וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הארווי ויינשטיין יעמוד לדין באשמת אונס

31.5.2018 / 1:35

חבר מושבעים גדול החליט כי כתב אישום יוגש נגד מפיק-העל בעוון אונס של שתי נשים שונות, שזהותן של אחת מהן טרם נחשפה. "המשפט לא יתנהל בתקשורת", הבטיח התובע המחוזי

צילום: רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

צעד נוסף בדרך לכלא: כתב אישום בעוון אונס יוגש נגד הארווי וינשטיין. זאת, בעקבות החלטה שהתקבלה הלילה (רביעי שעון ישראל) בידי חבר מושבעים גדול, הגוף המשפטי המחליט האם להגיש או לא כתבי אישום במדינת ניו יורק במקרים של פשעים חמורים.

עבירות המין בגינן יעמוד וינשטיין לדין בוצעו נגד שתי נשים: אחת מהן היא השחקנית לוסיה אוונס והשנייה טרם נחשפה לציבור ופרטיה יוותרו חסויים לפחות עד המשפט עצמו.

ויינשטיין סירב להעיד בפני חבר המושבעים הגדול, ונציגיו טענו כי ההליך המשפטי לא היה תקין וכי ההחלטה על כתב האישום נבעה מ"מניעים פוליטייים".

התובע המחוזי סיירוס ואנס הצהיר בתגובה לכך ולהחלטת חבר המושבעים הגדול: "משפטו של ויינשטיין לא יתנהל בתקשורת, אלא בין קירות בית המשפט, שם מקומו. המתקפה של הנאשם על יושרתן של המתלוננות ועל יושרת ההליך המשפטי היתה צפויה. אנחנו משוכנעים כי בעת שחבר המושבעים ייחשף לראויות, הוא לא יחשוב פעמיים לפני שישלול מכל וכל את ההתקפות הללו".

במידה ויימצא אשם, העונש הצפוי לויינשטיין, בן שישים ושש, יכול להגיע עד 25 שנות מאסר - כלומר, הוא לכל הפחות יבלה את רוב שנותיו האחרונות מאחוריו הסורגים.

כזכור, בשבוע שעבר, כשבעה חודשים לאחר פרסום ההאשמות הראשונות נגדו, מפיק העל הסגיר עצמו לידיה של משטרת ניו יורק. במשך התקופה האחרונה התפרסמו נגדו מאות עדויות, אך זו היתה הפעם הראשונה בה מפיק-העל מצא עצמו בידי הרשוית, וכעת גם כתב האישום קרוב מתמיד. מדובר אם כך בציון דרך חשוב בפרשה הזו, ובהיסטוריה של תנועת ה-MeToo שפרצה בעקבותיה.

הארווי ויינשטיין מסגיר  את עצמו. GettyImages
עוד צעד בדרך לכלא. הארווי ויינשטיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully