וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "מצפה בכליון עיניים לראות את המחזמר משירי אייל גולן"

31.5.2018 / 15:15

לאור הסערה שהתעוררה - בעיקר בקרב ארגוני נשים - בעקבות החלטת תיאטרון הקאמרי להעלות מחזמר משיריו של אייל גולן, בירכה שרת התרבות את התיאטרון על בחירתו: "אני שמחה שהם מעלים את המחזה בשילוב שיריו הנהדרים של אייל גולן אשר נבחר באחרונה כזמר ה-70 של ישראל"

יח"צ - חד פעמי

החלטתו של תיאטרון הקאמרי להעלות בקרוב מחזמר שמבוסס על שיריו של אייל גולן עוררה בימים האחרונים סערה, בעיקר בקרב ארגוני נשים. פורום יוצרות התיאטרון בישראל, לדוגמא, שיגר מכתב למנכ"ל התיאטרון שבו הגדיר את ההחלטה "יריקה בפרצוף היוצרים" והיה מי שטען כי החלטת הקאמרי להעלות את המחזמר משירי גולן נובעת מתוך רצון להתחבב על שרת התרבות מירי רגב. רגב עצמה החליטה להתייצב היום (חמישי) לצד הקאמרי כשבירכה על החלטתו להעלות את המחזמר "זה אני" שכותב מאור זגורי.

"אני שמחה שתיאטרון "הקאמרי" בניהולו של המנכ"ל החדש רן גואטה בחר להעלות את המחזה 'זה אני' מאת היוצר המופלא מאור זגורי בשילוב שיריו הנהדרים של מי שנבחר באחרונה כזמר השבעים של מדינת ישראל, אייל גולן. ממה שקראתי על המחזה, שיעלה על הבמה בדצמבר הקרוב, יש לנו הרבה למה לצפות: עלילה מרתקת, שירים טובים וניחוחות של סיפור ישראלי, שמקומו נפקד מקדמת הבמה הישראלי זמן רב מדי. אני מצפה בכליון עיניים לצפות במחזה. אני גאה שחזוני להציב את התרבות הישראלית המזרחית בקדמת הבמה מחלחל בקרב מוסדות התרבות שלנו. העלאת 'זה אני' הוא צעד מבורך לתיאטרון הקאמרי וצעד ענק להגשמת חזון הצדק התרבותי. זה לא רק 'זה אני' אלא גם ובעיקר 'זה אנחנו'".

מירי רגב והזמר אייל גולן, בהשקת הסדרה "מהכרם ועד קיסריה" של ערוץ 24. אביב חופי
מירי רגב ואייל גולן/אביב חופי

במסיבת עיתונאים שהתקיימה השבוע הוכרזו המחזות שיעלו השנה בקאמרי. המנכ"ל החדש של התיאטרון, רן גואטה, הדף את הביקורת שלפיה אייל גולן הוכתם מוסרית בעקבות פרשת הקטינות ולפיכך ההחלטה להעלות מחזמר על פי שיריו היא שנויה במחלוקת. "יש לנו מחזמר מקורי ישראלי שכתב מאור זגורי, שכל ילדותו ספג את המוזיקה של אייל גולן", הסביר בריאיון לוואלה! תרבות. "מדובר במחזמר שמשולב בשירים שביצע גולן. אייל גולן הוא זמר ש-70-90 אחוז מהאנשים במדינה נהנים מהמוזיקה שלו. אנחנו לא נכנסים לכל המקומות שאין צורך להיכנס אליהם אלא עוסקים ביצירה. קראתי את המחזה והוא טוב וייתן דרמה אמיתית, שהרבה אנשים יכולים להזדהות איתה. יש לאייל הרבה שירים מעולים. אני לא מתעסק בעניין הכתם או לא כתם. מבחינתי הוא זמר גדול ויש לו מקום ביצירה הישראלית".

המחזמר יציג את סיפורה של משפחת טולדנו - אב ושלוש בנותיו - המנהלת יחד את "התזמורת הספרדית ירושלים". לעת זקנה מבקש האב, אלמן ירא שמיים שגידל לבדו את שלוש בנותיו המרדניות, לשכנע אותן לרשת את מפעל חייו, בניגוד לרצונן. מאור זגורי מסר כי "הבחירה בכתיבת מחזמר בו שלובים שיריו של אייל גולן הייתה טבעית לחלוטין עבורי. אלו השירים שליוו את התבגרותי וזו המוזיקה עליה גדלתי מהשיכון בבאר שבע ועד היום במרכז תל אביב. שיריו של אייל גולן הם הקונצנזוס היציב והמצליח ביותר בפופ הישראלי ובמרוצת השנים הם הפכו לאבן הדרך החשובה ביותר בתרבות הישראלית המזרחית מאז זוהר ארגוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully