וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביטול המשחק - רוח גבית לביטול האירוויזיון בירושלים"

6.6.2018 / 12:18

בעקבות ביטול המשחק בין ארגנטינה לישראל מזהיר שר התקשורת איוב קרא מפני התערבות פוליטית ("להתרחק כמו מאש מניסיונות פוליטיים להתערב בנעשה באירוויזיון"). גורם בתעשייה מעריך: "אנו מתקרבים ליום שבו יועבר האירוויזיון למדינה אחרת"

עריכה: יוסי אלטר

ביטול המשחק בין ארגנטינה לישראל, שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע בירושלים, מעורר חששות כבדים בקרב מעריצי האירוויזיון. בעוד שחלק מהמעריצים טוענים כי כדור השלג יוביל לכך שהאירוויזיון לא יתקיים בישראל אלא במדינה אחרת, אחרים מעריכים כי הוא לא יתקיים בירושלים אלא בעיר אחרת בארץ.

שר התקשורת איוב קרא, שמתלווה לפמליית ראש הממשלה בביקורו באירופה, התייחס הבוקר לנושא והזהיר מפני התערבות פוליטית באירוויזיון: "הסיפור עם הביטול של ארגנטינה רק מבהיר שצריך להתרחק כמו מאש מניסיונות פוליטיים להתערב באופן כזה או אחר בנעשה באירוויזיון. ועדת ההיגוי שתוקם תעסוק רק בפרוצדורה".

גורם בתעשייה, הבקיא בהפקת התחרות, אמר בשיחה עם וואלה תרבות כי "ביטול המשחק של נבחרת ארגנטינה ייתן רוח גבית למדינות באירופה להביע את מורת רוחן מקיום תחרות האירוויזיון בירושלים. זה, ביחד עם ההתערבות הממשלתית בתחרות, כפי שהייתה במשחק מול ארגנטינה, לא יפעלו לטובתנו בכל מה שקשור לאירוויזיון. עוד יש דרך ארוכה עד העברת האירוויזיון למדינה אחרת, אבל אנחנו כל יום מתקרבים לשם. זה די מצער שפוליטיקאים לא מפסיקים להתערב, כי התערבות שלהם זה לא דבר מכובד במישור הבינלאומי".

בין כך ובין כך, חשוב להזכיר כי האירוויזיון נערך עשרות פעמים בעבר בערים שאינן ערי הבירה של המדינה שבה הוא התארח. בשנת 1998 הוא התקיים בבירמינגהם (אנגליה), בשנת 1993 - בעיירה מילסטריט שבאירלנד, ב-2013 במאלמו שבשוודיה וב-2011 בדיסלדורף שבגרמניה.

דורון מדלי, נטע ברזילי. אורית פניני,
נטע ברזילי/אורית פניני

לפני כשבועיים התעוררה מיני-סערה בעקבות הודעה שפורסמה בעמודי הרשתות החברתיות הרשמיות של האירוויזיון. בהודעה הבהיר איגוד השידור האירופי כי עוד לא ברור היכן תיערך התחרות בשנה הבאה. "אתם כבר מצפים לאירוויזיון של השנה הבאה? גם אנחנו!", נכתב, "אבל אל תזמינו טיסות עדיין, בשביל עדכונים רשמיים בנוגע לאיפה ומתי הוא ייערך, חפשו אחר הכרזות בערוצים הרשמיים שלנו".

לאחר התחמקות מתשובה ברורה מצד אנשי יחסי הציבור של האירוויזיון, הסביר יו"ר הוועדה המפקחת על האירוויזיון, פרנק דיטר פריילינג, כי משמעות ההודעה היא "שהתאריכים לא נקבעו ושהעיר המארחת לא נבחרה".

מאז זכייתה של ברזילי באירוויזיון מתנהל קרב קרדיטים סמוי בין שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר התקשורת איוב קרא בדבר האחריות להכנות לקראת האירוע, עליו מופקד תאגיד השידור הישראלי. שני השרים מעוניינים להיות מופקדים על האירוויזיון ובשבוע שעבר אף נועדו עם ראש הממשלה בנושא. במקביל, השר קרא פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיפנה בדחיפות לבג"ץ בבקשה שיכריע בעתירה שהוגשה נגד פירוק תאגיד השידור והקמת תאגיד חדשות נפרד, לאור הצורך לעמוד בדרישות איגוד השידור האירופי ולסייע בהכנות לקראת אירוח התחרות.

עוד באותו נושא

גל גדות קיבלה פנייה להנחות את האירוויזיון - וסרבה בשל "אילוצי לוח זמנים"

לכתבה המלאה
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
"לא להתערב פוליטית",. איוב קרא/רוני כנפו
seperator

בהכנת הכתבה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully