וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב הבנות הפרובוקטיבי פוסי ריוט מגיע להופעה בישראל

20.3.2018 / 7:00

בנות הלהקה, שמשלבות בין הופעות גרילה למיצגים אמנותיים על נושאים בוערים, הפכו לסמל עולמי כשנכלאו על ידי המשטר ברוסיה. זו תהיה ההופעה הראשונה של להקת הפאנק המחאתית בישראל

פוסי ריוט. Alexander Sofeev,
סמל מחאה שמטלטל את העולם. פוסי ריוט/Alexander Sofeev

הרכב הבנות הרוסי, פוסי ריוט, ששמו יצא למרחקים לאחר שחברותיו נכלאו במולדתן, מגיע להופעה ראשונה בישראל בבארבי, ת"א.

פוסי ריוט, שהוקמה במוסקבה ב 2011, היא להקת פאנק מחאתית פמיניסטית. חברות הלהקה משלבות בין הופעות גרילה למיצגים אמנותיים פרובוקטיביים, שהפכו ויראליים ברחבי הרשת וזכו לכותרות ברחבי העולם.

עם מילים שמכוונות הישר לנושאי הליבה המוסריים והפוליטיים שמטלטלים את העולם, בנות פוסי ריוט יודעות ורוצות לגעת בנקודות חשובות. מקידום זכויות להט"ב, מעמד האישה והתנגדות למשטר הרוסי ולפוטין, אותו הן מחשיבות כדיקטטור. הבנות סומנו כעושות צרות ע"י המשטר ונכנסו לכלא הרוסי באשמת "חוליגניות" אחרי שקיימו מופע גרילה מחאתי בכנסייה אורתודוכסית, כמחאה על קשרים בין מנהיגי הכנסייה לפוטין במהלך מערכת בחירות.

משפטיהן של חברות הלהקה גררו תגובות, תשומת לב וביקורות מכל רחבי העולם, והתערבות של קבוצות זכויות אדם שהתנגדה נחרצות לשפיטתן על זכותן להביע את דעתן. הן צפו את זכייתו של טראמפ במרוץ לנשיאות ושבועיים לפני הבחירות הוציאו את הלהיט הביקורתי "Make America Great Again", שמנבא הנחלה של ערכים דרך שיימינג ואלימות.

seperator

פוסי ריוט יופיעו בבארבי ת"א, ב-16 במאי. מחירי הכרטיסים יחלו ב-150 ש"ח. עוד לפני כן יפתחו את פסטיבל הסופרים הבינלאומי, שייערך במשכנות שאננים בירושלים בין ה-8 ל-11 במאי. חברות ההרכב מאשה אליוקינה ואולגה בוריסובה יערכו הופעה מיוחדת באירוע הפתיחה של הפסטיבל שייקרא "מרד הסופרים". אליוקינה, שספרה "Riot Days" מתאר את ימיה בכלא, תקיים גם שיחה בפסטיבל עם חברת הכנסת מרב מיכאלי. ספרה יהיה זמין לרכישה במהלך ימי האירוע.

  • עוד באותו נושא:
  • פוסי ריוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully