וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה פיק חש ברע במהלך טיסה, המטוס נחת נחיתת חירום

18.4.2018 / 10:20

המוזיקאי חש ברע בטיסת אל-על מלונדון לישראל. לאחר שרופא על המטוס החליט להתייעץ עם הרופא של אל-על, הוחלט להנחית את המטוס בעיר וינה והוא הועבר לבדיקות

צביקה פיק, "יום כיף"/צילום: עידו שחם | עריכה: נועה לוי

המוזיקאי צביקה פיק חש ברע בטיסת אל-על מלונדון לישראל. לאחר שרופא על המטוס החליט להתייעץ עם הרופא של אל-על, הוחלט להנחית את המטוס בעיר וינה שבאוסטריה והזמר אושפז בבית החולים בעיר. לאחר מכן המשיך המטוס והמריא מווינה לישראל ונחת בארץ בבוקר.

איש יחסי הציבור של צביקה פיק אישר כי במהלך הטיסה מלונדון לישראל חש צביקה פיק ברע. "הצוות המקצועי קיבל החלטה שנכון להנחית את המטוס ולבצע בדיקות מקיפות יותר ללא לקיחת סיכון. הזמר הגיע לטיפול ולהערכת מצב בבית חולים מקומי בווינה". עוד נמסר מיחסי הציבור כי הופעות יום העצמאות שאמורה היו להתקיים הערב ברמת גן וביהוד יחד עם מאיה בוסקילה, יתקיימו בלעדיו ומי שימלא את מקומו יהיה ניקי גולדשטיין.

צביקה פיק הוא אחד מגדולי היוצרים בישראל, שפרץ בשנות ה-70 כאשר לוהק לתפקיד הראשי במחזמר "שיער" וחרג מהתדמיות המוכרות בישראל בשל התנהגותו הסגנונית והגישה שלו לפופ. לאחר מכן המשיך פיק עם שורה של להיטים כמו "מעלה מעלה", "הרקדן האוטומטי", "אהבה בסוף הקיץ", "מרי לו" ורבים אחרים. כמו כן הלחין עבור אחרים כמה מהלהיטים הגדולים ביותר במוזיקה הישראלית, בכללם "שיר הפרחה", "לגור איתו", "דם חם" ורבים אחרים. אחרי שבשנות ה-80 לא זכה להצלחה, חזר פיק בעשור שאחרי כן עם שורת הצלחות חדשה, בכללן שיתוף פעולה לא שגרתי עם להקת נושאי המגבעת, וכן להיטים רבים שכתב לאחרים, בהם "אני לא יכולה בלעדיך" לדנה אינטרנשיונל, וכמובן "דיווה" שעמו זכתה באירוויזיון.

צביקה פיק מגיע לביצה. מגד גוזני
צביקה פיק/מגד גוזני

בריאיון שהעניק לפני כחודש לוואלה! תרבות סיפר צביקה פיק על תחילת דרכו: "מגיל קטן הראש שלי היה עמוק בתוך מוזיקת הפופ מחו"ל וגם להקות הרוק הגדולות. פחות התעניינתי במוזיקה הישראלית, למען האמת. אלו שבכל זאת שמעתי בילדותי היו אילנה רובינא, תרנגולים, שלישיית גשר הירקון".

איזו מוזיקה השפיעה עליך?

"אני לא בטוח שמה שהשפיע זה רק המוזיקה ששמעתי. כשאתה מוזיקאי ויוצר, משפיעים עליך חיי היום יום, מה שאתה רואה, מה שאתה שומע, קורא, חש. זה לאו דווקא בגלל מוזיקה כזו או אחרת אז נהיית מוזיקאי כזה או אחר".

מה אהבת במוזיקה הישראלית בהתחלה כשפרצת?

"אהבתי הכול. באופן כללי, אני לא יכול להגיד שאהבתי אמנים ספציפיים. אני איש הרדיו, אני אוהב לשמוע הכול. אני אוהב את מה שעושים בארץ. לא כל השירים נשארים לאורך זמן ולא כל האמנים נשארים לאורך הזמן. בשנים שאני פעיל הרבה צצו ונעלמו, להקות קמו והתפרקו. בודדים נשארו".

אז מה סוד הקסם? איך מצליחים להישאר?

"פשוט מאד: אהבת הקהל. זה לא שיש שיטה שאפשר לכוון לפיה. אתה צריך להתפלל לאלוהים שהקהל שלך יאהב את השירים שלך כל הזמן. אם זה קורה, מתמזל מזלו של האמן. במקרה שלי, אני רואה בשנים האחרונות את כל האולמות מלאים. החוכמה היא לנצח. השירים שלי לא קיבלו מהתקשורת את היחס שהגיע להם כשהם יצאו. השנים עוברות ומתברר שכשהקהל אוהב, זה כל הסיפור על רגל אחת".

  • עוד באותו נושא:
  • צביקה פיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully