וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 45 שנה: נחשף קטע נדיר ומרגש של שלמה ארצי

17.4.2018 / 0:35

פרויקט הדיגיטציה של ארכיון החינוכית ממשיך לחשוף אוצרות נדירים, והפעם: שלמה ארצי, שעוד ימים ספורים ידליק משואה ביום העצמאות ה-70 למדינה, משתתף בגיל 24 בתכנית ששודרה ב-1973 ושר שני שירים: "רותי" ו"יצאנו אט". צפו בקטע המרגש

צלמים זמניים מורשים

פרויקט הדיגיטציה של ארכיון החינוכית ממשיך לחשוף אוצרות נדירים, והפעם: שלמה ארצי, שנבחר להדליק משואה ביום העצמאות ה-70 למדינה, משתתף בגיל 24 בפרק של התכנית "רונו שיר" ששודרה בחינוכית בשנת 1973, פחות מחצי שנה לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים.

בפרק, שעוסק בתקופת ההעפלה לארץ ובהוויי הפלמ"ח, שר ארצי הצעיר שני שירים: את השיר "רותי" שכתב חיים חפר (המוכר בשורת הפתיחה שלו, "לי כל גל נושא מזכרת") ואת השיר "יצאנו אט" (מילים: חיים חפר, לחן: דוד זהבי). התכנית שודרה בחינוכית ב-21.5.1973 ומשתתפת בה גם רבקה מיכאלי, שמנחה יחד עם גיל אלדמע ואף שרה כמה שירים.

צפו בשלמה ארצי שר את "רותי" ("לי כל גל נושא מזכרת") בווידאו שבתחילת הכתבה. לתכנית המלאה צפו בקטע היוטיוב כאן:

התכנית המלאה

המוזיקאי האהוב שלמה ארצי נבחר להיות אחד ממדליקי המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל בשנת ה-70 למדינה, שיעמוד השנה בסימן "מורשת של חדשנות". הטקס שינעל את יום הזיכרון יתקיים ב-18 באפריל.

"אני מאוד מתרגש", הגיב לבשורה ארצי בעמוד הפייסבוק שלו. "חבל לי שהוריי ואחותי לא זכו לראות ולהיות איתי ברגע הזה. העיקר שנשמור על מדינת ישראל. בינתיים מתכונן לקראת מצעד החיים באושוויץ אליו אני נוסע בשבוע הבא. חג שמח ותודה רבה לכל המברכים".

שלמה ארצי, מהזמרים המצליחים ביותר בישראל, נולד בנובמבר 1949, בנם של מימי ויצחק ארצי שורדי השואה. הוא גדל והתחנך בתל אביב. פרץ לתודעה כסולן להקת חיל הים. הקריירה שלו זינקה עם זכייתו בפסטיבל הזמר והפזמון בשנת 1970 עם השיר "פתאום עכשיו, פתאום היום" המוכר יותר בשם "אהבתיה". באותה שנה הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, הנושא את שמו, ועד היום הוציא 25 אלבומי אולפן וחתום על להיטים רבים, ובהם "האהבה הישנה", "היא לא יודעת מה עובר עליי", "נבראתי לך", "ירח", "להציל אותך", "אף פעם לא תדעי", "מלך העולם", "קצת משונה שלא נשארת", "זה מה שנשאר", "כמו אז", "פתאום כשלא באת", "תחת שמי ים תיכון", "ארץ חדשה", "חום יולי אוגוסט", "רוב הזמן את אשתי", "נרקוד נשכח", "גבר הולך לאיבוד", "לא עוזב את העיר", "אחרי הכל את שיר" ועוד .

בשנת 1975 ייצג את ישראל באירוויזיון עם השיר "את ואני" שהלחין למילים של אהוד מנור. לאורך השנים הגיש תכנית בגלי צה"ל, "עוד לא שבת", משנת 1980 ועד 2012, ועודו כותב טור בידיעות אחרונות. ארצי זכה לפרס אקו"ם על מפעל חיים בשנת 2009. שנה לאחר מכן הפיק תיאטרון הקאמרי מחזמר המבוסס על שיריו, בשם "לילה לא שקט". בנוסף, ארצי פעיל בעמותת "צמאון", הפועלת למען הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully