וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיקה, קדרי ודיקלה יופיעו יחד: נחשפו מופעי פסטיבל ישראל

26.3.2018 / 13:08

פסטיבל ישראל יתקיים השנה בין 23 במאי ל-16 ביוני בירושלים, עם שני מופעי פתיחה - "היפהופלנד" בו סצנת ההיפ הופ הישראלית מגיבה למגילת העצמאות, ומופע משותף למירי מסיקה, דיקלה ונסרין קדרי. בנוסף, המוזיקאית לורי אנדרסון תשוב לארץ להופעה בפסטיבל

מירי מסיקה, נסרין קדרי ודקלה. יח"צ,
נסרין קדרי, מירי מסיקה ודיקלה/יח"צ

פסטיבל ישראל יתקיים השנה בין 23 במאי ל-16 ביוני בירושלים, בסימן 70 שנות העצמאות למדינה. זו השנה ה-57 לקיומו של הפסטיבל. שני אירועים יפתחו את הפסטיבל: המופע "היפהופלנד" שיתקיים ב-23 במאי באזור התעשייה תלפיות, ובו סצנת ההיפ הופ הישראלית תגיב למגילת העצמאות. ישתתפו בו בין השאר נצ'י נצ', פלד, שאנן סטריט, גיא מר, קרולינה, סיסטם עלי, קפה שחור חזק, אקו וג'ימבו ג'יי. מופע הפתיחה הנוסף יתקיים ב-26 במאי בבריכת הסולטן עם מירי מסיקה, דיקלה ונסרין קדרי, תחת ניהולו המוזיקלי של עמית הראל.

המוזיקאית והאמנית לורי אנדרסון תשוב לישראל, ותעלה בפסטיבל את מופע הסולו שלה "Language Of The Future" ב-29 במאי בתיאטרון ירושלים. במסגרת עונת התרבות הצרפתית ייצא הפסטיבל מחוץ לירושלים עם "היום המשוגע", שבמסגרתו במהלך 3 ימים במוזיאון תל אביב יתקיימו עשרות מופעים בהשתתפות מלחינים, סולנים, הרכבים ותזמורות בינלאומיות וישראליות ב-14-16 ביוני.

בין האירועים המוזיקליים הנוספים: בבריכת הסולטן, למרגלות החומה, תעלה הפקת האופרה הישראלית "מאדאם בטרפליי" מאת ג'יאקומו פוצ'יני בבימויו של גדי שכטר ובניצוחו של ישי שטקלר; שלומי סרנגה במופע בעקבות סטליוס קזנג'ידיס; המופע "נולאב" שמשלב מוזיקה חיה והקרנות אינטרקטיביות לצלילי יצירות מאת פיליפ גלאס, ג'ון קייג' ואחרים; האירוע "באך בעין כרם" - סופי שבוע המוקדשים ליצירותיו של באך במרכז עדן-תמיר בעין כרם; המופע האודיו ויזואלי הצ'כי "Guide" של ורה אונדרסיקובה והקולקטיב.

לורי אנדרסון בכיתת אמן. עומר מירון
לורי אנדרסון/עומר מירון

מופעי המחול שיעלו הפסטיבל בתיאטרון ירושלים: במסגרת שיתוף הפעולה עם עונת התרבות ישראל-צרפת, תועלה היצירה "10000" של הכוריאוגרף בוריס שרמץ. היצירה מציגה 23 רקדנים המבצעים עשרת אלפים מחוות מבלי לחזור על אותה תנועה יותר מפעם אחת; במסגרת זו תועלה גם יצירת הסולו של הכוריאוגרף טינו סגל, "ללא כותרת 2000" המוגדרת כמוזיאון חי למחול, בביצוע הרקדן פרנק ווילנס; להקת בת שבע תבצע בבכורה עולמית את היצירה "ניב מצהיב 3" של הכוריאוגרפית הפורטוגלית מרלן מונטיירו פריטאס; להקת מחול ענבל תעלה בבכורה את היצירה "בזמן שהגחליליות נעלמות" של הכוריאוגרף מור שני החוזר לחומרים של שרה לוי תנאי, מייסדת הלהקה; וצמד היוצרים ניב שיינפלד ואורן לאור חוזרים לטרילוגיה של ניר בן גל וליאת דרור, והפעם ל"הריקוד השלישי".

בתחום התיאטרון והפרפורמנס יעלה הפסטיבל בתיאטרון ירושלים את ההפקות "שירים על מות ילדים" של הכוריאוגרפית והבובנאית הצרפתייה ג'יזל ויאן ובמרכזה סיפור רצח מנקודת מבט משולשת - של הרוצח, של הקורבן ושל החברה; היוצר השוויצרי כריסטוף מרטהאלר יבקר לראשונה בישראל עם "קינג סייז"; המופע "מאנסטר טראק", שיתוף פעולה בין תיאטרון גרמני לכוריאוגרף סיגון אדיפילה; המופע "By Heart" של טייגו רודריגז בו מוזמנים עשרה אנשים מהקהל ללמוד בעל פה שיר והופכים לחברים בתנועת התנגדות פואטית.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
מתוך יצירת המחול "10000" של הכוריאוגרף בוריס שרמץ. Ursula Kaufmann, יח"צ,
מתוך יצירת המחול "10000" של הכוריאוגרף בוריס שרמץ/Ursula Kaufmann, יח"צ

בנוסף, יעלו הפקות התיאטרון "מיקרו-ספוטניק" של תיאטרון מיר מצ'כיה; "קופים" של היוצר והבמאי הישראלי עמית דרורי; המחזמר "Soul Doctor" בהשתתפות אסתר רדא וג'וש יאנג; קבוצת סלה-מנקה בשיתוף תזמורת הרחוב הירושלמית תחייה את הסרט "דער דיבוק" משנת 1937 במופע שהוא סרט-פרפורמנס ובו מוקרן הסרט הישן עם פסקול חדש שיצרו ומבצעים המשתתפים.

מנכ"ל פסטיבל ישראל, איל שר, מסר: "אל מול מציאות משתנה והצרת הגבולות שאנו חשים כמעט בכל תחום בחיינו, אנחנו גאים עד מאד בכך שפסטיבל ישראל ממשיך להיות מעוז של עשייה אמנותית חסרת פשרות המתקיימת במרחב חופשי שבו דמיון, יצירתיות וחופש אמנותי הם ערכים עליונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully