וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ששון גבאי על זכיית "ביקור התזמורת": "הכי התרגשתי כשהודו לרונית אלקבץ"

11.6.2018 / 11:28

"התחושה מדהימה", אומר ששון גבאי לוואלה! תרבות על זכיות העיבוד הבימתי לסרט הישראלי "ביקור התזמורת" בעשרה פרסי טוני. "הכי מרגש היה כשהזוכה בפרס השחקנית הטובה אמרה בסוף הברכה שהיא מודה לרונית אלקבץ". גבאי, שנכח בטקס, ייכנס לתפקיד הראשי החודש

ששון גבאי ורונית אלקבץ בסרט "ביקור התזמורת".
ששון גבאי ורונית אלקבץ בסרט "ביקור התזמורת"

"הקטע הכי מרגש בשבילי בטקס פרסי הטוני היה כשקטרינה לנק, שזכתה בפרס השחקנית הטובה במחזמר, אמרה בסוף הברכה שלה שהיא מודה לרונית אלקבץ" - כך אמר היום (שני) השחקן ששון גבאי לוואלה! תרבות, רגע קצר לאחר חזרתו ממסיבת הנצחון שהתקיימה אחרי טקס פרסי הטוני (פרסי התיאטרון) של צוות המחזמר "ביקור התזמורת", הזוכה הגדול של הטקס הלילה (שני). גבאי צפוי להצטרף למחזמר בסוף החודש בתפקיד הראשי, כפי שגילם בסרט המקורי שביים ערן קולירין. המחזמר הוא עיבוד בימתי לסרטו המוערך של קולירין. הוא זכה הלילה בעשרה פרסים מתוך 11 קטגוריות שבהן היה מועמד. בין השאר זכה "ביקור התזמורת" בפרסי המחזמר הטוב ביותר, השחקנית הראשית (קטרינה לנק), השחקן הראשי (טוני שלהוב), המחזה (איתמר מוזס) והבימוי.

"התחושה מדהימה. הייתי בטקס הטוני וזה פשוט היה מרגש, היתה מסיבה גדולה, שעדיין לא נגמרה, אבל אני פרשתי ממנה בשיא", הוסיף. "זה מחזמר שהוא כאילו אנטי מחזמר, הוא כל כך לא אופייני למחזות זמר. זה באמת תעודת כבוד לאנשים שבחרו במחזמר פיוטי, מלנכולי, שקט ואנושי שאין בו נפנופי רגליים. זו היתה זכייה אחרי זכייה אחרי זכייה אחרי זכייה. עשרה פרסים. זה מדהים. זאת באמת היתה חוויה מיוחדת בשבילי. אני אמנם מתחיל בסוף החודש, אבל באמת הרגשתי חלק מהמשפחה. קיבלו אותי יפה, אנשים נהדרים".

ערן קולירין עם הפרס. הדס שפירא,
ערן קולירין עם הפרס/הדס שפירא

גבאי היה אמור לשחק את התפקיד הראשי משלב מוקדם יותר אבל בגלל התחייבויות בישראל הביאו לו מחליף. באחרונה החל את החזרות לתפקיד. לו היה מבשיל המשא ומתן איתו מוקדם יותר, למעשה יכול היה היה גבאי עצמו לזכות בפרס הלילה. "האמת היא שהרומן עם התפקיד הזה נמשך כבר שבע שנים", מאשר גבאי, "זה עלה וירד, והשתנה, בשלב מסוים כבר לא האמנתי שזה יקרה. זה לקח כמה שנים. המפיק של זה, שמגיעות לו כל כך הרבה מחמאות שהוא האמין שאפשר להפוך את זה למחזמר, לקח את זה והתעקש במשך שנים עד שהוא הרים את זה. הוא עשה את זה באוף ברודוויי, קיבל הצלחה והעביר את זה לברודוויי. אז היה לי באמת משא ומתן די ארוך, אבל בסוף זה באמת קרה, וזה נהיה ריאלי ואני שמח שזה הצליח לקרות. ואני שמח שבית לסין שחרר אותי מההתחייבות שלי. אני מודה לציפי פינס על זה. התחלתי חזרות, הכל מקסים, מעניין ומחבק, זה חומר שאני מכיר, אז הגישה שלי לזה היא יותר ביתית, נגיד ככה".

"תשמע, כל מה שקורה לסרט הזה שערן קולירין כתב וביים, אני רואה בו נס אחד גדול", הוסיף גבאי, "כי באמת התחברו בו כל מיני אלמנטים ביחד, ויצרו דבר כל כך אנושי, וכל כך מדבר לכל אדם בצורה פשוטה. הסרט קיבל הד ענקי, רץ בפסטיבלים. התחברו בו כל האלמנטים, גם של הכתיבה, גם של הבימוי, גם המוזיקה וגם המשחק. והנס הזה ממשיך. נראה לי שעכשיו, לאור הזכייה, הוא יימשך עוד זמן. אני באמת נרגש להצטרף לחבורה המקסימה הזאת, ולתרום את היכולת שלי בכל המערך הזה".

הגרסה הקולנועית של "ביקור התזמורת", בכיכובם של ששון גבאי ורונית אלקבץ המנוחה, יצאה לאקרנים בשלהי העשור הקודם ונחשבת כשלעצמה לאחד הסרטים הישראלים הכי מצליחים אי פעם מעבר לים. היא נהנתה מהישגים קופתיים עצומים יחסית בקופות ארצות הברית וקטפה שלל פרסים, כולל בפסטיבל קאן, שם הקרנת הבכורה העולמית שלה הייתה מן המרגשות בתולדות האירוע.

עוד באותו נושא

הישג נפלא: "ביקור התזמורת" זכה ב-10 פרסים, בהם המחזמר הטוב ביותר

לכתבה המלאה
ביקור התזמורת פרסי הטוני טוני. AP
טקס פרסי הטוני/AP
ביקור התזמורת פרסי הטוני טוני. AP
טקס פרסי הטוני/AP
ביקור התזמורת פרסי הטוני טוני. AP
מתוך המחזמר "ביקור התזמורת"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully