וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במה לצפות בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

17.4.2018 / 0:33

כמדי שנה מתייחדים ערוצי הטלוויזיה עם זכרם של הנופלים: טקסי יום הזיכרון, הסיפור המרתק על החלל שלא הותיר אחריו משפחה אבל זכה שאדם זר יקרא לבנו על שמו, ההתמודדות של בני המשפחה עם פציעה של בן משפחה ועוד

באדיבות ערוץ 20

בכאן, קשת, רשת, עשר וערוץ 20 ב-20:00, טקס יום הזיכרון
שידור ישיר מרחבת הכותל של טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון. במעמד נשיא המדינה, ראש העיר ירושלים, הרמטכ''ל, אח''מים ומשפחות שכולות.


ברשת 13 ב-21:00, במותם ציוו
עצרת זיכרון מרכזית, בשידור ישיר מראשל"צ. סרטונים ושירים לזכר נופלים בליווי התזמורת הסימפונית ראשון לציון ובהשתתפות: שרית חדד, עברי לידר, משה פרץ, שירי מימון, מוקי, קרן פלס, אברהם טל, דוד ד'אור, גיא ויהל. מנחה: קובי מידן.

בערוץ עשר ב-21:00, שרים וזוכרים
האירוע המרכזי בשידור ישיר מרמת גן. מנחה: אושרת קוטלר. בהשתתפות: אביב גפן, עברי לידר, קרן פלס, רוני דלומי, שמעון בוסקילה, סהר שרב, אליאנה תדהר, נתן גושן, רותי נבון ולהקת צעירי ר"ג.

בחינוכית 23 ב-21:00, חסרים
פרויקט ייחודי שמתקיים זו השנה הרביעית ביחד עם בית הספר "רימון". במסגרת הפרויקט פוגשים ארבעה סטודנטים למוזיקה במשפחותיהם של ארבעה נופלים שונים. הסטודנטים מלווים את המשפחה, לומדים להכיר את החלל ואת חייו עד לרגע נפילתו. לאחר המפגשים עם המשפחה הסטודנטים יוצרים, כותבים ומלחינים שיר קשור לחלל. לאחר יצירת השיר, מוזמנת המשפחה לצפות בסטודנט אשר מופיע עם השיר בפניהם. המפגש בין הסטודנטים למשפחות, מייצר קשר חזק מלא בכאב אשר בא לידי ביטוי במילים של השירים שכתבו הסטודנטים.

הסרט "הגוטליב האחרון", כאן 11. יהודה שר ישראל,
מתוך "הגוטליב האחרון"/יהודה שר ישראל

ברשת 13 ב-22:30, ביחד ובתקווה
טקס יום הזיכרון בהר הצופים בירושלים, בהנחיית אקי אבני ודב קלמנוביץ' ובהשתתפות האמנים נורית גלרון, קובי אפללו, דקלה, הפרויקט של רביבו, שי צברי, כנסיית השכל, מיה דגן, איתי לוי, ישי ריבו וזהבה בן.

בערוץ עשר ב-22:30, בלדה לחובש
הסרט מביא לראשונה את סיפורם של החובשים הקרביים וכיצד החלטה אחת שהם קיבלו בשדה הקרב השפיעה עליהם גם שנים ארוכות אחרי מה שקרה. מה מאותם רגעים הם יסחבו איתם גם שנים ארוכות אחרי.

בקשת 12 ב-22:55, 70 מספרים ושרים
מסע בעקבות ההיסטוריה העקובה מדם של מדינת ישראל, שילוב של סיפורים ושירים. מנחים: דב קלמנוביץ, צחי הלוי. עם אברהם טל, אודי דוידי, איתי לוי, אניה בוקשטיין, אליעד נחום, דודו טסה, דיקלה, לואי עלי ומירי מסיקה.

בערוץ 20 ב-22:55, כמו רקפות
סיפור נפילת המטוס הראשון של חיל האוויר הישראלי. בכל יום זיכרון היה חוזר אביה של צביה מקרית יערים עם פרח דם המכבים. היא גדלה עם המסתורין אודות נפילת המטוס שעליו היה דודה שלמה כהן ז"ל במלחמת השחרור, ובמלאת 70 שנה לאסון יזמה סרט על הסיפור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קטע מתוך הסרט "כמו רקפות", שלמה כהן ז"ל. צילום מסך
מתוך "כמו רקפות"/צילום מסך

בכאן 11 ב-23:10, הגוטליב האחרון
שלושה חברים באים בכל שנה ביום הזיכרון לפקוד את קברו של יואל גוטליב, חבר ילדותם שנהרג במלחמת יום הכיפורים. הם עושים זאת בידיעה שהם האחרונים השומרים על זכרו, מאחר שלא נותר איש ממשפחתו. לאחר 40 שנה הם המומים לגלות שעל הקבר מונח פתק שכתוב בו: "ציון בן שושן קרא לבנו יואל על שם יואל גוטליב". אל הפתק מצורף מספר טלפון וכרטיס ביקור של סופר סת"ם: יואל בן שושן. כך נפתח סיפור המסע של הסרט הדוקומנטרי "הגוטליב האחרון" שיצר אייל תבור, העוקב אחרי מסע חיפוש כפול: האחד, מסעם של החברים שמנסים לבנות תמונה שלמה של חיי חברם כשהם מגלים כמה מעט הם יודעים עליו. האחר, ניסיונו של החוזר בתשובה, יואל בן שושן, להבין את מקור שמו. אביו ציון, הלום קרב, היה עד לנפילתו של יואל גוטליב, והכיר אותו כחצי שעה בלבד בטרם נהרג. הוא קרא לבנו על שמו. הפקה, בימוי ותחקיר: אייל תבור.

למנויי הלוויין

ב-yes דוקו ב-21:00, גלי הדף
בכל אירוע בטחוני מדמם, תשומת הלב הכמעט מוחלטת מופנית לנפגעים עצמם - בין אם מדובר בלוחמים שנפצעו או בנפגעי פעולות טרור. אלא שליד הנפגעים עצמם נמצאים קרוביהם, שגם חייהם שלהם התהפכו לבלי שוב. הסרט מפנה לראשונה את המצלמה לאתגרים המטלטלים העומדים לפתחם של אנשים אלה לאחר שהאדם הכי קרוב אליהם נפגע. בזמן שהחברה מצפה מהם להפגין תמיכה, תעצומות נפש, ולא לקרוס - הם נאלצים להתמודד עם התסכול והסבל מהשינוי הדרמטי שעבר אהובם לצד התקווה להחלמה. הבמאית כנרת חי גילאור, בעצמה בתו של פצוע צה"ל, פותחת לנו צוהר מרגש עד דמעות אל עולמם של אנשים שחייהם השתנו באחת בעקבות פציעתו של האהוב עליהם מכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully