וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמרר: השיחה האחרונה של דניאל עם אמו מתעוררת לחיים

17.4.2018 / 0:40

ערב כניסתו לעזה, כתב דניאל מכתב פרידה וצלצל לשוחח עם המשפחה. את השיחה הקליטה אימו, קצינת נפגעים ראשית בדימוס, עם תחושה קשה ומרה של סוף. השיחה האחרונה הפכה לסרטון מצמרר ומרגש במסגרת פרויקט "פנים.יום.זיכרון" של "בית אבי חי". צפו

אתר רשמי

ערב כניסתו לעזה במבצע "צוק איתן" בשנת 2014, כתב דניאל מכתב פרידה וצלצל לשיחה עם המשפחה, את השיחה הקליטה אמו, ורדה פומרנץ, קצינת נפגעים ראשית בדימוס, עם תחושה קשה ומרה של סוף. במסגרת פרויקט "פנים.יום.זיכרון" של "בית אבי חי" - מיזם הנצחה אמנותי המפגיש אנימטורים וסיפורי זיכרון אישיים - יצר נקו פרודקשנז סרטון אנימציה מרגש שמתבסס על השיחה האחרונה והמצמררת בין דניאל ואמו. את הסרטון ביים אופיר לובל.

בריאיון ליעקב אילון במהדורת וואלה! NEWS סיפרה אמו של דניאל, ורדה פומרנץ, מה עמד מאחורי ההחלטה להקליט את בנה: "חיכיתי שבוע לשיחת טלפון כי תכננתי להקליט אותה. ידעתי שדניאל לא ייצא משם בחיים. שבוע קודם לא היה לי את האומץ לעשות את זה. כשעבר שבוע, הוא צלצל והכנתי טייפ מנהלים קטן והפעלתי אותו. ידעתי שזו השיחה האחרונה".

פומרנץ סיפרה עוד כמה הסרטון של "בית אבי חי" ריגש אותה: "זה סרטון גאוני וזו יוזמה מרגשת. זו הנצחה של הנופלים בשפה שעבורי היא חדשה לחלוטין. הייתי בהלם איך הצליחו לתמצת בדקות ספורות את דניאל: את שמחת החיים שלו, את האור שהוא הכניס הביתה, את הפעילות שלו בצופים, הכול. וכמובן כד החרס שגם שותים ממנו, גם מניחים בו פרחים והוא מסמל למעשה את החיים השבירים של כולנו.

"13 שנים עסקתי בטיפול במשפחות הנפגעים. כל חיי ידעתי שאחווה שכול. ראיתי כל כך הרבה אסונות, אז רק אני אהיה מחוסנת? במדינה הזו, בשביל עצמאותה צריך גם לשלם והגיע תורי".

ריאיון עם ורדה פומרנץ מתוך המהדורה היומית של וואלה! NEWS:

עריכת וידאו:ניר חן

אז איך מחיים זיכרון מאדם שכבר אינו בין החיים? איך הופכים רגעי בשר ודם של חללים שאינם חיים עוד לרגעים מצוירים לנצח? זו השנה השביעית שבה מגזין האינטרנט של בית אבי חי מוביל את מיזם ההנצחה הייחודי. הפרויקט רותם את טכנולוגיות האנימציה למלאכת החייאת רסיסי זיכרון מחייהם של חיילים שנהרגו, ומפגיש בין משפחות החללים לבין יוצרי אנימציה.

הסרטונים החדשים יהיו זמינים ביום הזיכרון באתר האינטרנט של בית אבי חי, לצד הסרטונים משנים קודמות בכתובת http://www.bac.org.il/memory

סמל-ראשון דניאל פומרנץ, לוחם גולני בן 21 מכפר אז"ר, נהרג בתקרית הנגמ"ש בשג'אעיה ב-20 ביולי 2014. לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בליך ברמת גן, התגייס דניאל לגולני וסיים חודש לפני מותו את קורס המ"כים. חברו לקורס, אור, ספד לו: "תמיד אומרים 'זה הבן אדם הכי שמח', 'הבן אדם שחי הכי הרבה'. עכשיו הבנתי כמה זה נכון, בצורה הכי כואבת". דניאל הותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דניאל פומרנץ. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
דניאל פומרנץ/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
דניאל פומרנץ. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
דניאל פומרנץ/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
ההלוויות של דניאל פומרנץ ושל פז אליהו. צילום מסך
הלוויתו של פומרנץ/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully