וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבכיר המוסד צייר בחשאי את נתניהו ורבין במהלך דיון סודי

8.3.2018 / 0:02

איציק ברזילי, מראשי המוסד בעבר, מציג בתערוכה חדשה רישומים של מנהיגי ישראל לאורך השנים. התערוכה תוצג בגלריה העירונית בהרצליה החל מ-13.3. ברזילי: "לא פעם רשמתי את האישים עימם נפגשתי 'מתחת לשולחן' ותוך כדי קיום הדיון"

70 פנים איציק ברזילי. מתוך התערוכה: "70 פנים",
רישום של נתניהו/מתוך התערוכה: "70 פנים"

במסגרת תפקידיו השונים במהלך 52 שנים ששירת במערכת הביטחון, פגש איציק ברזילי את הדמויות שעיצבו את פני המדינה: מבן גוריון ועד בגין, מדיין ועד נתניהו, מאשכול ועד גולדה. את כולם הוא צייר בעפרונותיו, וכעת הוא מציג את הרישומים הללו בתערוכה חדשה שתיפתח בגלריה העירונית בהרצליה. התערוכה, "70 פנים", תוצג לרגל 70 שנהים למדינה החל מ-13 במרץ ועד 20 באפריל.

37 שנים שירת ברזילי במוסד, בין השאר עמד בראש כמה אגפים, שהאחרון בהם היה האגף המדיני. "מיום שאני זוכר את עצמי, העט הייתה בידי כדי לרשום בקו מהיר את שעיניי ראו, את האנשים שסבבו אותי", נזכר ברזילי. שירותי הארוך בן 52 השנים במערכת הביטחון של המדינה והתפקידים הרבים והמגוונים אותם מילאתי, הפגישו אותי פעמים רבות מספור עם רבים מהמנהיגים המדיניים והביטחוניים, עם מפקדי צה"ל ועם אישי ציבור במגוון רחב.

"רובם המוחלט של הרישומים המוצגים בתערוכה הם תוצאה של אותם מפגשים, כמו גם של השתתפותי בפורומים ובדיונים בהם לקחתי חלק, ולעיתים קרובות אותם אף ניהלתי. לא פעם רשמתי את האישים עימם נפגשתי 'מתחת לשולחן' ותוך כדי קיום הדיון. שמרתי רישומים אלה שלא הוצגו מעולם, עד שעיריית הרצליה פנתה אלי וביקשה להציגם כחלק מחגיגות ה-70 לעצמאות מדינת ישראל".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "הגלריה העירונית של הרצליה מהווה משכן מכובד וראוי לרישומים היפהפיים של יצחק ברזילי, שנותנים ביטוי לאישים שעמדו בשורה הראשונה של הנהגת המדינה לאורך השנים".

70 פנים איציק ברזילי. מתוך התערוכה: "70 פנים",
רישום של דיין/מתוך התערוכה: "70 פנים"
seperator

התערוכה, "70 פנים", תוצג בגלריה העירונית הרצליה, רחוב בן גוריון 7, הפתיחה: 13.3, 19:30

70 פנים איציק ברזילי. מתוך התערוכה: "70 פנים",
רישום של בן גוריו ן/מתוך התערוכה: "70 פנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully