וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנלופה קרוז חושפת: במאי מפורסם ניסה לנצל אותי בצעירותי ולהפשיט אותי

אבנר שביט, קאן

17.5.2018 / 9:06

בריאיון לוואלה תרבות לרגל סרטה החדש "כולם יודעים", חושפת פנלופה קרוז את הניצול שחוותה בהיותה צעירה ספרדייה אלמונית מידי אולפן ענק ובמאי גדול - "הם דרשו ממני להתפשט, רצתי חזרה למטוס לאמריקה"

יח"צ - חד פעמי

המהדורה ה-71 של פסטיבל קאן המתקיימת בימים אלה היא הראשונה בתולדותיו לאחר פרוץ תנועת ה-Metoo, שרוחה שורה מעל המפגשים השונים בריביירה. בין השאר, היא מאפשרת לשחרר לעולם הרבה סיפורים מעוררי השראה שמי שחוו אותם, חשבו בעבר כי אין טעם לספר אותם, אך כעת מאמינות שיש גם יש.

דוגמה לכך היתה במהלך מפגש שלי, בצד קבוצת עיתונאים מרחבי אירופה, עם פנלופה קרוז. הריאיון נערך לרגל "כולם יודעים", סרטו החדש של אסגר פרהדי הפרסי, זוכה האוסקר על "פרידה" ו"הסוכן", בו היא מככבת בצד בן זוגה חבייר ברדם. השיחה המלאה תתפרסם עם צאת הסרט בישראל, במהלך החודשים הקרובים, אך בינתיים: הנה קטע קצר ממנה, שאת המסר שלו אף פעם לא מוקדם מדי להפיץ.

ובכן, במהלך הריאיון סיפרה קרוז לראשונה על מה שקרה לה בצעירותה, בתחילת שנות התשעים, לאחר שתפקידה ב"נקניק, נקניק" פרסם אותה. היא סומנה בהוליווד כ"דבר הגדול הבא" וכל הדלתות נפתחו בפניה, אבל היה לכך תנאי אחד שלא הסכימה לעמוד בו.

פנלופה קרוז. GettyImages
חצי יובל היא לא דיברה על הסיפור הזה. פנלופה קרוז/GettyImages

"כולם שואלים אותי אם הייתי פעם במצב שבו מישהו ניצל את הכוח שלו לעומתי", היא אומרת. "כולנו, כל הנשים, היינו במצב הזה, ולא רק בתעשייה שלנו. זה משהו שקורה כל יום, בכל תעשייה, בכל העולם"

"לי זה קרה עם במאי מפורסם, שלא אגיד את השם שלו. הייתי צעירה מאוד, בצעדים הראשונים של הקריירה שלי, והזמינו אותי לטוס מספרד לארצות הברית להשתתף בסרט ענק. זו היתה נסיעת העבודה הראשונה שלי וזה היה ביג דיל מבחינתי"

"בתחילה, נתנו לי לקרוא גרסה אחת של התסריט. אך כשהגעתי לאמריקה, פתאום היתה כבר גרסה אחרת, עם תוספת - סצינת עירום. שאלתי 'למה לא שלחתם קודם? אפילו 24 שעות קודם, לפני שעליתי על המטוס'. ענו לי - 'כי אמרת שאת לא מסכימה לעירום, ורצינו לדבר איתך על זה אישית'. היו שם ארבעה אנשים מן האולפן והבמאי. רצו שאחתום על ניירות ואסכים להתפשט. אמרתי 'אני לא חותמת'. הם הגיבו 'אבל הבאנו אותך עד לפה'. ניסיתי להסביר להם שזה לא מכובד ולא הוגן, ובסופו של דבר, עזבתי את המקום בלי לחתום ולא עשיתי את הסרט. חזרתי לספרד"

"עד היום אני זוכרת איך הרגשתי כשישבתי במטוס בדרך חזרה. הייתי כל כך גאה בעצמי. הרי הצורה בה הלכו להתייחס אליי לאורך כל הדרך היתה ברורה כבר מן הרגע הראשון. איבדתי את התפקיד, אבל הרווחתי את הכבוד שלי. לא הייתי מוכנה באותו שלב לסצינות עירום. הבטתי החוצה דרך החלון של המטוס וידעתי שאהיה גאה בעצמי כל חיי. זה היה מבחן ראשון שלי, ועמדתי בו. ה'לא' הזה הביא לי הרבה דברים בחיים. הוא נתן לי עוצמה. אמרתי להם 'אני שמה זין, אני חוזרת למשפחה שלי. לא אשאר שישה חודשים באמריקה כשאתם מתייחסים אליי ככה'. המצחיק היה שעד אז לא הצלחתי לדבר באנגלית, אבל מרוב שזעמתי, את המשפטים האלה כבר צעקתי באנגלית שוטפת. זה היה נס"

עוד באותו נושא

איראן זה קאן: חגיגת הקולנוע בריביירה יצאה לדרך עם "כולם יודעים" של אסגר פרהדי

לכתבה המלאה
פנלופה קרוז. GettyImages
"אני מקווה שצעירות ישמעו את הסיפור הזה"/GettyImages

"בעבר, חשבתי שאין טעם לספר את הסיפור הזה, כי הוא ארוך מדי ולא יעניין אף אחד, ולכן לא דיברתי עליו עד היום. כעת אני מבינה את החשיבות והמשמעות שלו. אני מספרת אותו כי אני מקווה שצעירות ישמעו אותו, כי גם הן בטח ייתקלו בסיטואציות כאלה. אני עשיתי את מה שעשיתי והרווחתי הרבה כבוד ואמון בעצמי, וזה השתלם לי לאחר מכן. כשאתה הולך בעקבות הלב, דברים טובים קורים לך".

וכיאה לשם סרטה החדש, "כולם יודעים", גם את סוף הסיפור שלה כולם מכירים - קרוז חזרה לספרד והחלה את הקשר המקצועי המפואר עם אלמודובר. בהמשך גם שבה לארצות הברית ופיתחה קריירה בינלאומית מרשימה, בתנאים שלה, בלי טובות ובלי לחצים לא הוגנים, וגם זכתה באוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על "ויקי כריסטינה ברצלונה". המשך יבוא.

פנלופה קרוז. GettyImages
"התחלתי לצעוק באנגלית שוטפת, זה היה נס". פנלופה קרוז/GettyImages
כולם יודעים. פסטיבל קאן,
הסרט יגיע לארץ בקרוב. מתוך "כולם יודעים"/פסטיבל קאן
פנלופה קרוז בטקס האוסקר מרץ 2014. GettyImages
לא הפריע לה לזכות בסופו של דבר באוסקר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully