וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבח החדווה: "ארץ נהדרת" מוכיחה שהיא יאכטת הדגל של הטלוויזיה בישראל

14.6.2018 / 0:18

"ארץ נהדרת" סיימה את העונה הארוכה בתולדותיה והצליחה לשמור על הרמה הגבוהה לכל אורכה. לא מעט מפני שהייתה מלאה בכיף רב, כאילו כל העוסקים במלאכה הגיעו עם אש בעיניים כדי לנסות להשאיר אבק למתחרות באקלים הטלוויזיוני החדש

יח"צ - חד פעמי

בסרטון: מאחורי הקלעים של תוכנית סיום העונה עם הטורטלים


יש משהו כמעט פיוטי בכך שהפרסום על האיחוד בין רשת לערוץ 10 הגיע ביום שבו "ארץ נהדרת" של קשת סיימה בקול תרועת ניצחון את העונה ה-15 שלה. העונה הארוכה בתולדותיה של תוכנית הסאטירה התחילה ביום הראשון של פיצול ערוץ 2, אי אז בנובמבר 2017, והסתיימה אתמול (רביעי) כעבור 24 תוכניות שרובן ככולן מוצלחות, ביום שבו מתחרותיה מרימות דגל לבן.

פה ושם לאורך העונה היו נפילות, כמובן, זה בלתי נמנע, כולל בתוכנית האחרונה החמודה אך פושרת למדי. מערכון הקפאת הילדים לחופש היה בזבוז של החיקוי הנפלא של ערן זרחוביץ' לסופר נני; לוסי דובינצ'יק הייתה יציאה מעט תמוהה ולא מאוד דומה למקור; החיקוי של רועי בר נתן לעמית סגל היה ונותר תלוש מהמציאות הן בכתיבה והן בביצוע (כנ"ל גם עדן בן זקן בגילומה של שני כהן, שלא נכחה בתוכנית הסיום אבל כדאי לציין שאינה מזכירה כהוא זה את האמיתית); שלא לדבר על הנטייה של התוכנית להיעדר תקינות פוליטית בכל הנוגע לתיאור של בני אומות זרות, כולל בלאקפייס, ליכסון עיניים ובדיחות צ'ופסטיק בהקשר של יוקו אונו. כל זה בנוסף לפן הפוליטי: דמויותיהם המעייפות של ביבי, שרה, מירי רגב ואחרים, מתישות על המסך כשם שהמקוריים מעייפים בחיים האמיתיים. הפאנלים בכיכובם היו ונותרו בליל חוזר על עצמו וכמעט בלתי ניתן להפרדה, למעט הברקות כמו הפארודיה על "עשיתי" של ג'ימבו ג'יי.

ארץ נהדרת עונה 15, פרק סיום העונה. צילום מסך
בליל פוליטי. מתוך "ארץ נהדרת"/צילום מסך

למרות חריקות, העונה ה-15 של "ארץ נהדרת" שמרה על רמה גבוהה לכל אורכה. דמויות כמו קרין גורן (של שני כהן), צמד הדודים ביטן ואמסלם (אלי פיניש ואודי כגן. כן, זה היה העונה), יאיר נתניהו (רועי בר נתן), אופירה וברקו כמובן (עלמה זק וזרחוביץ'), סופר נני כאמור ובעיקר אביבית בר זוהר (של ליאת הר לב), ועוד רבות אחרות, היו מדויקות ומצחיקות. סדרת המערכונים הבולטת של העונה, הטורטלים, הטילה זרקור מבדר על מגמה מעניינת. בפרק פתיחת העונה חי וספיר טורטל היו קצת דמויות משנה, שוליות לקב"ט יורם קפיטולניק במסגרת היישוב חופנים - דמות של זרחוביץ' שיובאה כמו רבות אחרות מתוכנית הרדיו שלו ושל שרון טייכר. קפיטולניק היה מלח הארץ ומוותיקי היישוב, ואילו הטורטלים היו הנמסיס שלו ושל כמותו, המתעשרים החדשים שכל מהותם הוא החיים הטובים. ככל שעבר הזמן כך התרחב עולמם עוד ועוד - יתרון שהתאפשר לנוכח העונה הארוכה. נוסף להם זוג חברים ואז עוד אחד, הם יצאו לחופשות משותפות, שיט על יאכטה וכן הלאה, וכל העת הזו המחישו שכסף לא קונה תחכום.

הטורטלים וחבריהם היו חמודים וכמוהם גם המערכונים, אבל בשורה התחתונה הם נושאים משקל סגולי קטן בהרבה ביחס לסדרות מערכונים משנים קודמות, כמו שאולי ואירנה בבית החולים בשנה שעברה או הקניון ורמת הוד מהעונות שלפני כן. כמובן, עצם ההשוואה הוא עדות לסטנדרטים הבלתי אפשריים של "ארץ נהדרת", וכש"הטורטלים" נבחנים בני עצמם, הכתיבה עדיין שנונה ומדויקת, והקאסט פשוט מדהים בניואנסים החדשים שהוא חופר ומוצא בעצמו. בפרט אסי כהן, שאיכשהו הצליח לברוא עוד דמות לפנתיאון, ועלמה זק, שמשחקי השיער והלשון שלה לבדם הפיחו רוח כיפית בדמותה של ספיר.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

עוד באותו נושא

נתניהו נגד ארץ נהדרת: אני בעד סאטירה, אבל יש דברים שלא עושים

לכתבה המלאה
ארץ נהדרת עונה 15, פרק סיום העונה. צילום מסך
בלתי. ערן זרחוביץ' כסופר נני, "ארץ נהדרת"/צילום מסך

למעשה, הכיוון הזה מאפיין את העונה המסתיימת של "ארץ נהדרת" בכללותה. היא פשוט הייתה מלאה חדווה רבה, כאילו כל העוסקים במלאכה הגיעו עם אש בעיניים כדי לנסות להשאיר אבק למתחרות באקלים הטלוויזיוני החדש. הדבר שהכי מעיד על כך הוא כנראה פינת "עוד כותרות". במקום לנטוש את קיציס להקריא פאנצ'ים לבדו מול הקהל, נשארו שם גם הדמויות שנכחו בפאנל כדי להגיב על ענייני השעה - במה שרוב הפעמים נראה מאולתר ולא מכופתר - ולנסות להצחיק את קיציס. הרוח הזו השתלטה על התוכנית, אבל בלי להעיק. אלי פיניש היה נושא הלפיד בהקשר הזה - ניכר שהאיש ניסה לערער את קיציס כל אימת שניתן, מה שתמיד היה משמח.

לא יהיה מוגזם לומר שהעונה הזו הייתה שעת מבחן עבור "ארץ נהדרת", שעה שנמשכה שמונה חודשים תמימים. התוכנית הוותיקה צלחה אותה במה שנראה כמו קלילות אגבית, תפיסה שללא ספק רחוקה מהמציאות המפרכת של העבודה על התוכנית, הכוללת מדי פעם התמודדות עם שערוריות כפויות כמו התפילין של בנט או הטענה המגוחכת על פגיעה בניצולי שואה. ההצלחה שלה לשמור על הרמה ועל הצופים - התוכנית הביסה לא פעם את "האח הגדול" מולה, הישג מדהים - מהווים הוכחה ניצחת לכך שמדובר בספינת הדגל, או שמא יאכטה, של הטלוויזיה בישראל.

ארץ נהדרת עונה 15, פרק סיום העונה. צילום מסך
אדירה. ליאת הר לב כאביבית בר זוהר. מתוך "ארץ נהדרת"/צילום מסך
ארץ נהדרת עונה 15, פרק סיום העונה. צילום מסך
ניואנסים בדמויות. עלמה זק ואסי כהן, "ארץ נהדרת"/צילום מסך
ארץ נהדרת עונה 15, פרק סיום העונה. צילום מסך
דינ' יה. מתוך "ארץ נהדרת"/צילום מסך
ארץ נהדרת עונה 15, פרק סיום העונה. צילום מסך
מנסה בקביעות להצחיק את קיציס. אלי פיניש, "ארץ נהדרת"/צילום מסך
ארץ נהדרת עונה 15, פרק סיום העונה. צילום מסך
בלי תקינות פוליטית. מתוך "ארץ נהדרת"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully