וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2018

23.5.2018 / 21:35

הוכרזו הזוכים בתחרויות השונות בפסטיבל דוקאביב, ויש כמה הפתעות. לתשומת לבכם: ההקרנות בחגיגת הקולנוע הדוקומנטרי יימשכו עד יום שבת

משפחה בטרנס. רואי רוט,
הסרט הישראלי הטוב ביותר. מתוך "משפחה בטרנס"/רואי רוט

פסטיבל דוקאביב ימשיך עד יום שבת הקרוב, אך כבר הערב (רביעי) הוכרזו הזוכים בתחרויות השונות שלו.

קודם כל, הבמה המרכזית מכולם - התחרות הישראלית לסרטי תעודה ארוכים. למרות שהשנה הוקרנו בה סרטים פוליטיים רבים, למשל "המחתרת היהודית" או "המועמד" על משה כחלון, הזוכים המרכזיים לא היו כאלה. את פרס הסרט הטוב ביותר קטף "משפחה בטרנס" של אופיר טריינין ואת פרס חבר השופטים, "אישה של בית" של ג'יין ביבי, שניהם דיוקנאות אינטימיים ומשפחתיים יותר. את פרס סרט הביכורים לקח "פרא" של אוריאל סיני ודנאל אל-פלג. "במדבר - דיפטיך תיעודי" של אבנר פיינגלרט קטף שני פרסים: פרס הבימוי ופרס הצילום.

בצד ההכרזה הזו, הוכרזו גם הזוכים בתחרות הבינלאומית. "כלבים נובחים בירוק" של סימון לרנג-וילמונט, המתרחש בחזית המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, קטף את הפרס לסרט הבינלאומי הטוב ביותר. "ואלס לוולדהיים", על השקרים של מי שהיה נשיא אוסטריה ומזכ"ל האולם, זכה בציון לשבח.

וגם מקומם של הקצרים לא נפקד. פרס הסרט הישראלי הקצר ביותר הוענק ל"בעקבות אדאי" של אסתר נימייר, על היעלמותו של צעיר שאבד בסוריה. בפרס סרט הסטודנטים הטוב ביותר זכה "אב ובנו" של בית הספר למעלה, שלכאורה הולך ומבסס את דריסת הרגל שלו בממסד הישראלי.

ואלס לוולדהיים. דוקאביב,
הצטיין בתחרות הבינלאומית. מתוך "ואלס לוולדהיים"/דוקאביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully