וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיקאים בריטים, בהם פורטיסהד ו-וולף אליס, קוראים לחרם נגד ישראל

22.5.2018 / 18:14

מוזיקאים בריטים, ובהם ההרכבים פורטיסהד ו-וולף אליס, יוצאים בקריאה לחרם נגד ישראל. "כל זמן שממשלת ישראל מבצעת פשעי מלחמה כנגד הפלסטינים, אנחנו תומכים בקריאתם לחרם על ישראל כאמצעי למחאה לא אלימה כנגד אלימות הכיבוש", נכתב בקריאה ברשתות החברתיות

פורטיסהד. צילום מסך
ההרכב פורטיסהד/צילום מסך

מוזיקאים בריטיים, ובהם ההרכבים פורטיסהד ו-וולף אליס, יוצאים בקריאה לחרם כנגד ישראל בשל טענתם לפשעי מלחמה שישראל מבצעת כנגד הפלסטינים, שהופצה ברשתות החברתיות תחת ההאשטאג ‎#artistsforpalestine. בקריאה נכתב: "כל זמן שממשלת ישראל מבצעת פשעי מלחמה כנגד הפלסטינים, אנחנו תומכים בקריאתם לחרם על ישראל כאמצעי למחאה לא אלימה כנגד אלימות הכיבוש".

בין האמנים ששיתפו את הקריאה הזאת בולטים בעיקר אמני אינדי בריטיים, שלא מעט מהם אהובים על הקהל הישראלי, בכללם פורטיסהד ו-וולף אליס כאמור, וכן Shame, דקלן מקנה, פיקל פרנדז, SOAK, סירקה ווייבז, סונדארה קארמה, סלייבז קארל בארט מלהקת הליברטינז ואחרים.

וולף אליס. GettyImages
וולף אליס/GettyImages

הקריאה הנוכחית היא כפי הנראה חלק מקמפיין "Artists for Palestine UK", שבמסגרתו בין השאר קראו אמנים לניק קייב לבטל את הופעותיו בישראל. בעצומה שהעלה הקמפיין באתרו נכתב "קייב, אל תיסע לישראל כל עוד האפרטהייד קיים. תלחם נגד ההפגזות של ישראל בעזה. עמוד לצד החירות". על העצומה ההיא חתמו בין השאר רוג'ר ווטרס ובמאי הקולנוע הבריטים קן לואץ' ומייק לי.

על אף נסיונות הקמפיין, קייב הגיע לארץ. במסיבת העיתונאים טרם הופעתו, נשאל קייב על ידי וואלה! תרבות מה עמדתו בנוגע לקריאות להחרים את ישראל. תשובתו צוטטה בכלי תקשורת רבים מאוד בארץ ובעולם: "קיבלתי מכתב מבריאן אינו לפני שלוש שנים לחתום על עצומה למען פלסטין. לא רציתי לחתום על העצומה כי היה שם משהו מסריח. ואז הבנתי שאני לא חותם על העצומה, והבנתי שאני לא מופיע בישראל ומרגיש שזה מתוך פחד. בסופו של יום, יש שתי סיבות: ראשית, אני אוהב את ישראל. שנית, לעמוד באופן עקרוני נגד אלו שמנסים להשתיק מוזיקאים. אפשר לומר שה-BDS גרמו לי להופיע בישראל".

בלי קשר לתנועה המסוימת הזו, גם ז'ילברטו ז'יל שאמור היה להופיע בישראל בקיץ הקרוב ביטל היום את הופעתו עקב המצב הביטחוני הרגיש. אחרי התלבטות רבה עם האמנים שלנו והלהקה, לא נוכל להופיע בישראל השנה", נמסר ממנהלו של ז'יל. "התחושה הכללית של כולנו היא חשש בעוד ישראל עוברת תקופה רגישה כרגע. אנו מצפים שתבינו מאחר שהנושא הזה עדין עבורנו. אנחנו אוהבים את ישראל ותמיד הרגשנו בה קבלת פנים חמה. בוודאי יהיו הזדמנויות אחרות ונקווה לימים טובים יותר". רוכשי הכרטיסים יוכלו לקבל את כספם בחזרה במקום בו נרכשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully