וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגולדה ועד מדונה: 27 נשים הצטלמו בדמות נשים שהיוו להן השראה

8.3.2018 / 0:03

"27 המוזות" הוא שם תערוכה שתציג תמונות של 27 נשים, שהצטלמו בעקבות נשים שהיוו להן השראה, כמו גולדה מאיר, מישל אובמה, אופרה ווינפרי ורונית אלקבץ. התערוכה תיפתח ביום האישה הבינלאומי, ב-8 במרץ, בגלריית רחוב ע"ש אופיר חן ז"ל בכפר ויתקין

מתוך התערוכה "27 המוזות": ליקא אייל בדמות גולדה מאיר. עדי אדר,
המטפלת ההוליסטית ליקא אייל בדמות גולדה מאיר/עדי אדר

"27 המוזות" הוא שמה של תערוכה חדשה שתציג תמונות של 27 נשים מיישובי חוף חפר, שהצטלמו בעקבות נשים שהיוו להן השראה, כמו גולדה מאיר, מישל אובמה, אופרה ווינפרי, רונית אלקבץ, מדונה ודמותה של הילדה דורותי מ"הקוסם בארץ עוץ". התערוכה תפתח ביום האישה הבינלאומי, ב-8 במרץ, בגלריית רחוב ע"ש אופיר חן ז"ל בכפר ויתקין, ותפעל 24 שעות ביממה. התמונות מוצגות בגודל של כ-2 מ"ר, במטרה להעביר תחושה של "אישה גדולה מהחיים". כל תמונה תלווה בטקסטים אישיים של משתתפות התערוכה על הבחירה שעשתה ועל עצמה. אוצרת התערוכה ומי שצילמה את התמונות היא עדי אדר.

מתוך התערוכה "27 המוזות": איילת סלע הררי בדמות אופרה ווינפרי. עדי אדר,
המורה ליוגה איילת סלע הררי בדמות אופרה ווינפרי/עדי אדר

בין התמונות שיוצגו בתערוכה:

איילת סלע הררי, מורה ליוגה נשית מכפר ויתקין, הצטלמה בהשראת אופרה ווינפרי. "מבחינתי אופרה ווינפרי היא אישה שלא מפחדת לשבור מוסכמות וללכת אחר רצונותיה ותשוקותיה", כתבה. "היא תעשה בדרכה שלה את כל מה שחשוב לה ללא היסוס ומתוך כוונה אמיתית להיטיב עם עצמה ועם נשות העולם. היא אישה עוצמתית ומובילת דרך עבורי ועבור הרבה נשים בעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מתוך התערוכה "27 המוזות": אילנית דרור בדמות רונית אלקבץ. עדי אדר,
מתוך התערוכה "27 המוזות": אילנית דרור בדמות רונית אלקבץ/עדי אדר

אילנית דרור ממושב בת חן, הפועלת בשדה החינוך, בחרה את רונית אלקבץ ז"ל כהשראתה. "רונית אלקבץ גילמה דמויות נשים שטרם נראו או נכתבו במרחב התרבות הישראלית", כתבה דרור. "היא נגעה בחוויות החיים הקשות של נשים בכלל, ושל נשים מזרחיות בפרט. אלקבץ השמיעה את קולן ברגישות ומתוך תחושת שליחות".

מתוך התערוכה "27 המוזות": דפנה ספרים בדמות דורותי מ"הקוסם מארץ עוץ". עדי אדר,
דפנה ספרים בדמות דורותי מ"הקוסם מארץ עוץ"/עדי אדר

דפנה ספרים מגבעת שפירא הצטלמה בהשראת דמותה של דורותי מהקוסם מארץ עוץ. "דורותי וטוטו בחרו בי לייצג אותם ועל ידי כך להנציח את הקשר ההדוק, החם והאוהב שיש לנו עם כלבינו הנאמנים - אהבה ללא תנאי, טהורה וזכה. בוביק מלווה אותי לאורך מסע חיינו בדיוק כמו טוטו המלווה את דורותי בשביל הלבנים הצהובות אל ארץ עוץ".

אופיר חן ז"ל. יפתח חן, באדיבות המשפחה
אופיר חן ז"ל/באדיבות המשפחה, יפתח חן

ליקא אייל, מטפלת הוליסטית מכפר ויתקין, הצטלמה בהשראת גולדה מאיר. "בימים אלה, כאשר אנו בעיצומה של מהפכה שאיחרה את זמנה, אני מתגעגעת לגולדה", כתבה בתערוכה. "לעוצמה ולמחאה, לתעוזה ולרכות בעיניים. לעקשנות, לנחישות ולאמונה בצדקת הדרך מבלי לתת לקולות מסביב להפריע להגשמת החלום. גולדה היא ה'אני אנווט' בגרסה הנשית. הייתי שמחה ביותר לפגוש אותה".

גלריית הרחוב בכפר ויתקין הוקמה על ידי הוריה של אופיר חן ז"ל, נעמי ויפתח והמרכז הקהילתי חוף חפר. אופיר נהרגה לפני 7 שנים בתאונת ג'יפ במדבריות המלח בבוליביה במהלך מסע חייה לדרום אמריקה בגיל 22. לאורך חייה עסקה אופיר באמנויות המחול והכוריאוגרפיה, באמנות פלסטית, בכתיבה, בספרות וגם בספורט. הוריה הקימו קרן למיזם ולטיפוח יוצרים ואמנים ועידוד היצירה האמנותית בקהילה, על פי רצונה של אופיר והנתינה שלה לחברה.

"אני מפיצה את האור של אופיר בעשייה, ביצירה, ובנתינה", אמרה אמה, נעמי גורדון-חן. "בהשראתה של אופיר, אני מובילה בשנים האחרונות פרויקטים באמצעות אמנות הנעשים בתפיסה חברתית ומעוררים התחדשות אישית וקולקטיבית, מתוך רצון להביא את ריקוד החיים של אופיר ואת האור שלה לעולם, עם כל האהבה, היופי והנתינה שהיו בה. בשבילי המשך דרכה, עידוד היצירה והנתינה לחברה זה כמו תרומת איברים של אופיר. תרומה של הרוח וההשראה שלה".

  • עוד באותו נושא:
  • אופיר חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully