וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפזמונאי והסופר אילן גולדהירש הלך לעולמו בגיל 73

19.5.2018 / 16:00

גולדהירש כתב בין השאר את השירים "שלום לך ארץ נהדרת", "להשתטות לפעמים", "יסמין" והגרסה העברית ל"הקולות של פיראוס". יהורם גאון לוואלה! תרבות: "כמעט שאין לנו כבר משוררים כמותו, שכותבים בתמימות ובזוך על אהבה על ארץ מולדת. אילן המציא את הביטוי 'ארץ נהדרת'"

אילן גולדהירש. Creative Commons
אילן גולדהירש/Creative Commons
יהורם גאון לוואלה! תרבות: "אילן גולדהירש היה מאהב גדול של ארץ ישראל. הביטוי 'ארץ נהדרת' נולד בשיר 'שלום לך ארץ נהדרת'. זכות היוצרים באופן ברור ומוחלט שייכת לאילן היקר. רק שהוא התכוון באמת! ובתכנית הסאטירה המצויינת זה 'ארץ נהדרת' עלק"

הפזמונאי והסופר אילן גולדהירש, שחתום בין השאר על הקלאסיקה "שלום לך ארץ נהדרת", הלך לעולמו היום (שבת) בבית חולים איכילוב. בן 73 היה במותו.

גולדהירש נולד ביולי 1944 בתל אביב. הוא עבד כפקיד בכיר במשרד האוצר ובמקביל כתב שירים וג'ינגלים, והוציא מספר ספרים. הוא בוגר תואר ראשון בסוציולוגיה ומדעי המדינה בשלוחה התל אביבית של האוניברסיטה העברית, וכן בוגר לימודי תעודה בתקשורת באוניברסיטה העברית ירושלים.

גולדהירש כתב לאמנים מוכרים רבים, מז'אנרים שונים. שירו המוכר ביותר, כאמור, הוא "שלום לך ארץ נהדרת". בנוסף כתב את השיר "לילה טוב לאהבה" בביצוע גאון, "להשתטות לפעמים" של גבי שושן, "פתאום נפל עלי אביב" בביצוע האחים והאחיות, "שרונה" בלחנו וביצועו של אבנר גדסי, "יסמין" בביצוע זוהר ארגוב, "מתוק מתוק" בביצוע להקת פיקוד צפון שזכה בתואר "שיר השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של קול ישראל לשנת תשל"א, כתב גם את שירי האליפות של "בני יהודה אלופה" ו"מכבי שלנו מכבי תל אביב", כתב גרסה עברית לשירים "פני מלאך" ו"הקולות של פיראוס". בנוסף, כתב את שיר הנושא של הסרט "משפחת צנעני" בביצוע יגאל בשן ויזהר כהן, את שיר הנושא של הסרט "חייך אכלת אותה" בביצוע בשן, ואת שיר הפתיחה של תכנית הילדים "קריאת כיוון" של הטלוויזיה החינוכית.

לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין כתב לזכרו את השיר "קשה לכתוב דמעות", שהלחין ברי סחרוף ושר אריק איינשטיין. בשנת 2006 כתב ליגאל בשן את השיר "כבר לא גיבורים" על מלחמת לבנון השנייה.

יהורם גאון ספד לגולדהירש בשיחה עם וואלה! תרבות: "אילן גולדהירש ידידי הטוב היה מאהב גדול של ארץ ישראל. כשהוא כתב 'שלום לך ארץ נהדרת עבדך הדל נושא לך שיר מזמור' הוא התכוון לכל מילה. כמעט שאין לנו כבר משוררים כמותו, שכותבים בתמימות ובזוך על אהבה לארץ מולדת, בלי ציניות ובלי קריצה שובבנית. בכל מילה של אילן על כל נושא שכתב אפשר היה לשמוע את פעימות ליבו הרגיש והרוטט. הוא היה אדם צנוע ונלבב, וחבל שבעולם החדש השיקרי, הסוגד לפייק ולרדוד, היה לו קשה להביא את יצירותיו שבאו מממלכת התום שאבדה מן העולם".

גאון מוסיף כי הביטוי "ארץ נהדרת" נולד לראשונה בשיר "שלום לך ארץ נהדרת" שכתב גולדהירש, ולדבריו לא היה קיים קודם. "זכות היוצרים באופן ברור ומוחלט שייכת לאילן היקר. רק שהוא התכוון באמת. ובתכנית הסאטירה המצוינת זה 'ארץ נהדרת' עלק".

אחיינו של גולדהירש, מיכאל גלעד, ספד לו בשם המשפחה, בשיחה עם וואלה! תרבות: "אילן היה אדם חייכן, צנוע, אהוב, נדיב, מצחיק, תל אביבי בנשמה, אהב את ישראל ונלחם בדרכו לעשות אותה יותר אוהבת וסובלנית לאחר ולשונה. הוא היה אדם אוהב. זה עצוב לנו מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יהורם גאון מתראיין באולפן וואלה! NEWS. ניב אהרונסון
"ממלכת התום". יהורם גאון/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully