וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שרת התרבות מירי רגב דורשת התערבות ממשלתית באירוויזיון 2019

16.6.2018 / 20:59

ב"חדשות סוף השבוע" של חברת החדשות פורסם הערב (מוצ"ש) כי שרת התרבות מירי רגב דורשת מראשי התאגיד לתאם מול הממשלה מה ישודר במהלך טקס האירוויזיון של שנת 2019. על פי הדיווח, השרה רגב לא אהבה את העובדה שבמהלך האירוויזיון לוסי איוב בירכה גם בערבית

מירי רגב בכנס הליכודיאדה באילת, 13 בינואר 2018. ליכודיאדה, מערכת וואלה! NEWS
מעוניינת להתערב. השרה מירי רגב/מערכת וואלה! NEWS, ליכודיאדה

חרף האזהרה של איגוד השידור האירופי על התערבות פוליטית באירוויזיון, חברת החדשות מפרסמת היום כי שרת התרבות מירי רגב דורשת כי התאגיד יתאם מול הממשלה מה ישודר במהלך הטקס. על פי הדיווח, כוונתה של רגב היא לקטעי הקישור שבין השירים, אלה שמשודרים לפני כל שיר ומציגים את האמנים המופיעים בתחרות. על פי השרה, התאגיד הציג שיקול דעת שגוי במסגרת התחרות האחרונה, כאשר המגישה לוסי איוב הציגה את בחירת השופטים בישראל ופנתה אל המנחות בשפה הערבית, ובלי לאזכר את ירושלים.

דבריה של השרה רגב נאמרים על רקע ההחלטה שעל הממשלה לגבש השבוע בנוגע לאירוויזיון. על פי לוח הזמנים שנדרש מתאגיד השידור האירופי, ישראל צריכה השבוע להעביר את הצעתה בכל הנוגע לאירוויזיון של השנה הבאה, בכלל זאת התקציב והמיקום. מסביבתה של רגב נמסר כי אין בכוונתם להעביר כסף לתאגיד בלי לדעת איזה שימוש ייעשה בו.

נטע ברזילי אירוויזיון האירוויזיון TOY. AP
בלי פוליטיקה. זוכת אירוויזיון 2018, נטע ברזילי/AP

הדברים האלה באים כשבוע וחצי אחרי ביטול משחק הידידות בין נבחרת ארגנטינה לישראל, שהגיע אחרי החלטת השרה רגב להעביר אותו מחיפה לירושלים. בסקר שנערך בוואלה! NEWS עולה כי רוב הציבור סבור כי רגב פגעה במעמד ישראל בעולם. שר התקשורת איוב קרא התייחס אז לנושא והזהיר מפני התערבות פוליטית באירוויזיון: "הסיפור עם הביטול של ארגנטינה רק מבהיר שצריך להתרחק כמו מאש מניסיונות פוליטיים להתערב באופן כזה או אחר בנעשה באירוויזיון. ועדת ההיגוי שתוקם תעסוק רק בפרוצדורה".

גורם בתעשייה, הבקיא בהפקת התחרות, אמר בשיחה עם וואלה! תרבות כי "ביטול המשחק של נבחרת ארגנטינה ייתן רוח גבית למדינות באירופה להביע את מורת רוחן מקיום תחרות האירוויזיון בירושלים. זה, ביחד עם ההתערבות הממשלתית בתחרות, כפי שהייתה במשחק מול ארגנטינה, לא יפעלו לטובתנו בכל מה שקשור לאירוויזיון. עוד יש דרך ארוכה עד העברת האירוויזיון למדינה אחרת, אבל אנחנו כל יום מתקרבים לשם. זה די מצער שפוליטיקאים לא מפסיקים להתערב, כי התערבות שלהם זה לא דבר מכובד במישור הבינלאומי".

מלשכת השרה רגב נמסר: "לשרת התרבות והספורט מירי רגב אין כל כוונה להתערב בתכנים. יחד עם זאת השרה הבהירה את עמדתה האישית בנושא, תחרות האירוויזיון היא הזדמנות להביא לידי ביטוי את פניה היפות והמגוונות של החברה הישראלית, במסגרת קטעי הקישור המשודרים בין השירים המתחרים. כמו כן נדרש תיאום בין התאגיד לממשלה שמשקיעה כסף ציבורי בתחרות ובתאגיד. הנושא כולו יובא לדיון אצל ראש הממשלה שיקבל את ההחלטות בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully