וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: הקולנוע הישראלי כובש את איסטנבול

5.4.2018 / 10:27

"האופה מברלין", "פיגומים" ועוד סרטים תוצרת הארץ יוקרנו במסגרת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי היוקרתי של איסטנבול, שייפתח בסוף השבוע, ורבים מן היוצרים והכוכבים הישראלים יגיעו לטורקיה לכבוד ההקרנות

טריילר "האופה מברלין"/סרטי נחשון

בשיאה של המתיחות בין ישראל לטורקיה, ייפתח מחר (שישי) פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של איסטנבול, ובין השאר יציג לא מעט סרטים כחולים-לבנים.

הפסטיבל היה ונותר מאירועי הקולנוע היוקרתיים באירופה, ויציג שלל סרטים מדוברים ומוערכים מרחבי העולם, בראשם "אי הכלבים" המהולל של ווס אנדרסון. בין אלה, דוקו אחד, "מוחי", וכן ארבעה תוצרים עלילתיים - "מוטלים בספק", "געגוע", "פיגומים" ו"האופה מברלין".

חלק מן היוצרים והכוכבים של הסרטים הללו יגיעו לאיסטנבול לכבוד ההקרנות. במקרה של חלק מהם, מדובר בסגירת מעגל אישית - שבי גביזון, תסריטאי-במאי "געגוע", הוא בן למשפחה שמוצאה טורקי, וכך גם אורן רוגובין, מפיק "מוטלים בספק".

הקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול תמכה בהגעתה של המשלחת הישראלית, והקונסול יוסי לוי-ספרי מסר: "אנחנו גאים לחשוף את אחד הנכסים המשמעותיים שיש לנו - תרבות ישראלית. הקולנוע הישראלי המשובח מייצר שיח בין עמים, אנשים ותרבויות. אני בטוח שהסרטים שיוקרנו לצד צוות היוצרים שמגיע לקחת חלק בפסטיבל, יוסיפו עוד לבנים בבניית הגשר שמחבר בין שני העמים."

הפסטיבל יתקיים עד שלישי 17.4 ונותר רק לקוות שהקרנות הסרטים תוצרת הארץ יעברו בשלום ואכן יתרמו לבניית הגשר הכה הכרחי בין התרבות הישראלית לזו הטורקית.

קולנוע ישראלי באיסטנבול. צילום מסך
"האופה מברלין" באתר הפסטיבל/צילום מסך
מוטלים בספק. ורד אדיר,
המפיק יסגור מעגל משפחתי. מתוך "מוטלים בספק"/ורד אדיר
געגוע. איתן ריקליס,
גשר בין התרבויות. מתוך "געגוע"/איתן ריקליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully