וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרגילות, אופנה וקולנוע נשי: הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים חוגג עשרים

1.5.2018 / 8:00

רגע לפני המונדיאל, תיפתח המהדורה העשרים של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בתל אביב. הנה מה שמצפה לנו בו

אימג'בנק GettyImages

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים יחגוג השנה את מהדורתו העשרים. האירוע יתחיל בעשרה ביוני ויסתיים ב-16 לחודש, רגע לאחר פתיחת המונדיאל. הוא יתקיים בסינמטק תל אביב ובמתמחים שונים ברחבי העיר.

בניגוד לשנה שעברה, הפסטיבל החליט שהפעם משבצת הפתיחה לא תלך לסרט עלילתי באורך מלא, אלא לשני סרטים קצרים, וברוח הימים הם יהיו של שתי יוצרות - "רחל" של אור סיני, שסרטה "אנה" קטף לפני שנתיים את הפרס לסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל קאן ו"איך לשחות" של נעה גוסקוב, שגם היא קיבלה בעבר שלל מענקים ועיטורים ונחשבת לקולנוענית מבטיחה.

בהמשך, כמדי שנה, יתקיימו שלוש תחרויות. אחת מהן בינלאומית, עם סרטים מ-28 מדינות שונות, ושתי תחרויות מקומיות, האחת לסטודנטים/יות והשנייה למי שאינם בהכרח כאלה. בראש חבר השופטים של התחרות המקומית יעמוד הבמאי אבי נשר.

בין החידושים השנה, מסגרת המוגדרת כפוקוס על החיבור בין אופנה וקולנוע שתכלול הקרנות, פאנלים, תערוכות וכדומה. בנימה פחות נוצצת, יהיה גם יום עיון על קולנוע קצר בנושא פליטים ולראשונה, הקרנות מיוחדות בבתי נרגילה בדרום העיר בהשתתפות מבקשי המקלטים הגרים באזור.

ונסיים בדובדבן שעל הקצפת: אורחי הכבוד שאמורים להגיע לפסטיבל. בראשם, הקולנוען ז'אק אודיאר, מבכירי הבמאים הצרפתיים בשני העשורים האחרונים ומי שכמעט כל אחד מסרטיו העלילתיים האחרונים הופצו כאן - "דיפאן" זוכה דקל הזהב, "חלודה ועצם" עם מריון קוטיאר, "נביא" שהיה מועמד לאוסקר ועוד. צפוי להגיע גם המקסיקאי קרלוס רייגאדס ("אור חרישי"), מן היוצרים המוערכים בגזרת הקולנוע האיכותי בשנים האחרונות.

הסרט הקצר איך לשלוח. איתן חתוכה,
יפתח את הפסטיבל. מתוך "איך לשחות"/איתן חתוכה
ז'אק אודיאר. איאן גוואן, GettyImages
אורח הכבוד. ז'אק אודיאר/GettyImages, איאן גוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully