וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתוני העולם עפים על נטע ברזילי: "השיר ינצח באירוויזיון"

14.3.2018 / 0:03

עיתון ספרדי פנה בכותרתו לנציגים הספרדים לאירוויזיון והודיע להם: "מצטערים, השיר הישראלי ינצח", בבריטניה משוכנעים שהשיר של נטע ברזילי "מחזיר את גורם הטירוף" וביוון משווים את TOY ללהיט "גנגנם סטייל": כך הטריף השיר הישראלי לאירוויזיון את עיתוני העולם

עריכת וידאו:ניר חן

להיות חובב אירוויזיון ישראלי זו עבודה קשה. בזמן שיותר מ-200 מיליון איש ברחבי העולם צופים בתחרות בטלוויזיה, וזה עוד מבלי להחשיב צפייה בדיגיטל, החובבים הציונים נאלצו להתמודד עם השאלה האווילית "מישהו עוד צופה בזה בכלל?". גם בשנים הקשות של רשות השידור, כשבמשך ארבע שנים ברציפות נציגי ישראל נותרו עם דמעות בחצי הגמר והתחרות סבלה מרייטינג נמוך בארץ - בשאר העולם החגיגה מעולם לא הפסיקה.

לפני שלוש שנים טדי הפקות לקחו על עצמם את הדאגה לשיר הישראלי, ולמרות הביקורות שנשמעות על כך שבדרך זו אמן מבוסס שמעוניין לייצג את ישראל לא באמת יכול להתמודד על התפקיד, עם עובדות אי אפשר להתווכח: ישראל העפילה לשלושה גמרים משלושה ניסיונות, 100% הצלחה. אבל אם בשנים הקודמות עצם ההעפלה לגמר נחשבה להצלחה, הפעם הולכים על ניצחון, לא פחות. לא מדובר רק בהצהרות של דורון מדלי שכתב את השיר ביחד עם סתיו בגר, אלא גם בגיבוי של סוכנויות ההימורים שמדרגות את נטע במקום הראשון בסיכויי הזכייה בתחרות כולה בפער לא גדול אך בהחלט נאה מהמקום השני, אך גם במחמאות מכלי תקשורת בין-לאומיים.

עוד משפט אחד לפני שמתחילים. חובבי אירוויזיון אוהבים למצוא ולהמציא טעויות. כל המספרים המדוברים כאן, גם של סוכנויות ההימורים וגם כמות הצפיות נכונות לשעת כתיבת הכתבה - עד לשעת פרסומה או השעה שבה אתם קוראים אותה המספרים עשויים להשתנות, לטובה או לרעה, כך שאין צורך לכתוב "לא נכון, קירגיזסטן מדורגת 38 ולא 37 כמו שהכתב שלא מבין כלום כתב". אם יהיו שינויים דרמטיים מזה - סמכו עלינו, נעדכן. ועכשיו אפשר לצאת למסע סובב עולם.

עיתוני העולם מפרגנים לנטע ברזילי אירוויזיון 2018. צילום מתוך אתר העיתון, מערכת וואלה! NEWS
"הסיכוי הגבוה ביותר לזכות". עיתוני העולם מפרגנים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך אתר העיתון

"מצטערים אלפרד ואמאיה, השיר הזה ינצח באירוויזיון" - קובע מגזין ELLE בספרד. הכתבת בגוניה אלפונסו כותבת לצמד שמייצג את ספרד בתחרות: "זה קורה ממש עכשיו. בזמן שאתם קוראים את החדשות הללו, אלפי אנשים צופים בקליפ הזה שהולך ומטפס מהמקום ה-25 ל-24 ל-23 ועכשיו 22 בטרנדים של יוטיוב, משגע את טוויטר, לא מפסיקים לדבר עליה". בסיום הכתבה נאמר: "אמנם היא צריכה לעבור קודם את חצי הגמר הראשון, אבל אם אנחנו לא טועים נראה את נטע שרה את "TOY" פעמיים בגמר - פעם אחת במהלך המופע ובפעם השנייה סוגרת את המשדר תחת קונפטי, אוספת את פרס הניצחון".

גם באתר העיתון הוותיק La Vanguardia, אחד מארבעת העיתונים הנפוצים בספרד ובעיקר בקטלוניה מחמיאים: "חובבי האירוויזיון שמחים מהתוצאה של ישראל". במדור הטלוויזיה שלהם מזכירים כי רק בשנה שעברה אירופה חשבה שישראל עוזבת את האירוויזיון בעקבות סגירת רשות השידור הי"ד, אך "ישראל חוזרת ומפתיעה עם שיר התרנגולים".

בחינמון הבריטי "מטרו" מכריזים על נטע כבעלת הסיכוי הגדול ביותר לזכייה ומספרים: "השיר של נטע מביא את גורם הטירוף בחזרה לאירוויזיון, אבל השיר נושא מסר חזק עם מילים בהשראת קמפיין #metoo. באתר העיתון ערכו סקר שבו נשאלו הגולשים מה הם חושבים על השיר של נטע ברזילי וישראל לאירוויזיון. עד כה הצביעו יותר מ-2,000 גולשים, כשרוב מוחץ, 69% מהם, ענו כי השיר מבריק וזכייתו בטוחה. רק 17% הגיבו בשלילה כלפי השיר.

עוד באותו נושא

האם השיר שייצג את ישראל באירוויזיון אינו עומד בחוקי התחרות?

לכתבה המלאה
עיתוני העולם מפרגנים לנטע ברזילי אירוויזיון 2018. צילום מתוך אתר העיתון, מערכת וואלה! NEWS
גם בסקר מפרגנים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך אתר העיתון

העיתון הגרמני Die Tageszeitung מתאר את דרכה של נטע ברזילי בכתבה שכותרתה "כבר כוכבת". הכתב מספר על דרכה של נטע מאנונימיות וחוסר הצלחה להתניע קריירה בישראל ועד לזכייתה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון". "ברזילי לא נראית כמו אישה המבוססת על אידיאל היופי הנשי מבית הספר של היידי קלום. האישה הצעירה נראית כמו תערובת לבבית של טרייסי טורנבלד (הדמות הנשית הראשית והשמנמונת שחולמת לרקוד בסרט ובמחזמר "היירספריי"), אליסון מויה בגרסה מגודלת (זמרת ויוצרת בריטית שהייתה סולנית יאזו בשנות ה-80), ובת' דיטו (זמרת אמריקנית וסולנית להקת גוסיפ). היא ישראלית צעירה, שמתעלמת מכל ככלי הסגנון והרזון, ומציגה עצמה בצורה בולטת כאישה על הבמה".

גם ביוון מתלהבים מהשיר ואפילו משווים אותו לגנגנם סטייל, בשלב שילוב של אלמנטים בלתי צפויים, תנועות הריקוד והצלילים, ואיך אפשר בלי - התרנגולים. אגב, עם היוונים יש לנו חשבון פתוח. ב-2015 ברוב חוצפתם הם העניקו לישראל אפס נקודות. כלום. טיפוטה, כמו שאומרים ביוונית. ואם זה לא מספיק, הזמרת אלני פוריירה שנולדה באלבניה והיגרה עם משפחתה ליוון בגיל צעיר, הקליטה את גולדן בוי בגרסה יוונית, הופיעה איתו בטקס פרסי המוזיקה של יוון והפכה אותו ללהיט ענק במדינה.

אז האם מדובר בסתם בועה שתתפוצץ בפרצוף? אם מסתכלים על המספרים נראה שסוף סוף אחרי הרבה מאוד זמן, כיף גדול להיות חובב אירוויזיון גם בישראל. הקליפ של נטע כבר חצה את מיליון הצפיות בעמוד היוטיוב של כאן 11, עם 91 אלף חיבובים ופחות מ-5,000 גולשים שלא אהבו. בעמוד היוטיוב הרשמי של אתר האירוויזיון הקליפ כבר נושק למיליון צפיות עם 86 אלף חיבובים וכ-7,000 גולשים שלא התחברו. בעמוד הפייסבוק של תאגיד השידור הישראלי יש כבר יותר מ-1.6 מיליון צפיות, ובסך הכול יותר מ-3 מיליון צפיות בכל הפלטפורמות. מדובר בהישג שיא, אף שיר אחר שמתמודד באירוויזיון 2018 לא הגיע לכמות כזו של צפיות בזמן כל כך קצר.

עיתוני העולם מפרגנים לנטע ברזילי אירוויזיון 2018. צילום מתוך אתר העיתון, מערכת וואלה! NEWS
עפים על נטע/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך אתר העיתון
seperator

חצי הגמר הראשון בהשתתפות נטע ברזילי וישראל ייערך ביום שלישי 8 במאי. בסביבות חצות נדע האם ישראל העפילה לגמר שייערך במוצ"ש 12 במאי. שני המופעים וכן חצי הגמר השני שייערך ביום חמישי 10 במאי יועברו בשידור חי מ-22:00 בכאן 11. גם אנחנו נהיה בליסבון בירת פורטוגל עם דיווחים חיים מהחזרות, מסיבות העיתונאים, ההימורים והסיכויים.

נטע ברזילאי Toy כתוביות יוטיוב. צילום מסך
חצתה את רף המיליון. ברזילי/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully