וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי קסטל-בלום היא בין זוכי פרס אקו"ם בתחום המוזיקה הקונצרטית, הספרות והשירה

5.3.2018 / 10:09

הסופרת אורלי קסטל-בלום זכתה בפרס מפעל חיים על שם דליה רביקוביץ', ומלבדה זכו נחמה נבון בפרס עידוד היצירה, המשוררת יעל גלוברמן, המלחין פרופ' חיים פרמונט, המלחין יואב תלמי ואחרים

אורלי קסטל-בלום. רלי אברהמי,
אורלי קסטל-בלום/רלי אברהמי

הוכרזו הזוכים בפרס אקו"ם 2018 בתחומי המוזיקה הקונצרטית, הספרות והשירה. את פרס מפעל חיים על שם דליה רביקוביץ' קיבלה הסופרת אורלי קסטל-בלום, פרס ששוויו 35 אלף ש"ח. את בחירתו בה נימק חבר השופטים בתחום הספרות - דורית רביניאן, חנה גולדברג ויהודית קציר - "בזכות היותה קול מרכזי, חזק וצלול בספרות העברית".

"בכתיבתה האירונית, כתיבה לפרקים מכמירת לב ולפרקים מוטרפת, קסטל בלום שוברת מוסכמות ספרותיות וקודים תרבותיים, ושומרת בכל שנות פעילותה על עמדתה זו מבלי לרצות את הקורא או להקל עליו", נכתב בהחלטת השופטות, שהוסיפו: "באותו מבט סרקסטי חתרני בו קסטל בלום מפענחת את העולם, היא מאירה באמפתיה את סבך הנפש האנושית, והישראלית בפרט, על כל מורכבותה ומופרעותה".

עוד זוכים בתחום הספרות: פרס על שם שלמה טנאי לעידוד פרסום היצירה יוענק ליוצרת נחמה נבון על יצירתה "מה קורה אחרי מה שקורה". פרס על שם אהרון אשמן ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום הספרות ליצירה יוענק ל"אדאש קלרינקה", מאת דורית ויסמן. פרס על שם נתן יונתן ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום השירה יוענק על קובץ השירים "המערה בקומה השלישית", מאת יעל גלוברמן. פרס ע"ש דבורה עומר לעידוד פרסום היצירה לספרות ילדים ונוער, יוענק ליוצרת רקפת זיו-לי על יצירתה "איזו מן חתולה את יוסף?".

בתחום המוזיקה הקונצרטית מנה חבר השופטים את ד"ר איתן שטיינברג, מאסטרו דורון סלומון והמנצח גיא פדר, שהעניקו את פרס פאול בן חיים על מפעל חיים למלחין והפרופסור למוזיקה חיים פרמונט. הפרס, שגם כאן שוויו 35 אלף ש"ח, הוענק לפרופ' פרמונט בנימוק שמדובר במלחין רב גוני. "סגנון כתיבתו מאופיין בכתיבה אפית והבעה רגשית עמוקה", נכתב בהחלטת השופטים. "קורפוס יצירותיו הרחב, מתפרס על פני כל מגוון ההרכבים החל מיצירותיו לכלי סולו ועד למוזיקה תזמורתית. מיצירות למקהלות ועד לאופרות אפיות. הרפתקנותו של פרופ' פרמונט בתחום הקומפוזיציה באה לידי ביטוי בכתיבה בטכניקות קומפוזיטוריות שונות ולעתים סותרות בעבודה עם קבוצות אמנות שאינן מתחום המוזיקה... תרומתו של פרמונט להקמת דור חדש של מלחינים היא אדירה"

הזוכים הנוספים בתחום המוזיקה הקונצרטית: פרס על שם מנחם אבידום על הישג השנה למלחין יוענק ליואב תלמי על יצירתו "חמישייה לקלרינט ורביעיית כלי קשת". פרס על שם חיים אלכסנדר לעידוד פרסום היצירה יינתן למלחינה מרינה גלר על יצירתה "מערבולת הזמן". פרס על שם מרק קופיטמן ליצירה המוגשת בעילום שם יוענק ליצירה "למרותי, למרותך, למרותו" מאת המלחין אור שמש.

טקס הענקת הפרסים ייערך ביום ראשון 18 במרץ, בבית היוצר של אקו"ם בהאנגר תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully