וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנטפליקס של המוזיקה: הטיפים שיהפכו את חווית הספוטיפיי שלכם למושלמת

13.3.2018 / 8:00

אוקיי, התקנו ספוטיפיי, ועכשיו מה? הנה עשרה פלייליסטים, כולל אחד תוצרת בית, שאם תתחברו אליהם לא תרצו יותר להוריד את האוזניות בחיים

עריכת וידאו:ניר חן

אמנם עדיין לא הוכרז על פיזור הכנסת, לפחות נכון לרגע כתיבת שורות אלו, ובכל זאת אפשר להכריז: זהו שחר של יום חדש. סוף כל סוף, לאחר עשור של פעילות במהלכו התנחל בהצלחה בעשרות מדינות אחרות ברחבי העולם, ספוטיפיי הגיע גם לישראל. כך, גם הקהל המקומי יוכל ליהנות ממה שהוא לדעתי ולדעת רבים, לא פחות מאשר שירות הסטרימינג הטוב בעולם. מעתה לא צריך בשביל כך כרטיסים אשראי זרים או כל מיני טריקים כמו שימוש ב-VPN וכדומה: המסיבה פתוחה לכולם, ואפילו בחינם בתקופת ההרצה.

אז הידיעות בנושא כבר פורסמו, הפרינציפ הובן וגם כל הנתונים על התעריפים השונים נטחנו. עכשיו נותר רק לתהות כיצד למצות בצורה הטובה ביותר את הקטלוג של ספוטיפיי, הכולל עשרות מיליוני שירים - וכעת, גם המון מוזיקה תוצרת הארץ מכל הזמנים.

ספוטיפיי הוא למעשה הנטפליקס המוזיקלי. חוץ מן הקטלוג העצום והממשק הנוח, היתרון הגדול שלו (או החסרון, בעיני אחרים) הוא אלגוריתמים הלומדים את טעמך ועל בסיס הידע שצברו עלייך ועל החיים בכלל, יודעים לכוונך למוזיקה שאתה עוד לא מכיר, אבל כנראה תאהב. מעלה נוספת היא מגוון רשימות ההאזנה שבו: קל ליצור כאן פלייליסטים משלך, קל למצוא כאלה של אחרים והכי קל להתחבר אליהם ולהתחיל לעקוב אחריהם - פשוט ללחוץ על "Follow".

ספוטיפיי בעצמה מציעה פליליסטיים משלה, כמה מהם כבר בטעם מקומי: חלקם תלויי זמן, כלומר מיטב הקטעים הטריים וכדומה; חלקם במצב רוח, למשל אחד שמוקדש למוזיקה "מרימה"; וכמובן שיש גם על בסיס ז'אנרי, "אינדי ישראלי חדש" וכיוצא בכך. כמו כן, המשתמשים והמשתמשות יופנו בידי השירות לפלייליסט הכללי של גלגלץ ולרשימות האזנה של כמה מאושיות התחנה, למשל נוי אלוש ונועה ארגוב.

מעבר לכך, אפשר לנבור בשירות ולמצוא בו עוד עשרות אלפי פלייליסטים מסוגים שונים. קצרה היריעה, אבל הנה 11 שמציעים טעימה משובחת מקצה המזלג. ספוילר וגילוי נאות: בסוף הרשימה מסתתר גם הפלייליסט של וואלה תרבות עצמה.

ספוטיפיי. ספוטיפיי,
אחד הפלייליסטים שספוטיפיי יציע לכם/ספוטיפיי

Best New Tracks 2018

כיוון שרבים מן השמות כאן יגיעו מכיוונים מובנים מאליהם, תרשו לנו להתחיל עם הפחות מובן מאליו. בריאן אסקורד הוא אשף פלילייסטים שוודי, עם יכולת פלאית לאגור כמויות עצומות של מוזיקה, שאם היו קופסאות שימורים היו מספיקות לכפר שלם גם חמישים שנה לאחר המלחמה הגרעינית. יש לו גם כישורים עילאיים לאתר קטעים חדשים ונהדרים שאף אחד אחר לא עלה עליהם. היתרון הגדול: פנינים שתמצאו רק אצלו. החיסרון: חוסר סלקטיביות המוביל לכך שבין האוצרות יש גם לא מעט שירים סתמיים, אם כי ב-2018 הוא מיתן את עצמו והפלייליסט השנתי שלו מצומצם למדי ומתעדכן בקצב איטי יחסית אליו.

עוד באותו נושא

ספוטיפיי הושק רשמית בישראל: כמה עולה מנוי? כל הפרטים

לכתבה המלאה

Habibi Funk

הפלייליסט של הלייבל המתמחה במוזיקת פאנק מהעולם הערבי בין שנות השישים לשמונים. שעות של עונג עם שכיות חמדה מצריות, מרוקאיות, סודניות ועוד, שכמעט ולא קיבלו חשיפה עד כה בעולם המערבי - בטח לא בישראל.

POPSUGAR Fitness: Best Workout Songs 2018

אפשר להניח כי לרבים מן המנויים של ספוטיפיי בארץ יש לא רק גם כרטיס טיסה לטוקיו ומנוי לנטפליקס, אלא גם מנוי לחדר כושר. אלה ימצאו לעזר את הפלייליסט של בלוג הפופ המשובח פופ שוגר, ובו שירים רעננים ומרימים המתאימים לאימונים.

80s Best Playlist Ever

כפי שהעידו אחוזי הצפייה הגבוהים ב-VH1 Classics, ישראל היא אחת המדינות שהכי אוהבות אייטיז, ולכן סביר להניח שנתוני ההאזנה כאן בספוטיפיי למוזיקה מן העשור הזה ירקיעו שחקים. לחובבי נוסטלגיה ממתינים שלל פלילייסטים רלוונטיים, וזה המקיף מכולם - מעל אלף שירים, שכדי לשמוע את כולם מהתחלה עד הסוף תידרשו לבלות 74 שעות ושבע עשרה דקות, ולא שנייה אחת פחות, אבל הכל משתלם בשביל קים קארנס.

NME's New Bangers 2018

המגזין הבריטי האגדי אמנם הודיע השבוע על סגירת מהדורת הפרינט שלו, אבל גרסת האונליין שלו עדיין פעילה ומזינה גם את הספוטיפיי במוזיקה טרייה וטובה, עם דגש על אמנים בריטיים כמובן.

BBC 6 Music Playlist

ועוד לאנגלופילים: הפלייליסט של מה שהיא לפחות על הנייר השלוחה האינדית של ענקית הרדיו הבריטית. היתרון: הוא מתעדכן ומתחלף מדי שבוע, כך שהכמויות שלו קטנות יותר יחסית למאגרים עצומים אחרים, וקל להשתלט עליהן. מצד אחר, בכל פעם מחדש יש רק שבעה ימים לעשות את זה.

2018 : les meilleurs morceaux de l'année des inRocks

ומן הצד השני של התעלה: כעיתון, המגזין הצרפתי "לז אנרוק" הולך ויורד מנכסיו, אבל הוא עדיין כלי התקשורת עם הטעם המוזיקלי הכי טוב בצרפת. כמובן שבפלייליסט שלו יש גם הרבה קטעים בינלאומיים, אבל מעל הכל, זה המקום להתעדכן בו בהיפ-הופ בצרפתית ועוד מטעמים מעולים שבדרך כלל לא מגיעים לאוזן הישראלית.

The Best Song of 2018

כוכבי התקליטייה של הבלוג המעולה Gorilla vs. Bear, היפסטרי אמנם אך פחות טרוויאלי מן המקובל בז'אנר ולעתים אף ממש מאתגר. כמעט כל הסגנונות זוכים כאן לייצוג, אך הטון הוא כמעט תמיד מלנכולי, מה שכמובן ישמח את החפצים במוזיקה דיכאונית כדי להתאושש איתה מן העובדה שהחורף חלף לו כל כך מהר.

P&P Weekly

ועוד חיות, אבל הפעם לא גורילות ודובים אלא יונים. עדכונים מוזיקליים עקביים מטעמו של הבלוג המשובח Pigeons & Planes, השולח את זרועותיו לסגנונות שונים אבל מתמחה ומצטיין בעיקר בהיפ-הופ אמריקאי. כמו ה-BBC, גם כאן הפליילסיט מתעדכן ומתחלף מדי שבוע. כלומר, תקשיבו לו בזריזות של מטוסים, לא של יונים.

וואלה תרבות 2018

ולסיכום, ברשותכם: מיד עם עליית שירות הסטרימינג מיהרנו גם אנחנו להקים פלייליסט רשמי של ערוץ התרבות, באצירת חברות וחברי המערכת. אין בו פאנק מצרי או להיטי אייטיז לחדר הכושר, אבל תמצאו כאן את מיטב הקטעים המקומיים והבינלאומיים שיצאו בחודשים האחרונים, מעומר אדם ודני רובס ועד קנדריק לאמר, אינדי אמריקאי ופופ צרפתי, וכמובן שנמשיך לעדכן אותו מדי יום - כי ספוטיפיי, כפי שוודאי תגלו בקרוב אם לא כבר גיליתם, הוא עסק ממכר.

ספוטיפיי. צילום מסך
עשו פולו ולא תתאכזבו/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully