וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעות איבגי חשות הקלה: "מאושרות ששמו גבול לניצול ולעיוות"

3.5.2018 / 21:00

"אני גאה במשטרה ובפרקליטות ובעיקר בנשים האמיצות שנמצאות בפרונט של המאבק החשוב הזה נגד ביזוי נשים והחפצתן", אמרה אחת הנשים שנפגעו ממשה איבגי והעידו בתחקיר וואלה! NEWS על ההחלטה להעמידו לדין. נפגעת אחרת: "משמח שהחברה שמה גבול להחטאה ולטעות"

עריכת וידאו: ניר חן

"אני מאושרת שהחברה בה אני חיה בחרה לשים גבול. גבול לעיוות, גבול לניצול, גבול להחטאה, גבול לטעות. החלמה רכה לכל הנוגעים בדבר, וזה לא יהיה קל", כך אמרה לוואלה! תרבות שחקנית התיאטרון והקולנוע י', אחת הנשים שהעידו בתחקיר וואלה! NEWS שפורסם לפני כשנתיים וחשף את פרשת ההטרדות וההתקפות המיניות של השחקן משה איבגי. זאת בעקבות החלטת פרקליטות מחוז חיפה להגיש לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד השחקן על ביצוע מספר עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע מתלוננות שונות.

בתחקיר וואלה! NEWS טענה י' כי לפני יותר מעשר שנים, בגיל 23, הוטרדה על ידי איבגי במהלך חזרה ראשונה לסדרה. לטענתה השחקן כפה עליה נשיקה בפה, וניסה לדחוף את לשונו לפיה בניגוד לרצונה, מה שהוביל לדבריה לכך שדחפה אותו בסערה. לטענתה, בעקבות כך פוטרה מהסדרה. "התקשרו אלי מהסוכנות שלי. הטלפון תפס אותי בבית. נאמר לי: 'תשמעי, חדשות לא כל כך טובות, אני מצטערת, אבל בסופו של דבר הפרויקט הזה לא יוצא לפועל. איבגי לא מוכן לעבוד איתך'. אמרו לי שאני מפוטרת מהסדרה". י' נבדקה בפוליגרף על ידי וואלה! NEWS ונמצאה דוברת אמת בכל השאלות.

"איבגי עשה דברים לא מוסריים, שפגעו בהמון נשים לאורך הקריירה שלו, אבל ההכחשה, ההיתממות והקטנת האירועים היא הנזק היותר גדול, ופגיעה בכלל אוכלוסיית הנשים ובשוחרי שלומן", אומרת היום אישה נוספת שעבדה עם השחקן לפני יותר מ-10 שנים באחת מהפקותיו. בתחקיר וואלה! NEWS שפורסם בפברואר 2016 העידה כי גם במקרה שלה היתה נשיקה בכפייה. גם היא פוטרה לאחר מכן וגם היא נמצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף. "אני גאה במשטרה ובפרקליטות ובעיקר בנשים האמיצות שנמצאות בפרונט של המאבק החשוב הזה נגד ביזוי נשים והחפצתן", הוסיפה.

משה איבגי. אמיר מ, מערכת וואלה! NEWS
משה איבגי/מערכת וואלה! NEWS, אמיר מ

מכתב האישום עולה כי במהלך השנים 2013-2012, בעת שאיבגי השתתף בהפקות שונות בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון, הוא ביצע במספר הזדמנויות מעשים מגונים בשלוש נשים שעבדו איתו, שכללו מגע בגופן במקומות אינטימיים, שלא בהסכמתן החופשי, ולשם גירוי, סיפוק וביזוי מיניים. באשר לשתיים מאותן הנשים, מיוחסת לאיבגי גם הטרדה מינית. בנוסף, מואשם איבגי שהטריד מינית אישה נוספת, עמה לא הייתה לו כל היכרות מוקדמת, בכך שהפנה אליה התייחסויות מבזות ומשפילות ביחס למיניותה. איבגי והמתלוננות בתיק עודכנו על כתב האישום בטרם הוגש. כתב האישום הוגש תשעה חודשים אחרי ההחלטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשמוע.

אחד מארבעת המקרים הכלולים בכתב האישום הוא של מתלוננת שעבדה בתיאטרון. לפי כתב האישום, בשנת 2013, השתתף איבגי בהצגה בה היא עבדה, ובאוקטובר באותה שנה, בשעת ערב, בטרם החלה ההצגה, בעת שאיבגי שהה מאחורי הקלעים, הביאה לו האשה כסא, לבקשתו. איבגי, נטען בכתב האישום, התיישב על הכסא, אחז בידה הימנית של האשה שעמדה בסמוך אליו, שאל היכן היא מתגוררת והאם היא גרה לבד. הוא אמר לה מספר פעמים כי יבוא לבקר בדירתה, והאשה אמרה לו בתגובה כי הוא נשוי, וכי היא בגיל של בתו. בהמשך, לפי כתב האישום, ביקש איבגי מהאשה שתחבק אותו, והיא טפחה לו על השכם. בשלב זה, בעת שהוא ישב על כסא והיא עמדה מולו, ובעודו אוחז בידה, משך איבגי את האשה לכיוונו, דחף בכוח את ראשו לחזה שלה, תוך שהוא ממשש בידו, מעל חולצתה, את חזה בצדו. כל זאת, נטען, עשה שלא בהסכמתה החופשית ולשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים.

עו"ד ליאת בהר כהן, המייצגת את מתלוננת הזאת, אמרה לוואלה! תרבות: "קיבלנו את ההחלטה, חיכינו לה הרבה זמן. המתלוננת מאוד שמחה ומוקירת תודה למערכת שנתנה אמון מלא בגרסה שלה. אנחנו בהחלט נכונים למשפט, ומצפים שהמערכת המשפטית תמצה עם הנאשם את הדין. קשה להשתמש במילה מאושרת. זו תקופה קשה, וחוויה קשה. מאושרת היא לא, אבל היא מאוד נרגשת, מוכנה ומצפה להליך המשפטי. היא גם מאוד מודה לתחקיר הנרחב שוואלה עשו, לארגוני הנשים, לעבודה היסודית של הפרקליטות ושל היחידה החוקרת. היא כואבת את כאבה האישי, אבל עומדת איתנה וזקופה מול התהליך שעומד להגיע, נחושה להוציא את האמת שלה לאור".

עורך דינו של איבגי, עו"ד ציון אמיר, אמר לוואלה! תרבות: "הצטערנו מאד לקבל את הודעת הפרקליטות להעמיד את משה איבגי לדין. סברנו כי התשתית הראייתית אינה מצדיקה זאת וחבל כי ההחלטה הזו מתקבלת 26 חודשים לאחר פרוץ הפרשה כשהוא יושב ספון בביתו וסובל עינויי נפש".

תחקיר וואלה! NEWS שחשף את פרשת איבגי

שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

לכתבה המלאה
עריכה: ניר חן

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), לשעבר מנכ"לית מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, מסרה בתגובה להחלטה להעמיד את איבגי לדין: "המציאות משתנה לנגד עינינו ופוגעים מינית שבמשך שנים הרגישו מוגנים, עומדים לדין. איבגי הוא דוגמה נוספת לכך שמי שפוגע מינית, עושה זאת שוב ושוב מתוך תפיסת מציאות מעוותת. אני מחזקת את הנפגעות על הדרך הלא קלה שהן עברו, ושמחה בשבילן שיקבלו את יומן בבית המשפט. אלימות מינית היא מכת מדינה, וצריך להלחם בה בכל דרך אפשרית, במישור הפלילי, החוקי החינוכי והחברתי".

גל שרגיל מעמותת "אחת מתוך אחת" מסרה בתגובה להחלטה להעמיד את איבגי לדין: "'אחת מתוך אחת' שמחות ומברכות את החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד משה איבגי. ההחלטה להגיש כתב אישום, לאחר הסערה הציבורית לפני כמה חודשים בעקבות השמועות כי ייחתם הסדר עם איבגי, תוביל לעוד הגשות של כתבי אישום, ולא לסגירת תיקים כפי שקורה כיום".

אוה מדז'יבוז' מנכלית הרשות לקידום מעמד האישה מסרה: "עצוב לדעת שמי שהטביע חותם כל כך משמעותי על עולם התרבות הישראלי מואשם בהיותו עבריין מין סדרתי ומשמח לראות שהפרקליטות נמנעה מהנחות סלב בדמות עסקת טיעון ומעמידה אותו לדין. חזקת החפות שמורה לכל אדם אך אני תקווה כי בית המשפט ישמע את המתלוננות ויעשה עמן צדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully