וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבסק ו"סאלח שבתי": 5 דברים שאסור לפספס השבוע

3.5.2018 / 0:03

הלהקה "פורינר" מופיעה בישראל, פסטיבל ערבסק ביפו, יום המוזיאונים הבינלאומי שיתקיים ברחבי הארץ והמחזמר סלאח שבתי חוזר לבמה

יח"צ - חד פעמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פורינר" בישראל

זה שבוע משובח בחזית ההופעות הבינלאומיות: אחרי שג'מירוקוואי הופיע אמש בארץ מול מדורות ל"ג בעומר, להקת פורינר תופיע אצלנו בשבת מול האח (כשם בלוג האח הגדול החדש שלנו). תהיה זו הופעתה השלישית בישראל של פורינר, מהלהקות הפופולריות ביותר בסוף ה-70 ובשנות ה-80, שחתומה על להיטים גדולים כמו "I want to know what love is", ו-"Waiting for a girl like you". אמנם הלהקה עברה תהפוכות רבות מאוד בכוח האדם שלה, ומההרכב המקורי נשאר למעשה רק חבר אחד - הגיטריסט, הפסנתרן וזמר קולות הליווי מיק ג'ונס, שהוא אגב אביו החורג של מארק רונסון. עם זאת, קולו של הסולן הנוכחי, קלי האנסן, דומה ברמות מטורפות לקול המזוהה עם להיטי הלהקה של הסולן המקורי, לו גראם. אז למי שפחות בקטע של האח הגדול, מוזמן להופעה ואז יידע מה זאת אהבה.

מתי? שבת, 5 במאי

איפה? היכל מנורה מבטחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל "ערבסק"

פסטיבל ערבסק - פסטיבל בינלאומי למוסיקה ערבית קלאסית ואנדלוסית - יגיע לראשונה לעיר היהודית-ערבית עכו. על התזמורת ינצח תום כהן ומי שייקחו בו חלק הם אמנים שמצליחים לדבר גם לקהל הערבי וגם ליהודי: נסרין קדרי, דיקלה, כמאל סלימאן, דודו טסה והכוויתים, להקת A-WA, זיו יחזקאל, שי צברי ורבים נוספים. ואם תהיתם מה לגבי מוזיקאים ערבים - ממרוקו תגיע במיוחד לאירוע תזמורת בהשתתפות 30 נגנים וזמרים. והכול, כאמור, על רקע נופיה של אחת הערים היפות והקסומות ביותר בישראל.

מתי? 9-12 במאי

איפה? רחבי העיר עכו

יח"צ - חד פעמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

JAFFA FEST

80 הצגות ומופעים, הפקות בינלאומיות, אירועי חוצות, מופעי מוזיקה, הפנינג מיוחד לילדים, כיתות אמן וסדנאות: כל החגיגה הזו צפויה להיפתח הערב במסגרת פסטיבל התיאטרון הבינלאומי של יפו. הפסטיבל, יוזמה של עיריית תל אביב ותיאטרון גשר, יארח הצגות מסקרנות מאוד ממדינות שונות מהעולם וכן יציג הצגות מקור שהופקו במיוחד לפסטיבל. חגיגה למבוגרים ולילדים.

מתי? 3 במאי עד 2 ביוני

איפה? רחבי יפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סאלח שבתי" - המחזמר

54 שנים חלפו מאז שיצא הסרט הקלאסי "סאלח שבתי" שביים אפרים קישון. אחרי ההצלחה האדירה של הסרט - הוא היה הסרט הישראלי הראשון שהיה מועמד לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר והראשון שזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר - הוא עובד לבמה כמחזמר בהבימה בכיכובו של זאב רווח, בדיוק לפני 30 שנה. בשבוע הבא הוא יעלה שוב על הבמה, הפעם בהפקה פרטית של מאור מימון, בכיכובם של נתן דטנר, הראל מויאל, שרון אלימלך, אריה מוסקונה וגל אמיתי. אז האם קשיי ההסתגלות של העולה בן עדות המזרח שמגיע עם משפחתו למעברה בתחילת שנות ה?50 יצליח לרתק את הקהל גם הפעם? נחכה ונראה.

מתי? 9 במאי

איפה? היכל התרבות, יבנה (ובהמשך ברחבי הארץ)

צילום: ניר סטולו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום המוזיאונים הבינלאומי

כמה פעמים יצא לכם להבטיח לעצמכם לבקר במוזיאון - אך איכשהו התעצלתם ודחיתם את הביקור לשבוע הבא? היום אין יותר תירוצים, כי היום הוא יום המוזיאונים הבינלאומי, מה שאומר שהכניסה לעשרות מוזיאונים בישראל היא חינם ללא כסף. יום זה נחגג מדי שנה ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את המודעות של הציבור לחשיבות תרומתם של המוזאונים לחברה ולעודד אותו להרחיב את אופקיו. בין המוזאונים שייפתחו ללא תשלום לקהל הרחב: מוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון ארץ ישראל תל אביב, המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון, מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, מוזיאון עין דור, מוזיאון המדע בירושלים, מוזיאון ראשון לציון, מוזיאון הנגב לאמנות, מוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, מוזיאון אשדוד לאמנות, מוזיאון האדם והחי ברמת גן, מוזיאון הרצליה, מוזיאון כפר סבא, מוזיאוני חיפה, מוזיאון פתח תקווה לאמנות, מוזיאון מגדל דוד ועוד ועוד. אז הפעם תלכו, כן?

מתי? היום, 3 במאי

איפה? ברחבי הארץ

מגילות ים המלח במוזיאון ישראל. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
גם הוא חינם היום. מוזיאון ישראל/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully