וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הולכים לכיוון של הרס": בדרך לשביתה חסרת תקדים בסינמטק ת"א

27.5.2018 / 23:19

לבקשת ועד עובדי סינמטק ת"א ההסתדרות צפויה להכריז מחר על סכסוך עבודה בסינמטק. "ההנהלה ממסחרת את המוסד ומתנהלת כמו מתנ"ס. זו חזית האחרונה לפני הרס הסינמטק". אם תתקיים השביתה, היא עשויה לשבש באופן חסר תקדים את עונת השיא של הפסטיבלים בחודש הבא

סינמטק תל אביב יום לאחר פיגוע הירי במתחם שרונה בתל אביב. 9 בינואר 2016. מגד גוזני
סינמטק תל אביב/מגד גוזני

ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה בסינמטק תל אביב, לבקשת ועד עובדי הסינמטק, כך נודע לוואלה! תרבות, על רקע טענות שונות של העובדים, בהן אי העלאת המשכורות, איום על פעילות הספרייה ומסחור המוסד. יוני הקרוב הוא עונת השיא של הפסטיבלים בסינמטק, ואמורים להתקיים בו בין השאר פסטיבל הסטודנטים ופסטיבל הקולנוע הגאה. השביתה, אם אכן תתקיים, עשויה לשבש באופן חסר תקדים את הפעילות הקולנועית בישראל.

ירון בן חיים, ראש ועד עובדי סינמטק תל אביב, אמר לוואלה! תרבות: "הנהלת הסינמטק מושכת את המשא ומתן איתנו חודשים ארוכים. יש טענות שאין כסף לדרישות המאוד צנועות שלנו להעלות את שכרם של עובדי הסינמטק. בו בזמן קורים כל מיני שינויים בסינמטק, שלדעתנו פוגעים בעובדים, למשל יש איום על הספריה, ותוכניות להעביר אותה לחלל קטן. מנהל הספריה תומר קאפ התפטר על הרקע הזה. לדעתנו משנים את אופי הסינמטק, ממסחרים אותו והופכים אותו למשהו אחר. הדבר הזה מכעיס אותנו מאוד".

"אנחנו מוצאים שאנחנו החזית האחרונה לפני הרס הסינמטק לגמרי", מוסיף בן חיים, "הגיע לידינו מידע שהם מוציאים כסף לכל מיני יוזמות מטורפות לחלוטין. למשל, התקינו באחרונה מסכי פלזמה בכל הסינמטק. זה די מגוחך. אפשר היה לחיות בלי זה. עכשיו רוצים גם להתקין שני מסכי פלזמות ענקיים על חזית הסינמטק, שיחליפו את השלטים. וזאת בזמן שלהעלות את שכר העובדים השעתיים אין להם כסף. במקביל הם מחתימים על חוזים אישיים, בניגוד להסכם הקיבוצי. זה דבר מאוד מוזר. אנחנו לא מורגלים לסוג כזה של התנהלות של מתנ"ס. מהרגע שנכנסה לתפקיד המנכ"לית דינה פלד, התחושה שלנו היא שאנחנו לאט אבל בטוח הולכים לכיוון של הרס. אז אנחנו הולכים לסכסוך עבודה".

"מחר נכריז על סכסוך עבודה. אם לא נגיע להסכם תוך שבועיים יושבתו חלק מהפעילויות בסינמטק. נעשה הכל כדי לא לפגוע ביוצרים ישראליים ולא באקדמיה. אבל בהחלט ייפגע התוכן המסחרי. התמהיל של התוכן המסחרי בשנים האחרונות הפך להיות גדול יותר, הדברים יצאו מכלל שליטה. אנחנו מוכנים לכל פעולות המחאה במהלך השבועיים האלה. נקווה שלא נגיע להשבתה. אנחנו לא רוצים להשבית".

מסינמטק תל אביב נמסר בתגובה: "בין סינמטק תל אביב לבין ועד העובדים מתקיים משא ומתן בעניין ההסכם הקיבוצי. מתוקף היותו של סינמטק תל אביב גוף ציבורי הנתון לפיקוח רגולטורי המשא ומתן בעניין ההסכם הקיבוצי כפוף גם לרגולציה של הממונה על השכר, משרד הפנים ועיריית תל אביב. בכוונת הנהלת סינמטק תל אביב להחיל את ההסכם כפי שיתקבל בבוא העת ויאושר באופן רטרואקטיבי למען העובדים. לצערנו ועד העובדים בחר להפעיל לחץ על ההנהלה דרך פגיעה בפעילות סינמטק תל אביב ובכך גם בעובדיו, ואין כל סיבה עניינית להכרזה על סכסוך עבודה נוכח ההתקדמות במו"מ. אנו מצרים על ההחלטה של הוועד לנקוט באמצעים אלו, אשר אינם מועילים מלבד לכותרות בתקשורת. הנהלת הסינמטק פועלת ללא לאות כדי לקדם את המשא ומתן בצורה אינטנסיבית וכדי למנוע נקיטת פגיעה בתפקוד השוטף, ובכך פגיעה בקהל באי הסינמטק, דבר ששני הצדדים אינם מעוניינים בו. הנהלת הסינמטק קוראת לוועד העובדים לשוב לשולחן המו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully