וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן הארי אנדרסון ("בית דין לילי") הלך לעולמו בגיל 65

17.4.2018 / 9:15

הקומיקאי והקוסם, המוכר בעיקר כשופט הארי סטון בסדרה הקומית האייטיזית, מת בביתו בצפון קרוליינה. במהלך הקריירה הארוכה שלו זכה באמי וכיכב גם ב"חופשי על הבר", "עולמו של דייב" ו"סטארדיי נייט לייב"

הארי אנדרסון. יח"צ,
קומיקאי מוכשר ומוערך. הארי אנדרסון/יח"צ

השחקן האמריקאי הארי אנדרסון מת אתמול (שני) בביתו שבאשוויל, צפון קרוליינה. אנדרסון היה מוכר בעיקר ככוכב הסדרה הקומית המצליחה "בית דין לילי" ("Night Court"), ששודרה בין השנים 1984 ל-1992 (גם כאן בישראל), ובמהלכה היה מועמד לשלושה פרסי אמי ואף זכה באחד. דמותו של הארי סטון, השופט הצעיר והקוסם החובב ב"בית דין לילי", נכתבה מלכתחילה בלי קשר לאנדרסון אבל בדיעבד קלעה בדיוק לאופיו (ולשמו) - קומיקאי שעד אז בלט בתפקידי אורח כנוכל ואמן אחיזת ידיים שהגיע תכופות לשטות ביושבי "צ'ירז" בסדרה "חופשי על הבר", וכן בקטעי קסמים ב"סאטרדיי נייט לייב" ותוכנית הלילה של ג'וני קרסון, וכן בספיישל קסמים בכיכובו ששודר בשעת צפיית השיא ב-1987.

לאחר תום "בית דין לילי" כיכב אנדרסון בקומדיה נוספת, "עולמו של דייב", שבה גילם החל מ-1993 את בן דמותו של בעל טור הספורט והסופר הקומי דייב בארי, בסדרה שתיארה את חייו עם משפחתו. בארי עצמו צייץ היום: "אני מאוד מצטער לשמוע על מותו של הארי אנדרסון. הוא היה בחור מאוד כישרוני, וחשוב יותר, בחור טוב באמת".

לאורך השנים התארח אנדרסון גם בסדרות כמו "רוק 30", הפודקאסט המצולם הפופולרי "קומדי באנג! באנג!" ועוד. נוסף למשחק וקומדיה הוא אף היה הבעלים של חנות קסמים ומועדון לילה בניו אורלינס. בשנים האחרונות כיכב במופע של איש אחד, "Wise Guy", אף הוא בניו אורלינס. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

הארי אנדרסון. GettyImages
אנדרסון במהלך אירוע של NBC ב-1988/GettyImages

קטע מתוך "עולמו של דייב"

קטע מתוך "בית דין לילי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully