וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משינה ונטליה אוריירו: 5 דברים שאסור לפספס השבוע

15.3.2018 / 0:06

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד - ועוד אזהרה ממה כדאי דווקא להתרחק

צילום: דייב שחר, עריכה: ורד לידני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משינה - סיבוב הופעות חדש

בימים אלו יוצא לאור "מתים שרים הולכים", אלבומם החדש והעשירי של משינה וראשון מזה שמונה שנים. הלהקה האגדית חוגגת את האירוע המרגש בשתי הופעות השקה בבארבי בתל אביב - הערב ומחר בצהריים. "אין דבר שיותר מכניס חיים במוזיקה מאשר לנגן אותה מול אנשים שמתאספים יחד כדי לחוות הופעה חיה", אמר יובל בנאי. כשמדובר בלהקת הופעות חייתית כמו משינה, האמירה של סולן הלהקה נכונה אפילו כפליים.

מתי? הערב (חמישי) ב-20:30, מחר (שישי) ב-13:00

איפה? בארבי תל אביב

למה? כי זו אחת התקופות הזוהרות של הלהקה הגדולה הזו

משינה - השמיעו קול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נטליה אוריירו בישראל

15 שנה לאחר ביקורה האחרון בישראל - שזכורה ממנו בעיקר הנשיכה של דודו טופז בשידור חי בטלוויזיה - חוזרת הזמרת, השחקנית והכוכבת נטליה אוריירו לישראל. הכוכבת הארגנטינאית פותחת את סיבוב ההופעות העולמי שלה דווקא אצלנו והיא מגיעה לאחר שבשנים האחרונות השתתפה בטלנובלות נוספות, כיכבה בסרטי קולנוע והוציאה שלושה אלבומים.

מתי? 20.3

איפה? היכל מנורה מבטחים, תל אביב

למה? בשביל הנוסטלגיה

Natalia Oreiro - Cambio Dolor

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל המחול "ארנבת מרץ" 2018

בשני סופי השבוע שבין התאריכים 15-24 במרץ יתקיים פסטיבל המחול השנתי "ארנבת מרץ". הפסטיבל יכלול בעיקר בכורות של יוצרים נחשבים - ותיקים כצעירים, מהארץ ומהעולם. בין היתר ישתתפו במסגרתו יוצרים בינלאומיים בתחום המחול כמו ג'וליאן המילטון - שנחשב לאבי האימפרוביזציה במחול ויציג בפסטיבל בכורה עולמית - ודניאל אשוונדן משווייץ שמעלה מופעי חוצות בכל העולם וינסה להפיח חיים גם ברחובות בת ים.

מתי? חמישי-שבת 15-17 במרץ, חמישי-שישי 22-24 במרץ

איפה? מרכז כלים (רחוב יצחק נפחא 2, בת-ים), ובמרחבים שונים ברחבי בת-ים

למה? חוויה אמנותית אמיתית

הצצה ליצירה של אשוונדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטי מוזיקה בפסטיבל אפוס

פסטיבל אפוס הבינלאומי התשיעי לסרטי תרבות ואמנות נפתח אתמול (רביעי), ויימשך ארבעה ימים ולילות רצופים, עד שבת, שבמהלכם יוקרנו למעלה מ-50 סרטים חדשים מהארץ ומכל רחבי העולם בהקרנות בכורה בישראל. אחת מגולות הכותרת היא שורה של סרטי מוזיקה מסקרנים, שהקרנתם תחל היום. "כשאלוהים ישן" על המוזיקאי שמעצבן את האסלאמיסטים הקיצוניים, סרטים על אום כולת'ום, ג'ון קולטריין, יוז'י ימאמוטו ועוד, כולל הקרנה לקלאסיקה "מטריות שרבורג" שמלווה בסרט על הסרט.

מתי? חמישי-שבת 15-17 במרץ

איפה? מוזיאון ת"א לאמנות (שדרות שאול המלך 27 תל אביב)

למה? הזדמנות פז לצפות בשפע סרטים מסקרנים על המסך הגדול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פצ'ה קוצ'ה ה-20

בארוע ה-20 של הפצ'ה קוצ'ה, שבו עומדים לרשות היוצרים שש דקות ו-40 שניות לספר ולהציג לקהל על עבודתם האמנותית, ישתתפו בין השאר שירן ספיר שמאיירת זיכרונות ילדות של ילדת-מפתח שאספה את הפתקים שהשאיר לה אבא; תאטרון החנות שמחייה תסכיתי רדיו משנות החמישים; וקסניה סובה בסרטונים המכונים "רוסיה ים תיכונית". אבל מה זה בכלל הפצ'ה קוצ'ה? "בעידן שבו אין לנו באמת סבלנות להתעמק בשום דבר - הפצ'ה קוצ'ה הוא פורמט מושלם", מסבירה לוואלה! תרבות האוצרת העצמאית טלי קיים. "המון תוכן בקצב זריז. זה צבעוני ודינמי ורב תחומי. אתה מרגיש מגניב חכם ומעודכן ולא חנון". האוצרים הם איתי מאוטנר וענת ספרן.

מתי? 18 ו-19 במרץ, בשעות: 19:30 ו-22:15

איפה? היכל התרבות, תל אביב

למה? טלי קיים: "כי זה כמו טד, רק מצליח לעבור כפחות סחי".

האמנית קסניה סובה בקטע מסרטוני "רוסייה ים תיכונית". דימה פוליבקין,
סובה/דימה פוליבקין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכחדה"

כמו פריס סן ז'רמן, שההשקעה הכספית האסטרונומית עדיין לא מספיקה לה כדי להתקדם בליגת האלופות, כך גם הגזרה הקולנועית של נטפליקס: התקציבים אינסופיים, כך גם הדיבורים, אבל לפחות בכל הקשור לסרטים, הם עדיין לא שם.

הוכחה נוספת לכך היא "הכחדה", סרט מדע בדיוני בכיכובה של נטלי פורטמן שעלה בשירות הסטרימינג השבוע. נטפליקס לא הפיקו אותו במקרה זה, אלא קיבלו אותו מידי אולפני פראמונט שהיו אמורים להפיץ אותו אך ויתרו עליו לאור התגובות הפושרות בהקרנות המבחן, והחליטו להעניק לו הפצה מצומצמת בלבד בארצות הברית, ולוותר כלל על הזכויות עליו ברחבי העולם, וגם בישראל.

המבקרים, כמובן, הוקיעו את האולפנים על הצעד שלהם והסיבות לו, שהרי למשנתה של התקשורת, הקהל תמיד טועה. אלא מה - צפייה ב"הכחדה" מגלה שכרגיל, הציבור צדק וסיפק חוות דעת מהימנות בהקרנות המבחן. מדובר בסרט מייגע, מתיימר, מתיש ולמעשה כמעט בלתי ניתן לצפייה, וגם אין שום הצדקה לראותו על מסך גדול, שכן האפקטים בו מכוערים. בקיצור, פראמונט נהגו בחוכמה כשוויתרו עליו, צעד שגם אתם לא תתחרטו עליו.

למה לא? יום אחד בקרוב גם זה ישתנה, אבל בינתיים הצד החזק של נטפליקס הוא הסדרות והדוקו, לא הסרטים העלילתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully