וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרת על שפיות: "הטובות לקרב" היא הערת שוליים מהנה על המעצמה הגדולה ביותר בעולם

אופיר ארצי

7.3.2018 / 11:25

חוזקה של "הטובות לקרב" טמון כתמיד ברגעים הפרקיים הקטנים, בשופטים המטורללים, בכוכבי האורח המעולים, במקרים המשפטיים האירוניים ובהומור שנובע מסדרה משפטית שרוב הזמן לא לוקחת את עצמה ברצינות. ובעונה החדשה, יוצרי הסדרה יוצאים לקרב ישיר וזועם נגד טראמפ ופוטין

באדיבות yes

הגיע הזמן לפוצץ את תאוריית הקונספירציה שסובבת סביב הסדרה הזו שנקראת "הטובות לקרב" - די, מספיק, אין כזה דבר. רוברט ומישל קינג, יוצרי "האישה הטובה", איכשהו הצליחו לשכנע את העולם שהם סיימו את הסדרה ההיא בסוף העונה השביעית, והשיקו שנה לאחר מכן סדרה "חדשה" עם דמויות "חדשות" ועלילה "שונה לגמרי", שמשודרת במקום "אחר". רבותיי, אחיי, הם מש-ק-רים, זו עדיין "האישה הטובה". הדמויות זהות, הטון זהה, הקייסים דומים, הסט נראה אותו הדבר ואפילו מוזיקת הרקע ממוחזרת. הדבר היחיד שהשתנה הוא היעדרה של אלישיה פלוריק, שגם ככה הייתה מיותרת בעונות האחרונות והתפצלה לתוך תת-סדרה פוליטית ומשעממת, שממנה בעצם נפטרנו (פלוס ג'וליאנה מרגוליס, אם להאמין לשמועות, השליטה טרור על הסט אז באמת שלום שלום).

עכשיו שסילקנו את זה מהדרך, הגיע הזמן לדבר על העונה התשיעית של "האישה הטובה" (שתעלה בשבוע הבא ב-yes וכבר נמצאת ב-VOD), ולומר שהיא נראית בדיוק אותו הדבר כמו שאר העונות של "האישה הטובה", כי המכונה הזו כבר משומנת מספיק בשביל לא לחרוק. גם הצופים כבר יודעים בשביל מה הם כאן: החוזק של "האישה הטובה" מעולם לא היה בעלילות המאקרו המתמשכות אלא דווקא ברגעים הפרקיים הקטנים, בשופטים המטורללים, בכוכבי האורח המעולים, במקרים המשפטיים האירוניים ובהומור שנובע מסדרה משפטית שרוב הזמן לא לוקחת את עצמה ברצינות ובפעמים שכן, היא מנסה בעיקר לבדר ולא לדחוף לגרונות עורכי הדין מסרים אוניברסליים טרחניים בצורת נאומי סיכום מטיפנים (קיו למצלמה שנמצאת על דייוויד אי קלי בקהל).

"הטובות לקרב" עונה 2. yes,
מנווטות בבטחה אל מחוזות הפאן. מימין: כריסטין ברנסקי, רוז לזלי וקוש ג'מבו, "הטובות לקרב"/yes

אז אלה בדיוק החלקים שעדיין עובדים. דיאן לוקהארט (כריסטין ברנסקי) ולוקה קווין (קוש ג'מבו) הן דמויות חזקות שכתובות נהדר ומשוחקות עוד יותר נהדר, והן מסוגלות לפקד על כל סצנה דרמטית או קומית בגאון ולנווט את הספינה הזו בבטחה למחוזות הפאן. "האישה הטובה" היא באמת כיף טהור. הבעיה היא שיש גם צלע נשית שלישית בסדרה, מאיה רנדל (רוז לזלי), שמופקדת על העלילה העונתית שנגררה למרבה הצער מהשנה שעברה - אביה שמעל בכספי קרן ההשקעות שניהל וכעת ממיט צרות משפטיות על כל המשפחה. רוב הביקורות בעונה שעברה טענו שלזלי היא שחקנית מוגבלת במיוחד ולכן זה נורא משעמם, אבל האמת שכדאי לתת לה ליהנות מהספק, כי זה היה משעמם בלי קשר. הוכנסנו בבת אחת לתוך משבר של דמויות חדשות שאנחנו לא מכירים, בתוך עלילה כלכלית שמלאה במונחים פיננסיים שאיש לא מבין, וכל זה עטוף בתמה לא מקורית של עורכת דין מבריקה וחסרת ניסיון שלומדת לאט לאט לבטוח בעצמה. היינו בסדרה הזו, זה נגמר בסטירה. אפשר לעבור הלאה?

מתברר שאפשר. הבלאגנים המשפחתיים של מאיה רנדל אמנם מקבלים נפח די גדול בצמד הפרקים הראשונים, אבל באופן משמח מתקפלים ונעלמים לחלוטין בפרק השלישי מתוך אלה שנשלחו לביקורת, והעתיד בהחלט נראה ורוד. שאר העונה, כך נראה, תתפנה לעסוק בשתי העלילות האחרות שנפתחו: הראשונה היא ליז לורנס (אודרה מקדונלד, בתפקיד שגילמה כבר בעונה הרביעית של "האישה הטובה"), שמתברר כי היא אשתו לשעבר של אדריאן בוזמן ובתו של קארל רדיק, השותף המייסד של החברה שמת פתיחת העונה. לורנס מצורפת לחברה כדי לשמור על השם ועל הלקוחות, ומהר מאוד מתברר שתהווה את הקונטרה של דיאן בכל הנוגע לפוליטיקה המשרדית (אלמנט שהסדרה מתעקשת משום מה לשלב בה, עוד מימי מאבקי השליטה הבלתי נגמרים עם וויל גרדנר).

עוד באותו נושא

קילינג אס סופטלי: "שבע שניות" של נטפליקס מאחרת למסיבה

לכתבה המלאה
"הטובות לקרב" עונה 2. yes,
שחקנית מוגבלת? אפשר לתת לה ליהנות מהספק. לזלי, "הטובות לקרב"/yes
זו תהיה העונה הכי פוליטית של הסדרה. הפרקים ייקראו לפי מספר הימים בהם טראמפ בשלטון, חלקם יכילו את קולו והתייחסות ישירה לדברים שאמר, אחד מהם אפילו יחקור את האופציה של להדיח אותו מהשלטון, והדמויות יגידו לכם שוב ושוב שמה שקורה כרגע בארה"ב "זה מטורף"

השנייה כבר שואבת יותר בסיס דרמטי מהעולם המציאותי, והיא הגירסה של הזוג קינג למתקפה על חופש הביטוי. עורכי הדין של הסדרה מוצאים את עצמם תחת איום ממשי של לקוחות עבר שמאיימים "להרוג את כל עורכי הדין", וחלקם מרגישים שלא רק המקצוע שלהם אלא גם חייהם נמצאים בסכנת קיום. זו כמובן אלגוריה לא מאוד מתוחכמת לכל עניין הפייק ניוז ששורר עכשיו בארה"ב והתקשורת שחוששת לגורל התיקון הראשון לחוקה, אבל בסדר, צריך לוותר לקינגים. הם בסך הכל מנסים לשמור על שפיות.

זו השנה התשיעית ברציפות שהם מנהלים סדרת טלוויזיה, את אותה אחת בדיוק כאמור, ועם כל הכבוד לחוק שלא נרטב אף פעם, כמה כבר אפשר לכתוב סצנות בית משפט עם אובג'קשנס, אובר-רולד, עדים שמופיעים ברגע האחרון והקראת גזר דין דרמטית? הקינגים, אגב, בכלל לא תכננו להיות מעורבים בהמשך מלבד הרעיון לפרק הפיילוט. ביטול הסדרה האחרת שלהם, "חסרי מוח", והמחשבה המצמררת שאף אחד מהם לא יביא הביתה את הבייקון, ככל הנראה הובילה אותם לקחת בחזרה את המושכות. אז הם עושים את כל מה שעליהם לעשות כדי להמשיך להתעניין בעבודה שלהם, וכאן נכנס לתמונה טראמפ.

זו תהיה העונה הכי פוליטית של הסדרה. הפרקים ייקראו לפי מספר הימים בהם טראמפ בשלטון, חלקם יכילו את קולו והתייחסות ישירה לדברים שאמר, אחד מהם אפילו יחקור את האופציה של להדיח אותו מהשלטון, והדמויות יגידו לכם שוב ושוב שמה שקורה כרגע בארה"ב "זה מטורף". רוברט ומישל קינג כועסים, עד כדי כך שהם מרשים לעצמם לפוצץ מסכי טלוויזיה עם טראמפ ופוטין שוב ושוב בכותרות הפתיחה, והכעס הזה מאפשר להם לשמור על חדות, רעננות ועניין. שוב, באופן מבדר ולא מטיפני, "האישה הטובה"/"הטובות לקרב" מצליחה להיות הערת שוליים חברתית ומהנה על המעצמה הגדולה ביותר בעולם, ולכן היא רלוונטית וכיפית מתמיד.

"הטובות לקרב" עונה 2. yes,
התעקשות על פוליטיקה משרדית. אודרה מקדונלד משמאל, "הטובות לקרב"/yes
פרומו "הטובות לקרב" עונה 2. yes,
רלוונטית וכיפית מתמיד. "הטובות לקרב"/yes

פרק חדש של "הטובות לקרב" זמין ב-yes VOD מדי יום שני, והחל מ-13 במרץ גם ב-yes Edge.

seperator

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully