וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת הסול רוי איירס יגיע הקיץ להופעה אחת בישראל

22.4.2018 / 10:01

המוזיקאי האגדי, שנחשב לאחד מגדולי אמני הFאנק סול- ג'אז, לצדם של ג'ורג קלינטון, ג'יימס בראון ומרווין גיי, יגיע להופעה אחת בישראל שתיערך במועדון הבארבי בקיץ הקרוב. כל הפרטים

רוי איירס. Thos Robinson, GettyImages
רוי איירס/GettyImages, Thos Robinson

המוזיקאי האגדי רוי איירס יגיע להופעה אחת בישראל. ההופעה תתקיים רוי במועדון הבארבי ב-19 ליולי כחלק מליין הופעות בהפקת Serenades. מאחורי איירס, שנחשב לאחד מעמודי התווך של הסול והפאנק, נמצאים ארבעה עשורים של יצירה וכ-50 אלבומים שהוציא. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

כמי שניגן עם הרבי הנקוק וסטיבי וונדר, יצר עם פלה קוטי, סומפל על ידי טרייב קולד קווסט וקנדריק למאר וכונה על ידי אריקה באדו "מלך הנאו סול" - איירס הפך לחוט השני המחבר בין שלבי האבולוציה של האפרו-גרוב. השפעתו על המוזיקה המודרנית רבה והוא נחשב לאחד מגדולי אמני הFאנק סול- ג'אז, לצדם של ג'ורג קלינטון, ג'יימס בראון ומרווין גיי.

רוי אדווארד ג'ימס ג'וניור נולד בלוס אנג'לס לאם פסנתרנית ואב טרומבוניסט. את מקלות הויבראפון הראשונים קיבל כשהיה בן 5 בסיום ההופעה של סנדק הג'אז ליונל המפטון. בגיל 20 כבר היה חלק אינטגרלי מההרכב של הרבי-מאן ומעט אחר כך יצא לדרך עצמאית שבה חקר בתעוזה יצירתית את איזור הדמדומים הסגנוני שמחבר בין ג'אז, סול, אר-אנד-בי ועד דיסקו. בשנות השמונים, תוך כדי הקלטות עם ההרכב שלו, חבר איירס לאגדה אחרת - מלך האפרו-ביט הניגרי פלה קוטי, והשניים הקליטו את "מיוזיק אוף מני קולורס" - לימים, אחד מהג'אם-סשנים המוקלטים המוערכים בהיסטוריה.

בניגוד ליתר בני דורו שעשו לביתם, רוי לא נח לרגע ומשתף פעולה בשנים האחרונות עם מיטב נושאי הלפיד העכשוויים - רוברט גלאספר, דה-רוטס, פיט-רוק, טיילור דה-קרייטור, קארי צ'נדלר ועוד. בשנים האחרונות הספיק להופיע בכמה מהאירועים המוסיקליים החשובים ביותר - כולל פסטיבל דקמנטל, סאונד-וויב, וגאלסטנברי.

  • עוד באותו נושא:
  • רוי איירס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully