וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגט דאון: הראפר האגדי גראנדמאסטר פלאש יחזור להופעה בישראל

16.4.2018 / 11:56

הראפר החלוצי, אחד ממכונני ז'אנר ההיפ הופ, יחזור להופעה בישראל שבע וחצי שנים אחרי שביקר בה לאחרונה

גראנדמאסטר פלאש. AP
התגעגענו. גראנדמאסטר פלאש/AP

האגדה חוזרת לישראל: הראפר החלוצי גרנדמאסטר פלאש יחזור להופעה בישראל. הוא הופיע בישראל פעמיים בעבר: ב-2009 וב-2011.

גרנדמאסטר פלאש התחיל לנגן במסיבות שכונתיות ובבתי ספר באמצע שנות השבעים, והקים לעצמו הרכב עם שלושה אם סיז תחת השם "גראנדמאסטר פלאש אנד דה 3 אם סיז". אחרי שעוד שניים הצטרפו לחבורה, הם הפכו לגראנדמאסטר פלאש והפיוריוס 5. אחרי סינגל ראשון ("סופרראפינג") והצלחה גוברת בתחום המסיבות, הם חתמו עם חברת התקליטים "שוגר היל" שם הוציאו כמה להיטים מצלחים ואת הסינגל "The Adventures of Grandmaster Flash on the Wheels of Steel".

הקטע, שאורכו קצת מעל 7 דקות, הוא למעשה די ג'יי סט ותצוגת תכלית לכישרון של פלאש בחיבור וחיתוך קטעים, כשהוא עושה את זה בלייב - כלומר מתקלט. זו הפעם הראשונה שהיכולת הזו הוקלטה, שימוש בתקליטים ככלי נגינה: מיקסים, סקראצ'ים, קאטינג, ברייקינג - כולם מושגים שגרנדמאסטר פלאש ושותפיו למהפכה הגדירו. לא רק שכולם שמישים עד היום.

1982 היא השנה בה יצאה תרבות ההיפ-הופ מהרחוב אל התודעה הרחבה, כאשר "The Massage" של גראנדמאסטר פלאש והפיוריוס 5 הגיע תוך חודש למעמד תקליט פלטינום. שלא כמו הקטעים הקודמים שלהם לא היה מדובר בקטע שמח. השיר תיאר את הסביבה של ההיפ-הופ, על העירוניות המוזנחת, העוני, האלימות והסמים. המבקרים היללו את המודעות החברתית והאומץ שבו. להיט אחר שלהם, "White Lines" כבר מדבר ישירות על התמכרות לקוקאין (וגם מסמפל בכישרון רב את ליקוויד ליקוויד). השירים הללו הפכו לקלאסיקות מכוננות של הז'אנר ושל המוזיקה הפופולרית בכלל.

גראנדמאסטר פלאש המשיך לפעול לאורך השנים ואף הגיע לישראל כאמור, אליה יחזור שבע וחצי שנים אחרי הפעם האחרונה להופעה בבארבי תל אביב ב-5 בספטמבר 2018. כרטיסים במכירה מוקדמת יעלו 169 ש"ח, ולאחר מכן 195 ש"ח או 200 ש"ח בקופות. ניתן לרכוש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully