וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב זכיית ראפרים אנטישמיים - בוטל ה"גראמי" של גרמניה

25.4.2018 / 20:54

שעות לפני עצרת התמיכה בקהילה היהודית בגרמניה, הוחלט בצעד חסר תקדים לבטל את פרס המוזיקה היוקרתי בגרמניה "אקו". זאת בעקבות מחאה שקמה לאחר זכייתם של ראפרים ששרו "אני עושה שואה נוספת"

קולגה פריד באנג ראפרים גרמניה פרס אקו. AP
שני הראפרים שעוררו סערה ובעקבותיהם בוטל הפרס/AP

החלטה חסרת תקדים בגרמניה: שעות לפני עצרת תמיכה בקהילה היהודית בברלין ובערים נוספות בגרמניה, החליט איגוד המוזיקה לבטל לאלתר את טקס פרסי המוזיקה הגרמני "אקו", המקביל המקומי לטקס פרסי הגראמי. ההחלטה התקבלה בעקבות זכייתם של ראפרים אנטישמיים בטקס האחרון מלפני שבועיים אשר הובילה לביקורת גדולה על הטקס. הסערה הענקית שהתעוררה בעקבות זכייתה הראפרים הובילה למחאה שבמסגרתה החזירו מספר מוזיקאים פרסים שקיבלו בעבר.

הראפרים קולגה ופריד באנג זכו בפרס "אלבום ההיפ-הופ של השנה" בטקס המוזיקלי האחרון על אף התכנים האנטישמיים בשיריהם. בין השאר הם שרים, "הגוף שלי יותר מוגדר מאסירי אושוויץ" ו"עשו שואה נוספת, תגיעו עם בקבוק התבערה". לאור המחאה שהתעוררה בעקבות זכייתם, החליט כאמור היום איגוד המוזיקה לבטל לאלתר את הטקס.

"אין לנו שום רצון שהפרס יהווה במה לאנטישמיות, שנאת נשים, הומופוביה או זלזול באלימות", נמסר מטעם האיגוד. האיגוד הביע צער והתנצלות עמוקים על האירועים סביב הפרס והבהיר כי הוא מחויב לכך שטעויות מסוג זה "לא יחזרו בעתיד". בהודעה נמסר עוד כי "גרמניה - כשוק המוזיקה השלישי בגודלו בעולם - תמשיך להזדקק לפרס ראוי לציון כדי להעניק כבוד למוזיקאים מז'אנרים שונים ומדורות שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully