וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה אוסרת על דנה אינטרנשיונל להשתתף במצעד הגאווה; "המומה ופגועה"

7.6.2018 / 21:28

לכבוד חגיגות 20 שנה למצעד הגאווה הראשון בתל אביב והזכייה של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון, מדווחים מטעמה של הזמרת כי משאית שתקושט בהשראת שמלת הנוצות שלה תהיה חלק מהחגיגה, אבל המשטרה אוסרת על דנה עצמה להשתתף. הסיבה: חשש להתקהלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באנטוורפן אפשר, בתל אביב לא. דנה אינטרנשיונל חוגגת גאווה, ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר (שישי) יציין מצעד הגאווה בתל אביב 20 שנים למצעד הראשון בעיר, שנערך כחודש אחרי זכייתה ההיסטורית של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון. כחלק מהחגיגה הזו תוכננה גם משאית שמקדישה חברת מיקרוסופט לקהילה, בהשראת שמלת הנוצות האיקונית של דנה אינטרנשיונל מהתחרות דאז. בשיאו של המצעד תוכננה דנה עצמה לעלות למשאית, כולל הנוצות, ולשהות בה למשך רבע שעה. אלא שמטעמה של דנה אינטרנשיונל נמסר כי המשטרה אוסרת עליה להשתתף במצעד מחשש להתקהלות.

"כל הבקשות וההסברים של מנהלי מיקרוסופט ובכירי הקהילה, תוך נכונות לשלם ככל שיידרש לשוטרים שיאבטחו את המשאית, נתקלו בתשובה שלילית", נמסר הערב (חמישי) מטעמה של הזמרת. "דנה הופיעה בשנים האחרונות במצעדי גאווה בכל העולם. מוזר ומפתיע שדווקא בישראל המשטרה אוסרת עליה להיות חלק מהמצעד על משאית שהוקדשה לה".

משאית בהשראת שמלת הנוצות של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון. מיקרוסופט,
משאית המחווה/מיקרוסופט

"רק לפני שעה המעצב שלח לי את הבגד למחר", אומרת דנה אינטרנשיונל לוואלה! תרבות, "ובדיוק אז קיבלתי את הטלפון שמבשר לי שאני סיכון ביטחוני, ושהמשטרה לא מאפשרת לי לעלות על משאית. אני חייבת להודות שאני די המומה וגם קצת פגועה. זה תמוה, שאחרי שעשיתי את זה כמעט בכל מדינה בעולם, דווקא בעיר שלי, שנולדתי בה וגדלתי בה כל חיי, אני לא אוכל לעשות את זה בפעם הראשונה. אני בטוחה שמשטרת ישראל תדאג בסופו של דבר להגיע לפתרון, ותשמור על אזרחי מדינת ישראל מפני זה שבמשך רבע שעה אהיה על משאית, כדי לחגוג את שמחת חג הגאווה עם הצועדים, עם ישראל והמשטרה. חג שמח לכולם".

(עדכון, 00:17): שרת התרבות והספורט, מירי רגב, פנתה למפקד מחוז תל אביב במשטרה, וביקשה ממנו שינסה לסייע לזמרת, לפנים משורת הדין . נכון לשעה זו המשטרה לא שינתה דעתה ועדיין אוסרת על הופעתה של הזמרת על משאית במצעד.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מתוקף תפקידנו ע"פ חוק לשמירת שלום הציבור, ביטחונו ובטיחותו, משטרת ישראל נערכה באופן סדור ומקצועי לקראת קיומו של מצעד הגאווה בת"א במשך השבועות האחרונים, ביחד ובשיתוף פעולה עם יתר הגורמים הרלוונטיים. היערכות המשטרה התבססה בין היתר על הערכות מצב מקיפות ובתיאום מלא עם נציגי הקהילה, כל זאת כדי לאפשר את קיומו התקין והבטוח של האירוע.

"הבקשה לקיום הופעה של הזמרת דנה אינטרנשיונל על גבי משאית המשתתפת בתהלוכה, עלתה לראשונה רק אתמול, לאחר סיום ההערכות של כלל הגורמים לתהלוכה. לאחר התייעצות עם מהנס בטיחות ובשים לב לחוות דעתו, הוחלט שלא לאפשר את קיום ההופעה על גבי המשאית בנסיבות שנוצרו. נציין כי המשטרה וההפקה אישרו במה בנקודת הכינוס וכן מסיבה ובמה בנקודת הסיום, ולפיכך כל אמן המעוניין להופיע כחלק ממצעד הגאווה מוזמן ויכול להשתלב במופע על במה העונה לדרישות הבטיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully