וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריהאנה גסה מדי? טירוף "יאני או לורל" סיבך את רירי

24.5.2018 / 0:08

ההקלטה הויראלית מסרבת לגווע, כשהפעם זו הזמרת ריהאנה שאפקט דו המשמעות חושף התבטאויות גסות שנאמרו בסתר בשירה Live Your Life. אולם, חיפוש ברשת מצא שמילות השיר המקוריות שונות לגמרי מדברי התועבה שאנו שומעים. יאני ולורל - הגרסה המלוכלכת

יוטיוב

מוקדם יותר החודש, קובץ קול קצר יצר מהומה ברשתות החברתיות ופילג את המאזינים לשתי קבוצות: אלו ששומעים בו את המילה "יאני" ואלו שבטוחים ששמעו "לורל". ימים ספורים לאחר מכן צץ קטע נוסף, כשהפעם המאזינים התבקשו לקבוע האם צעצוע מוזר משמיע את המילה "בריינסטורם" או "גרין נידל"? במקרה הזה, מאזינים רבים הצליחו לזגזג בין האפשרויות ולשמוע את שתי המילים.

הפעם אשליית השמיעה המסחררת הגיעה עד הזמרת האהובה עלינו, ריהאנה, והצליחה אפילו לסבך אותה בקרב המעריצים.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מה אתם שומעים: "יאני או לורל?" ההקלטה שמטריפה את הרשת

לכתבה המלאה

בואו נחזור עשור אחורה, לשיתוף הפעולה של ריהאנה עם הראפר T.I. שהניב את הלהיט ההיסטרי Live Your Life. אחד המעריצים האזין לאחרונה לשיר והותקף תדהמה כששמע את ריהאנה שרה "'I'm a big f*cking sl*t" ("אני שרמ#$ה גדולה"). הוא מיהר לחפש את מילות השיר המקוריות ונרגע כשהבין שזו בעצם שרה "I'm a paper chaser" ("אני רודפת אחרי ניירות"). הוא האזין שוב לשיר ונרתע בשנית כששמע את המילים הגסות במקום את אלו הנעימות יותר לאוזן. רק אז הוא עלה על זה: תופעת "יאני" ו"לורל" מככבת באחד השירים הישנים של ריהאנה.

בניגוד ל"יאני" ו"לורל" ובדומה ל"בריינסטורם" ו"גרין נידל", תוכלו בקלות לזגזג בין שתי הגרסאות בעזרת המחשבה. האזינו לקטע כשאתם חושבים על המילים המקוריות "I'm a paper chaser", אחר כך האזינו כשאתם חושבים על המילים "'I'm a big f*cking sl*t" - ותראו באיזו קלות תוכלו לשנות לגמרי את מה שאתם שומעים.

השיר המלא:

מאחר שהיינו חייבים להגן על רירי שלנו, ניסינו למצוא הוכחות נוספות ליכולת "ההשלמה האוטומטית" של המוח שלנו. הקטע הבא הוא דוגמא מושלמת לתופעת "פנטום המילים", בה המוח שלנו מצליח לשמוע מילים שלא קיימות. מדובר בקובץ מידי של שירם של הבי ג'יז, Stayin' Alive. כולכם מכירים את השיר בעל פה, או לפחות את הפזמון שלו. הקובץ עצמו לא כולל את קולות הלהקה - ובכל זאת בהאזנה לו תוכלו להישבע שאתם שומעים את הבי ג'יז שרים. רק אלו שלא מכירים את השיר, ישמעו אך ורק את קול הפסנתר.

המוח שלנו מנסה לפענח כל דבר שהוא קולט, גם אם הוא אינו ברור, כך שלעיתים אנו מפענחים דברים שכלל לא קיימים. בדוגמא הבאה נשמעים קולות ללא כל משמעות, אולם המוח שלנו כופה עליהם משמעות מסוימת, תלוי בניסיון החיים ובמצב הרוח שלנו. אחת המאזינות הייתה מוכנה להישבע בכלל שמדובר במילים ברוסית שמבטאים אותם אחרת לגמרי מהמילים האנגליות ששמע מאזין אחר.

במילים אחרות, כמו בתעתועי ראייה, מה שאתם שומעים מושפע רבות ממה שאתם מצפים לשמוע באותו זמן נתון. הראשון ששמע את רירי מקללת כנראה היה במוד הנכון כדי לשמוע אותה ככה - ואחרים הצטרפו אליו רק כי נאמר להם מראש שזה מה שהיא אומרת.

כך הכל התחיל:

תגובתו של טראמפ לטרנד "יאני" ו"לורל":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully