וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מירי רגב לא מגלה מה עשתה עם 58 מיליון ש"ח מכספי העצמאות"

14.5.2018 / 17:40

ועדת השקיפות בכנסת ביקשה ממשרד התרבות לפרסם כיצד חולקו כ-108 מיליון ש"ח של אירועי העצמאות. המשרד פירט רק על הוצאות פחות ממחצית הסכום, בטענה: "לא ניתן לחשוף תקציבים כי יש רצון להפתיע את הציבור בפרויקטים". ח"כ סתיו שפיר: "מה יש למירי רגב להסתיר?"

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

הוועדה ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור, בראשות חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני), ביקשה ממשרד התרבות לפרסם את השימוש בכספי יום העצמאות האחרון, בסך 108 מיליון שקלים. משה אביב, ראש מרכז ההסברה במשרד התרבות, האחראי לביצוע הטקסים והאירועים הממלכתיים במדינה, הציג הבוקר בוועדה פירוט לסכום של כ-27.5 מיליון שקלים בלבד, וכן דיווח לא מפורט על הוצאה על סך 21.2 מיליון שקלים שהוקדשו לטקס המשואות.

יו"ר הוועדה, ח"כ שפיר, דרשה לדעת כיצד חולקו כ-58 מיליון שקלים הנוספים שאושרו לחגיגות לפני מספר חודשים, אך נענתה על ידי נציגי משרד התרבות הבוקר באופן תמוה: "לא ניתן לחשוף את התקציבים מכיוון שיש רצון להפתיע את הציבור בפרויקטים, ואם ייחשפו התקציבים לא ניתן יהיה לשמר את אלמנט ההפתעה". ח"כ שפיר אמרה בתגובה לכך: "מירי רגב מסתירה מה נעשה ב-58 מיליון שקלים. לציבור מגיע לדעת מה עשתה הממשלה בכל שקל מכספי המיסים שלנו, ותפקידו של משרד ממשלתי הוא לא 'להפתיע את הציבור' באופן שבו הוא משתמש בכסף של כולנו. אולי מחר נגלה שהממשלה מבטלת את ההצבעה בכנסת על תקציב המדינה ומבטיחה לציבור שהיא כבר 'תפתיע אותו' בהמשך? משרד התרבות התחייב הן בפניי בוועדה והן בפני היועץ המשפטי שיפרסם את התקציבים - ומתחמק מלעשות זאת כבר במשך חודשים. מה יש למירי רגב להסתיר?"

חברת הכנסת סתיו שפיר. יח"צ,
ח"כ סתיו שפיר/יח"צ

בין הסכומים שחשף המשרד: עבור מצעד הלילה ניתן סכום של 8.3 מיליון שקלים לחברת כפיים, עבור מסיבות החוף ניתן 7.8 מיליון שקלים לחברת סופר פוש ועבור אירוע "הפסקול של ישראל" ניתן לזאן הפקות 5.6 מיליון שקלים. בנוסף, אנשי המשרד סירבו להסביר לחברות הכנסת לאה פדידה ויוליה מלינובסקי שהשתתפו בדיון מה היה המפתח התקציבי לפיו חולקו הכספים לרשויות המקומיות לחגיגות העצמאות.

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "המשרד חוזר ואומר: כל אירועי ה-70 למדינת ישראל התקיימו על פי הכללים והנהלים המחמירים ביותר שכפוף להם משרד ממשלתי. התקציב על סך 100 מיליון שקלים לכלל אירועי ה-70 אשר יתפרסו על פני שנה שלמה חולקו לפי היקף הפרויקטים ותכנית עבודה קצובה, בשקיפות הנדרשת לכספי ציבור. חלק גדול מהפרוייטים יוצאים כעת לאור ועל כן רק בסיום השנה המשרד יפיק דוח מסודר על פיו התנהל התקציב הכולל לכלל אירועי ה-70 למדינת ישראל במדויק ולאחר ייעוץ משפטי וחשבות בהתאם לנהלים. לאור המידע המפורט שניתן בוועדה כולל חומרים מודפסים בתיק שנמסר ליו"ר הוועדה אנו לא מוצאים לנכון להוסיף דבר לאחר שכל התשובות ניתנו ובפירוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully