וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפירת ארגעה? בכיר באירוויזיון מבהיר מה הייתה כוונת ההודעה

22.5.2018 / 20:06

בשעות אחר הצהריים התעוררה סערה בעקבות הודעת הנהלת האירוויזיון "להמתין עם קניית הכרטיסים ולחכות לעדכונים בנוגע לאיפה ומתי האירוויזיון ייערך". בעקבות פניית וואלה! תרבות, יו"ר הוועדה המפקחת על האירוויזיון, פרנק דיטר פריילינג, מבהיר מהי משמעות ההודעה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

בתגובה לסערה שהתעוררה היום (שלישי) לאחר הודעת הנהלת האירוויזיון "להמתין עם קניית הכרטיסים ולחכות לעדכונים", הבהיר איגוד השידור האירופי האמון על שידור תחרות האירוויזיון כי כל החלטה בנוגע למקום התחרות ולמועד התחרות תתקבל במשותף עם איגוד השידור המארח.

(עדכון, 23:18) לאחר ההתחמקות מתשובה ברורה מצד יחסי הציבור הרשמיים של האירוויזיון, וואלה! תרבות הצליחה לחלץ תשובה שנראית ברורה יותר מגורם בכיר, יו"ר הוועדה המפקחת על האירוויזיון, פרנק דיטר פריילינג. פנינו אליו עם אותה שאלה: האם הודעת איגוד השידור האירופי משעות אחר הצהריים משמעה שהאירוויזיון עלול שלא להתקיים בישראל? הוא הרגיע אותנו בתשובתו: "בשלב זה, המשמעות של זה היא רק שהתאריכים לא נקבעו ושהעיר המארחת לא נבחרה".

בהודעה שפורסמה מוקדם יותר בעמודי הרשתות החברתיות הרשמיות של האירוויזיון, הבהיר איגוד השידור האירופי כי עוד לא ברור היכן תיערך התחרות בשנה הבאה. "אתם כבר מצפים לאירוויזיון של השנה הבאה? גם אנחנו!", נכתב בהודעה. "אבל אל תזמינו טיסות עדיין, בשביל עדכונים רשמיים בנוגע לאיפה ומתי הוא ייערך, חפשו אחר הכרזות בערוצים הרשמיים שלנו".

בתגובה לשאלת וואלה! תרבות האם הודעת האיגוד האירופי משעות אחר הצהריים משמעה שהאירוויזיון עלול שלא להתקיים בישראל, ענה האיגוד האירופי באופן דיפלומטי למדי: "טרם התקבלה החלטה לגבי המיקום והתאריכים של תחרות האירוויזיון בשנת 2019. אנו בתהליכים לקבלת הסכמות בנוגע ללוגיסטיקות המדויקות לאירוח התחרות, כולל השאלה מתי והיכן היא תיערך. ההחלטה הסופית תתקבל על ידי איגוד השידור המארח (בישראל זהו התאגיד - ש"ב) במשותף עם האיגוד האירופי וחבריו. על מנת לקבל מידע מאושר בנוגע לתחרות, אנא בקרו באתר האיגוד האירופי ובאתר האירוויזיון. כל הדיווחים האחרים שמגיעים מגורמים שלישיים הם בבחינת ספקולציה בלבד".

נטע ברזילי נוחתת בנתב"ג לאחר הזכיה בארוויזיון, 14 במאי 2018. ראובן קסטרו
נטע ברזילי/ראובן קסטרו

יצוין כי על פניה, הכוונה של הודעת האיגוד האירופי היא לזהותה של העיר המארחת, שאינה חייבת להיות בירת המדינה הזוכה. מאחר שברחבי הרשת כבר פורסמו פרטים על תאריכים ומיקום על ידי ספקולטורים, ההודעה הזו בעיקר נראית כמו הבהרה רשמית שאין להסתמך עליהם. בשלב זה לא נבחרו עיר ואולם ואף אין תאריך. הפרטים האלה מתפרסמים מדי שנה לכל המוקדם באוגוסט, ולעתים אף מאוחר יותר. מ"כאן" נמסר בתגובה: "הפרטים אודות האירוויזיון בישראל יסגרו בקרוב בין האיגוד השידור האירופי ותאגיד השידור כאן ובכפוף לתקנון התחרות".

ההכרזה של האיגוד באה גם בצל ביקורת חריפה בעולם על ישראל וקריאות לחרם אמנים עליה, בשל המתרחש בגבולות עזה בעקבות העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. הכרזה על קיום תחרות האירוויזיון ב-2019, בפרט אם תיערך בירושלים, עלול להקים אף הוא קול צעקה בעולם וקריאות לחרם. וכפי שניתן היה לצפות, מתחמי התגובות להודעה הפכו לזירת התגוששות בין מצדדים בחרם על ישראל לבין מתנגדיהם.

עוד באותו נושא

האם האירוויזיון לא יתקיים בישראל? ההודעה המוזרה של איגוד השידור האירופי

לכתבה המלאה
נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
נטע זוכה באירוויזיון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully