וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BDS קורא לחרם על "פאודה": "תעמולה גזענית של צבא הכיבוש"

28.3.2018 / 21:37

תנועת החרם התרבותי קראה לנטפליקס להוריד מידית את הסדרה המצליחה משירות הסטרימינג, "פן תהיה חשופה לתביעה משפטית על הפרת זכויות אדם והחוק הבינלאומי". התנועה קראה גם לחרם כללי על הסדרה ועל כל יצירה ישראלית דומה

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

תנועת ה-BDS הפועלת למען חרם תרבותי על ישראל פרסמה היום גילוי דעת בו קראה להחרים את הסדרה "פאודה" ותבעה מנטפליקס להפסיק את שידורה. בהצהרה הארוכה, טענה תנועת החרם כי הלהיט הישראלי אינו אלא "תעמולה גזענית הנועדה להכשיר את פשעי המלחמה של הכיבוש, את מפעל ההתנחלויות ואת האפטרהייד". בהמשך הוסיפו כי יוצריה ביססו אותה על חוויתיהן ביחידות המסתערבים, שאינה אלא "פלוגות מוות של צבא הכיבוש".

"פאודה", כזכור, זכתה לתהודה בינלאומית רבה, ונבחרה בידי הניו יורק טיימס וכלי תקשורת רבים בארצות הברית וצרפת כאחד הסדרות הבולטות של השנים האחרונות. בהמשך לכך, עונתה הראשונה נרכשה לשידור בידי גופים רבים, ובהם נטפליקס (עונתה השנייה, שבדיוק הסתיימה ב-yes, טרם עלתה שם). במישור הפרקטי, ה-BDS תובע ממנו כעת להפסיק מיידית את שידורי הסדרה ולא להיות מעורב בהפקת עונות נוספות שלה. תנועת החרם הוסיפה כי אם זה לא יקרה, יהיו מנהלי ענק הסטרימינג שותפים להפרת החוק הבינלאומי וזכויות האדם של הפלסטינים ולכן עלולים להיות חשוף לתביעות משפטיות.

הפוסט המלא של הקמפין נגד "פאודה"

כדי להבהיר שה-BDS אינו מפלה אף אחד, הבהירה ההצהרה כי הקריאה היא להחרים כל סדרה או סרט ישראלי ברוח דומה, "שעשויים אף הם להצדיק את פשעי הכיבוש".

כותבי גילוי הדעת מעודכנים היטב, מסתבר, ונוסף לכך שציינו בו את ההקרנה החגיגית של הסדרה בבית רובי ריבלין, היו מודעים גם למחאות בציבור הפלסטיני נגד השחקן היסאם סולימאן בשל הרצאותיו בפני חניכי מכינות קדם-צבאיות. תנועת החרם קראה לו ולכל שחקן פלסטיני אחר לפרוש מיידית מהשתתפותם בסדרה ולא לשתף יותר פעולה עם פרויקטים דומים

יוצרי הסדרה, ליאור רז ואבי יששכרוף, הגיבו לקמפיין. יששכרוף מסר כי "אנחנו יכולים להבטיח לצופי 'פאודה' בכל העולם שגם העונה השלישית תהיה מותחת, טעונה ומורכבת לא פחות מקודמותיה". רז הוסיף: "רצינו להודות ל-BDS שבזכותם אותם פלסטינים שעדיין לא ראו את 'פאודה', כעת ימצאו דרך לצפות בה. בדיוק אתמול שוחחנו עם חבר מעזה שלא הפסיק לשבח את עונתה הראשונה של הסדרה (בשנייה עוד לא צפה, כי לא עלתה בנטפליקס). מצער לראות שהתנועה מנסה לפגוע ביצירה ישראלית באשר היא, לא משנה מה תוכנה. לא נותר לנו אלא שלא לאחל להם בהצלחה".

עוד באותו נושא

"פאודה" היא הזוכה הגדולה בטקס פרסי הטלוויזיה 2018

לכתבה המלאה
פאודה עונה 2 פרק 12 ואחרון. צילום מסך
"מודים ל-BDS, שבזכותם פלסטינים ימצאו דרך לצפות בסדרה". מתוך "פאודה"/צילום מסך
פאודה עונה 2 פרק 12 ואחרון. צילום מסך
"חבר מעזה לא הפסיק לשבח את הסדרה". מתוך "פאודה"/צילום מסך
פאודה עונה 2 פרק 12 ואחרון. צילום מסך
"מצער לראות איך ה-BDS מנסה לפגוע ביצירה ישראלית באשר היא". מתוך "פאודה"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully