וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי טיראן יביים לראשונה: מה צפוי בעונה החדשה באופרה הישראלית?

19.3.2018 / 13:40

שבע אופרות יעלו על במת האופרה הישראלית בעונה הבא. איתי טיראן יביים לראשונה באופרה את ההפקה "סלומה", והאופרה "הנוסעת" תגולל את סיפורן של אסירות באושוויץ. עונת המחול תארח את להקת פינה באוש, ואת להקותיהם של יורי גרגוביץ' וסשה וולץ

להקת  המחול פינה באוש. יח"צ,
להקת פינה באוש/יח"צ

7 אופרות יעלו על במת האופרה הישראלית בעונת 2018-2019, מהתקופה הקלאסית ועד המחצית השנייה של המאה ה-20 - כך נחשף היום במסיבת עיתונאים שנערכה באופרה הישראלית. עוד נחשף כי איתי טיראן יביים לראשונה על במת האופרה הישראלית את האופרה "סלומה" מאת ריכרד שטראוס על פי מחזה של אוסקר ויילד בניצוחו של דן אטינגר, המנהל המוסיקלי של האופרה הישראלית. בנוסף, לראשונה בארץ האופרה "הנוסעת" מאת המלחין מצ'יסלב ויינברג, המספרת את סיפורן של אסירות מכל העולם שנשלחו לאושוויץ; במאי הקולנוע הקנדי אטום אגויאן ("המתיקות שאחרי", "אררט") יגיש את גרסתו ל"כך עושות כולן" מאת מוצרט, עליה ינצח דניאל כהן.

האופרה "טוסקה" מאת פוצ'יני תעלה בהפקה המשחזרת את ההפקה המקורית שעלתה ברומא בשנת 1900, בניצוחו של דניאל אורן, שינצח גם על האופרה "נשף מסכות"; המנצח האיטלקי ג'וליאנו קרלה והבמאי האנגלי דיוויד פאונטני ישובו לאופרה הישראלית בהפקה של "סימון בוקנגרה" מאת ורדי; גם הבמאי הבלגי פול אמיל פורני ישוב למוסד, עם גרסה לאופרה "ורתר" מאת ז'ול מסנה, על פי ספרו של גתה, בניצוחו של המנצח הצרפתי אלאן גוינגאל.

האופרה "הנוסעת" מאת המלחין מצ'יסלב ויינברג, המספרת את סיפורן של אסירות מכל העולם שנשלחו לאושוויץ. קרל פורסטר,
האופרה "הנוסעת" מאת המלחין מצ'יסלב ויינברג, המספרת את סיפורן של אסירות מכל העולם שנשלחו לאושוויץ/קרל פורסטר

עונת המחול תכלול הופעות של להקת המחול פינה באוש; את היצירה "ספרטקוס" בביצוע להקתו של הכוריאוגרף יורי גריגורוביץ'; הופעת להקתו של הכוריאוגרף ויין מקרגור המלווה במוזיקה מאת ג'ון הופקינס, שבין השאר הפיק אלבומים לקולדפליי, והמלחין ג'ובי טלבוט; מופע להקת הבמאית והכוריאוגרפית סשה וולץ; ושתי יצירות של להקתו של הכוריאוגרף בוריס אייפמן.

בסדרות המוזיקה יחברו שלומי שבן ותזמורת הקאמרטה, בהשתתפות חוה אלברשטיין, מרינה מקסימיליאן וההרכבים האלקטרוניים רד אקסס ונגה ארז; סדרת המהפכה עם תזמורת המהפכה שתארח בין היתר את אסתר רדא, ברי סחרוף ורע מוכיח; סדרת מזרח מערב עם תזמורת ירושלים. מזרח-מערב תארח בין היתר את מירי מסיקה, רביד כחלני והזמר היווני דימיטריס באסיס; והסדרה הסימפונית של תזמורת האופרה תציג את התזמורת הסימפונית ראשון לציון עם מיטב הרפרטואר הקלאסי, ומנצחים וסולנים מהארץ ומהעולם.

בנוסף, יתקיים מופע מיוחד של האנסמבל של פיליפ גלאס, שיבצע את היצירה שכתב כפסקול חדש לסרטו של הבמאי ז'אן קוקטו - "היפה והחיה" מ-1946.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully