה ולהישגיה, ויעניקו להם ביטוי במהלכו.

מעבר לסערות סביב התעשייה, זו הייתה גם שנה קולנועית נהדרת שהובילה לרשימת מועמדים איכותית במיוחד. "צורת המים" של גיירמו דל טורו הימם בחזון ויזואלי מרהיב וסיפור אהבה בלתי שגרתי ומועך לבבות; "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" של מרטין מקדונה הכה בבטן עם סיפור על ניסיון נואש למצוא צדק, "תברח" של ג'ורדן פיל הגדיר מחדש את הגזענות והפולטיקלי קורקט; "ליידי בירד" של גרטה גרוויג הציג סיפור התבגרות מקסים ולא שגרתי מנקודת מבטה של מתבגרת: "דנקרק" המציא מחדש את האופן בו מצולמת ומתוארת מלחמה, והרשימה עוד ארוכה. לצד המועמדים האיכותיים, זו הייתה גם השנה של "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות, סרט גיבורת העל הראשון אי פעם שהפך להצלחה עולמית מסחררת, וישנה בשנים הקרובות את הייצוג של גיבורי על כפי שהיכרנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
seperator

הטקס הערוך והמתורגם ישודר מחר (שלישי) ב-21:30 ב-yes1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully