וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים זאב רווח וליא קניג ידליקו משואה ביום העצמאות

7.4.2018 / 20:12

שרת התרבות מירי רגב הודיעה כי השחקנים הוותיקים ידליק משואה בטקס הממלכתי בהר הרצל לפתיחת חגיגות ה-70 למדינת ישראל. רגב: "זאביק מסמל את היכולת המופלאה של האמנות, על רב גוניותה, לחדור ללבבות ההמונים בישראל. ליא היא מנפילות התרבות שלנו"

יח"צ - חד פעמי

שרת התרבות מירי רגב הודיעה כי השחקנים זאב רווח וליא קניג נבחרו להדליק משואה בטקס הממלכתי בהר הרצל לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל.

ליא קניג (88), כלת פרס ישראל, שחקנית התיאטרון הלאומי הבימה, היא מדור הנפילים של עולם המשחק בישראל ומכונה "הגברת הראשונה של התיאטרון". קניג נולדה ב-1929 בפולין, במהלך המלחמה נמלטה יחד עם משפחתה לברית המועצות והשתקעה אחריה ברומניה; בשנת 1961 עלתה לארץ וכעבור זמן קצר החלה להופיע בתיאטרון הלאומי, "הבימה".

השרה רגב מסרה: "ליא התרגשה עד מאוד לשמע הודעתי ובמנעד קולה יכולתי לחוש, כי הדלקת המשואה היא אחד מהרגעים המופלאים במלאכת חייה בקדמת הבמה הציבורית שלנו. ליא, אחת מנפילות התרבות שלנו, נותנת את כל כולה על הבמה. התפקידים שגילמה לאורך יותר משנות יובל חקוקים בבמה הלאומית שלנו. ההדרנים הרבים שלך, אלו שהיו ואלו שעוד עתידים להיות, הם הכתר הבימתי הישראלי במלאו הדרו. מאחלת לך וגם לנו עוד הרבה מאוד שנים של פלאי קלעים בתאטרון הלאומי שלנו".

זאב רווח בבית העלמין טרומפלדור ממתין לארונו של אריק איינשטיין.נובמבר 2013. דרור עינב
רווח/דרור עינב

באשר לבחירה בזאב רווח, מסרה השרה רגב: "שמחתי לבשר לזאביק שלנו על הבחירה בו להדליק משואה לרגל חגיגות 70 שנה למדינת ישראל. זאביק, שגדל על ברכי תורת ישראל ונשם ציונות משחר היוולדו, מסמל את היכולת המופלאה של האמנות, על רב גוניותה, לחדור ללבבות ההמונים בישראל. ציטוטים רבים מתפקידיו השונים בקולנוע ועל הבמה חקוקים בלקסיקון הציבורי של כולנו ומהווים חלק בלתי נפרד מהסלנג השגור בפינו. זאביק מרטיט לב, כובש ומצחיק עד דמעות. זאביק, הרווח כולו שלנו. העם אוהב אותך ומאחל לך עוד הרבה מאוד שנים של הנחלת חיוכים וצחוקים על פנינו. בסיפור חייך ובתפקידים, שגילמת לאורך השנים, משתקפים סיפוריה של העלייה החלוצית מצפון אפריקה, של עושר תרבותי בלתי נדלה ושל יצירה ישראלית אותנטית, המחברת ומחוברת לעם, שמקורותיה בחכמינו ושורשיה נטועים עמוק בשדרות, בשווקים ובכיכרות בישראל".

השחקן הוותיק זאב רווח נולד ברבאט שבמרוקו ועלה עם משפחתו לירושלים. הוא שיחק, הפיק, כתב וביים סרטים רבים. בנוסף השתתף בהצגות תיאטרון רבות ובסדרות טלוויזיה. בשנת 2010 הוענק לו "פרס אופיר" על מפעל-חיים בקולנוע על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע.

עוד באותו נושא

סופר מענטש: ריאיון עם מלכת התיאטרון ליא קניג לקראת יום הולדתה ה-85

לכתבה המלאה
הפגנה נגד הקיצוץ בתקציב התרבות וקריאה לביטול חגיגות ה-60 למדינה. מערכת וואלה!
ליא קניג/מערכת וואלה!

קניג ורווח מצטרפים למוזיקאי שלמה ארצי שהתבשר ביום רביעי האחרון שנבחר להיות אחד ממדליקי המשואות שיעמוד השנה בסימן "מורשת של חדשנות". "אני מאוד מתרגש", הגיב לבשורה. "חבל לי שהוריי ואחותי לא זכו לראות ולהיות איתי ברגע הזה. העיקר שנשמור על מדינת ישראל. בינתיים מתכונן לקראת מצעד החיים באושוויץ אליו אני נוסע בשבוע הבא. חג שמח ותודה רבה לכל המברכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully