וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמשיכו בלעדיי: מירי רגב לא תגיע השנה לפסטיבל קאן

25.4.2018 / 6:22

בניגוד לשנתיים האחרונות, שרת התרבות לא תגיע השנה לריביירה. עם זאת, הביתן הישראלי ימשיך לפעול ובין השאר יציג השנה שיתופי פעולה עם סין והודו

צילום: ארבל עשת

הביתן הישראלי בפסטיבל קאן יפתח את שעריו זו השנה השלישית ברציפות. לעומת זאת, בניגוד לשנתיים הקודמות, שרת התרבות והספורט מירי רגב לא תגיע לריביירה ולא תהיה נוכחת באירועים השונים סביבו.

יש לציין כי מלכתחילה, הגעתה של רגע לפסטיבל היתה יוצאת דופן שכן לאורך כל שנותיו, לא פקדו אותו שרים של מדינות שאינן המדינה המארחת, צרפת. כמו כן, בהתחשב בעובדה שעד השנה הבאה ייערכו בחירות חדשות ותקום ממשלה חדשה בה צפויה רגב לקבל תיק אחר, ייתכן כי משמעות הדבר היא שכבר לא נראה אותה שוב בריביירה, לפחות לא בכובע של שרת התרבות.

בכך מצטמצמת עוד יותר הנוכחות של פיגורות מקומיות בקאן, שכן לראשונה מזה שנים, לא יוקרן השנה בפסטיבל ולו סרט עלילתי ארוך אחד במסגרת רשמית כלשהי: אולי עדות למצבה ההולך ומידרדר של התעשייה הישראלית, מה שכמובן מעלה תהיות לגבי מידת התועלת שהיתה בהקמתו של הביתן.

כך או כך, הביתן ינסה להתאושש באמצעות שלל פעילויות ובהן שיתופי פעולה עם סין והודו, פאנל למען קידום מקומן של נשים בתעשיית הקולנוע והשקת הטבות מס שנועדו למשוך מפיקים זרים לישראל.

הפסטיבל ייפתח בשמונה במאי ובצד ישראל, ערב הסעודית תקים בו לראשונה ביתן משלה, וזו כחלק מן השינויים שמוביל יורש העצר מוחמד בן סלמאן, במסגרתם גם בוטל האיסור על הקרנות מסחריות של סרטים במדינה.

שרת התרבות מירי רגב בפסטיבל קאן, מאי 2017. אלי סבתי, מערכת וואלה!
לא הפעם. רגב בקאן בשנה שעברה/מערכת וואלה!, אלי סבתי
יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס כלכלי בריאד, אוקטובר 2017. רויטרס
מביא את סעודיה לקאן. מוחמד בן סלמאן/רויטרס
פסטיבל קאן 2017. GettyImages
לא יהיו להם ישראלים לצלם. פסטיבל קאן בשנה שעברה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully