וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצר פורץ הדרך סטיבן בוצ'קו ("NYPD") הלך לעולמו בגיל 74

2.4.2018 / 9:29

המפיק שעמד מאחורי כמה מהסדרות ששינו את הטלוויזיה המודרנית, ובהן "פרקליטי אל איי", "NYPD" ו"בלוז לכחולי המדים", מת בשנתו אחרי שנאבק בשנים האחרונות בלוקמיה. במהלך 50 השנים בהן עבד בטלוויזיה זכה ב-10 פרסי אמי

סטיבן בוצ'קו. AP
מענקי הטלוויזיה המודרנית. סטיבן בוצ'קו/AP

סטיבן בוצ'קו, מהמפיקים הבולטים והחשובים בטלוויזיה המודרנית, הלך הבוקר (שני) לעולמו בגיל 74. בוצ'קו סבל מזה מספר שנים מזן נדיר של לוקמיה. ב-2014 אף עבר השתלה שסייעה להאריך את חייו. דובר מטעם המשפחה סיפר לסוכנות AP כי בוצ'קו מת בשנתו, פרטים נוספים על מועד הלווייתו לא נמסרו בשלב זה.

במהלך יותר מ-50 שנות עבודה בתעשיית הטלוויזיה, יצר בוצ'קו כמה מהסדרות שעיצבו את הטלוויזיה המודרנית כפי שאנחנו מכירים אותה היום. "בלוז לכחולי המדים" הייתה הסדרה הראשונה בתולדות הטלוויזיה האמריקאית שהציגה עלילות שהתפתחו לאורך פרקים רבים. "NYPD" אתגרה את רף השמרנות האמריקאית שהייתה נהוגה עד שנות התשעים, כשהציגה חלקי גוף עירומים וקללות שלא היו מקובלים עד אז במיינסטרים.

הפתיח של "בלוז לכחולי המדים"

סדרות בולטות נוספות שיצאו תחת ידיו של בוצ'קו הן "פרקליטי אל איי", ששזרה נושאים חמים על סדר היום הציבורי בתוך העלילות המשפטיות שהציגה, ובהם הפלות, גזענות, הומופוביה הטרדות מיניות ועוד. בוצ'קו ליהק את עורך הדין דיוויד אי. קלי לסייע בכתיבת הסדרה, וגילה בכך את מי שיהפוך ליוצר טלוויזיה מוערך ומצליח בזכות עצמו. הדרמה הרפואית "דוגי האוזר" גילתה לעולם את ניל פטריק האריס, ו"רצח מדרגה ראשונה" הייתה הסדרה הראשונה שליוותה פרשיית רצח בודדה על פני עונה שלמה. סדרה פורצת דרך נוספת, שבוטלה כעבור עונה אחת, הייתה "Cop Rock", ששילבה דרמה משטרתית עם מחזמר.

בוצ'קו ניסה את כוחו גם כסופר, עם הרומן הסאטירי "מוות באמצעות הוליווד", שגולל את קורותיו של תסריטאי כושל. ב-2016 כתב את האוטוביוגרפיה "אמת היא הגנה מוחלטת: 50 השנים שלי בטלוויזיה". הוא זכה בעשרות פרסים ותוארי כבוד, ובאמתחתו 30 מועמדויות ו-10 זכיות בפרס האמי, ששברו את השיא של הטקס.

הוא נישא שלוש פעמים, והותיר אחריו את אשתו השלישית, דיינה קאלינס לה נישא בשנת 200, שלושה ילדים ושני נכדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הפתיח של "פרקליטי אל איי"

הפתיח של "NYPD"

הפתיח של "דוגי האוזר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully