וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור פניית משפחות שכולות: קובי מידן לא ינחה טקס יום זיכרון

10.4.2018 / 13:12

בעקבות פוסט בפייסבוק של מידן, בו כתב על רקע העימותים בעזה "היום אני מתבייש להיות ישראלי", החליטה מועצת העיר ראשל"צ לבטל את השתתפותו כמנחה טקס יום הזיכרון. מידן בתגובה: "ההחלטה הזאת עלולה לגרור את השכול לוויכוח פוליטי"

עריכת וידאו: אביב אירגז

מועצת העיר ראשון לציון החליטה היום (שלישי) לבטל את השתתפותו של העיתונאי והמגיש קובי מידן כמנחה טקס יום הזיכרון. בכך נעתרה המועצה לפניית ועד משפחות שכולות. "דעותיהן ורגשותיהן של המשפחות השכולות ניצבים מעל לכל שיקול אחר. אין מקום למחלוקות באירוע המאחד את החברה הישראלית", נמסר מהמועצה.

לפני כשבועיים העלה מידן פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, על רקע העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים פלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה, ובו כתב "היום אני מתבייש להיות ישראלי". מידן הותקף על כך ברשתות החברתיות, ובעקבות כך זומן לשיחת הבהרה עם מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ.

מידן הגיב על החלטת עיריית ראשון לציון בצער: "למן תחילת ה"פרשה" הבהרתי כי הדברים שנכתבו בדף הפייסבוק הפרטי שלי, כאדם פרטי וכאזרח, נכתבו מתוך כאב אמיתי. הוספתי והבהרתי כי הכוונה בדברי לא הייתה לחיילי צה"ל. צה"ל או חייליו, היקרים ללב כולנו, אינם מוזכרים בחמש המילים שחוללו את הסערה, ולא בכדי.

"למרות זאת, הוספתי עוד, כי אם מישהו פירש כך את הדברים ונפגע מהם - אני מתנצל. חד וחלק. שבתי על הדברים בפוסט נוסף שפרסמתי והפניתי במיוחד לבני המשפחות השכולות.
הבהרת הדברים הזאת הייתה מקובלת גם על מפקד גלי צה"ל - תחנת השידור הצבאית. יש לכך משקל רב בעיניי.
ההחלטה שיזם ראש העיר, שמתעלמת מהנסיבות, היא החלטה מוטעית מאד בעיני מעבר למקרה הפרטי שלי, עלולות להיות לה השלכות מדאיגות מאד על גבולות השיח ותרבות השיח בחברה המשותפת היקרה לכולנו. ולא פחות חמור: דווקא ההחלטה הזאת עלולה לגרור את השכול לוויכוח הפוליטי. אני מאמין שאיש לא מעוניין בכך, בוודאי לא אני. לכן, ומעומק ליבי, אוסיף היום רק זאת: בפני המשפחות השכולות ובפני כאבן, אני מרכין את ראשי. כך כל השנה, ובמיוחד בימים הכאובים הללו, ערב יום הזיכרון. ליבי יהיה עם בני המשפחות, הפעם מהבית".

קובי מידן. שי אוקנין
מידן/שי אוקנין

מידן, יצויין, אינו אזרח עובד צה"ל. הוא עורך ומגיש פינה אחת בתחנה הצבאית בשם "כה אמרו חכמינו" ומעניק שירותים לתחנה כפרינלסר. בשיחה עם אלקבץ, מידן הדגיש כי כתב את הדברים בדף הפייסבוק הפרטי שלו ולא אמר מילה רעה נגד החיילים. עוד אמר כי כתב את הדברים שהתייחסו להתנהלות ברצועה כפי שהייתה ביום שישי - וכי הוא ער לכך שהדברים נראים שונים הבוקר.

מהתחנה נמסר בתחילת החודש כי כוונתו המקורית של אלקבץ הייתה להפסיק את שירותיו של מידן בעקבות הפוסט אך בעקבות התנצלותו של השדרן הוחלט לא להדיחו מהתחנה. "מידן הפר את הקוד האתי של התחנה, אך התנצלותו כנה ואמיתית", אמר אלקבץ.

  • עוד באותו נושא:
  • קובי מידן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully