וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: אקרובט בקרקס "סירק דה סוליי" נפל אל מותו מול הצופים המזועזעים

20.3.2018 / 0:22

יאן ארנו איבד אחיזה ברצועת הבד עליה נתלה והתרסק על הבמה בפלורידה לעיני הקהל. ארנו ושותפו לתרגיל, פאבל ולצ'בסקי, הופיעו עם התרגיל המסוכן בפעם הראשונה על הבמה, שעות אחרי שפרסם באינסטגרם: "הגיע הזמן ללכת על זה"

צילום מסך

אקרובט בהרכב הקרקס הנודע "סירק דה סוליי" (קרקס השמש) נהרג במהלך המופע כשאיבד אחיזה ברצועת הבד עליה נתלה והתרסק על הבמה לעיני הקהל. יאן ארנו בן ה-38 הופיע לצד חברו פאבל ולצ'בסקי בתרגיל אווירי חדש, שעות ספורות אחרי שפרסם באינסטגרם את ההודעה: "אחרי כל כך הרבה עבודה, אימונים ובימוי, הערב נופיע סוף סוף עם התרגיל המשותף שלנו. הגיע הזמן ללכת על זה".

התאונה המחרידה אירעה בשבת האחרונה במופע סירק דה סוליי בטמפה, פלורידה. ארנו פונה לבית החולים המקומי במצב קשה ומת מפצעיו שעות לאחר מכן. בסרטון המתעד את התאונה נראה ארנו מתנדנד מעל הקהל אחרי שהשתחרר מסיבוב משותף עם ולצ'בסקי, מאבד אחיזה ברצועת הבד וצונח מגובה של כ-4 מטרים אל הקרקע. המופע הופסק מיד ובהמשך הוחלט לבטל את שתי ההופעות הבאות.

צפו בתיעוד המלא:

עוד באותו נושא

מדהים ומלחיץ: הגבר שקפץ מגג המלון שלו הישר אל האוקיינוס

לכתבה המלאה

ארנו היא אקרובט ופעלולן עם ניסיון רב בתחום שהופיע עם ההרכב של "סירק דה סוליי" ב-15 השנים האחרונות. הוא הותיר אחריו בת זוג ושני בנות.

אחד הצופים סיפר ל-WFLA שארנו נראה נאבק לשמור על אחיזתו רגע לפני שנפל. שיין רובינסון, שחקן קבוצת הבייסבול "ניו יורק יאנקיז" שנכח גם כן במופע, צייץ בחשבון הטוויטר שלו מיד אחרי המקרה: "לא יכול להפסיק לחשוב על הבחור שנפל. מתפלל להחלמתו".

מנכ"ל הקרקס, דניאל למאר, מסר בתגובה: "צוות הקרקס שבור ומזועזע ממותו של יאן. הוא היה אהוב בקרב כל מי שזכה להכיר אותו. במהלך הימים והשבועות הקרובים הפוקוס שלנו יהיה בתמיכה במשפחתו של יאן והעובדים שלנו. נעבור את הזמנים הקשים האלה ביחד". הוא הוסיף וציין שהתאונה הטרגית נמצאת בשלבי חקירה ושבהפקה מתכוונים לשתף פעולה באופן מלא עם המשטרה והרשות הלאומית לבטיחות תעסוקתית. הוא ציין שאינו מאמין שמדובר בתקלה בציוד בו השתמש יאן, אולם סייג ואמר שזה עדיין מוקדם מדי לקבוע את גורם התאונה. בראיון לרשת CBC הוסיף: "יאן היה אחד האמנים המנוסים ביותר בהרכב. הוא היה אמן ומבצע נפלא. זו תאונה אחת יותר מדי".

האקרובט יאן ארנו מוטל על הרצפה. צילום מסך
האקרובט יאן ארנו מוטל על הרצפה/צילום מסך

ארנו לאחרונה פרסם סרטון של הסולו שלו באינסטגרם של VOLTA וכתב שהוא ממש מאושר שהסולו שלו נכנס שוב למופע. חברו של ארנו, האמן פרד אוליביירה, פרסם בחשבון האינסטגרם שלו לפני המופע תמונה של השניים מאופרים ומחוייכים. בתמונה הבאה שיתף על רקע שחור את הטקסט "אלוהים, תציל את החבר שלי".

ארנו הוא האמן השני שנהרג במהלך המופע לאורך 34 שנות פעילות הקרקס. האקרובטית שרה גויאר-גילו בת ה-31 נהרגה לפני חמש שנים במהלך מופע בלאס וגאס לאחר שרתמת הביטחון שלה התנתקה והיא התרסקה מגובה של 30 מטרים. בשנת 2009 נהרג האקרובט אלכסנדר ז'ורוב בנפילה במהלך אימון במונטריאול, קנדה. בן ה-24 מאוקראינה מת מפציעת ראש. אוליבר רושט, בנו של אחד ממייסדי הקרקס הנודע, נהרג לפני כשנתיים בזמן שהתקין תפאורה למופע בסן פרנסיסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully