וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאזינו לזה: שנת 2018 במוזיקה הפכה פתאום למעולה

17.6.2018 / 11:38

הבחורה בת ה-18 שעומדת לכבוש את לבכם, הבנות שיכולות להיות הברידרז לדור שלא ידע את קים דיל, ספיריצ'ואלייזד ואינטרפול חוזרים עם מוזיקה חדשה שאנחנו לא בטוחים לגביה, ועוד מוזיקה שאתם מוכרחים לשמוע. טור הרוקנרול של מני אבירם, האזינו לפלייליסט "קורדרוי" המלא

סנייל מייל - Pristine / Heat Wave

אחרי שלורד כישפה אותי באופן אבסולוטי בהופעה האדירה שלה בפסטיבל פרימוורה - היה מדהים לראות איך בחורה בת 22 מהפנטת עשרות אלפי אנשים במשך שעה וחצי (הנה כולה כאן) - מגיעה עכשיו לינדזי ג'ורדן בת ה-18, כובשת את מה שנותר מלבי עם אלבום שיתחרה חזק על תואר הבכורה של השנה ועושה לאינדי הגיטרות את מה שכוכבת המיינסטרים הניו זילנדית עשתה ועושה לפופ. תחת השם Snail Mail, ובמשך כמעט 40 דקות, הצעירה מבולטימור מסמנת את עצמה כהבטחה ענקית עם שירים חכמים, אינטימיים וכנים על אהבות ראשונות ולבבות שבורים, כמעט מבלי ליפול לקלישאות ולסכריניות שאמורות כמעט להיות בילט אין בגילה. כמו לורד, גם ג'ורדן מבינה במלודרמה, ובעזרת המפיק ג'ייק ארון, שעבד בין השאר עם גריזלי בר וסולאנג', "Lush" הוא יומן נעורים מהמם.

?Flasher - Skim Milk / Who's Got Time

על תואר בכורת השנה יתחרה עם סנייל מייל "Constant Image" של פלאשר, שלישיית פוסט-פאנק מוושינגטון הבירה, שמערבבת אל תוך הפאנק שלה גם ניו ווייב וגם בריטפופ, בכישרון רב. חצי השעה ההדוקה והמלודית הזאת תיתקע לכם עמוק במוח, ושני האלבומים החדשים האלה הופכים את 2018 לשנה מוזיקלית טובה בהרבה ממה שהיא היתה אמורה להיות.

Pllush - Big Train

עוד אלבום בכורה שממש שווה דייט הוא "Stranger to the Pain" של הרביעיה מסן פרנסיסקו, שבראשה עומדות שתי זמרות מרשימות: קארלי הלם ואווה טרדוויי. ברידרז לדור שלא ידע את קים דיל ולא יידע לעולם. הנה השיר הכי טוב מתוכו.

ספיריצ'ואלייזד - I'm Your Man / A Perfect Miracle

את מה שלינדזי ג'ורדן עוד לא יודעת על מלודרמה, ג'ייסון פירס כבר שכח מזמן, ורגע לפני שספיריצ'ואלייזד שלו כמעט נשכחת בעצמה אחרי דממה של שש שנים, מאז " Sweet Heart Sweet Light" הנהדר שיצא ב-2012, הוא חושף שני שירים מתוך אלבום חדש בשם "And Nothing Hurt" שייצא ב-9 ביולי. פירס מספר שבגלל מחסור בתקציב הוא הקליט את כל האלבום לבד בביתו בלונדון, ומתאר עבודה סיזיפית ומתסכלת שבסופה קתרזיס. שני הקטעים שונים אחד מהשני, ואני מעדיף את "A Perfect Miracle" האינטימי והמתוזמר יותר (שתוכלו לשמוע בפלייליסט ספוטיפיי בראש הטור). הנה הקליפ ל-"I'm your Man".

אינטרפול - The Rover

מה נאמר על השיר החדש של אינטרפול? אני לא סגור על זה. זה טוב, כן, אבל לא הכי טוב שיכול היה להיות. מה זה אומר על האלבום החדש, "Marauder", שייצא ב-24 באוגוסט? כלום.

מה שכן, השיר הזה עשה לי חשק לחזור לקאבר הזה, הקילרז עושים את "Obstacle 1".

Big Red Machine - Forest Green

ביג רד מאשין הוא הרכב צד של ג'סטין ורנון, הוא בון איבר, וארון דסנר מהנשיונל, ויש להם אי.פי חדש שנושא את שם ההרכב וכולל ארבעה שירים יפים. הנה אחד מהם, ואת השאר תמצאו בלינק הזה, שמוביל לפלטפורמת סטרימינג מוזיקלית חדשה של ורנון והאחים דסנר בשם PEOPLE, שכוללת טונות של מוזיקה שהם רוצים שהעולם ישמע.

מנצ'סטר אורקסטרה - I Know How To Speak

שיר חדש ויפהפה שלא הספיק להיכנס לאלבום האחרון של הלהקה מאטלנטה. "אני רוצה את השם שלך צרוב על התקרה שלי", שר אנדי הול ושורף את הנשמה.

פאד'ר ג'ון מיסטי - Please Don't Die

לא הספקתי לכתוב כאן על האלבום החדש והנפלא של פאד'ר ג'ון מיסטי, "God's Favorite Customer", החשוף והיפה ביותר שלו, אבל עוד אחזור אליו בסיכומי השנה, שם הוא יחכה בביטחה. הנה קליפ לסינגל האחרון והמעולה שיצא מתוכו.

LVL UP - Orchard

שיר סודק לב של לבל אפ הניו יורקים, לא רק בגלל שהוא אינטנסיבי במלנכוליותו, אלא בגלל שהוא שיר הפרידה של הלהקה, שהודיעה בשבוע שעבר על פירוק אחרי שלושה אלבומים.

The Essex Green - Don't Leave It In Our Hands

שיר מעולה של השלישיה מברוקלין, מתוך אלבום חדש בשם "Hardly Electronic" שייצא בסוף החודש. פחד מטכנולוגיה וכו', אבל לא חייבים להילחץ.

אלברט האמונד ג'וניור - Far Away Truths

כבר עפתי כאן על "Francis Trouble", אלבום הסולו הרביעי של גיטריסט הסטרוקס, והנה קליפ חדש וחמוד לשיר הכי טוב ממנו, שהוא לגמרי סטרוקסי. ב-16 ביולי הוא בבארבי, בואו.

ג'ף רוזנסטוק - 9/10

קליפ יפה גם לשיר יפה לא פחות מהאלבום האחרון של ג'ף רוזנסטוק, "-POST", שעוסק בחיים הלא מלבבים תחת שלטון טראמפ אלדיבא היוצר מלונג איילנד שהוא קצת בילי ג'ואל רק בPאנק, אבל מציע לא מעט המנונים וקתרזיס.

קאבר 1: וויזר - Africa

תקציר הפרקים הקודמים, למי שפספס: לפני כשנה צפתה מרי, מעריצה בת 14 של וויזר, בסדרה "Stranger Things" ונתקלה בשיר "אפריקה" של טוטו. הדבר הבא שהיא עשתה היה להרים קמפיין טוויטר שמטרתו לגרום ללהקה לעשות קאבר לשיר. היא פתחה חשבון תחת השם "וויזר תעשו קאבר לאפריקה של טוטו" והתחילה לתת עבודה, כולל תיוג הלהקה בכלל והזמר ריברס קואומו בפרט. "הגיע הזמן שתברך את הגשמים באפריקה", כתבה. הלהקה הקשיבה, ולפני כמה שבועות חלומה התגשם. כמעט. קואומו והחברים הטרילו ואמנם ביצעו שיר של טוטו, אבל לא את "אפריקה", אלא את "רוזאנה". אכזרי. בהמשך הם סגרו את הפינה והעלו את גרסתם לאחד משירי הפופ הסוחפים - הגם שהמטומטמים, בואו - של שנות השמונים, המנון שרצח ועדיין רוצח מיליוני ערבי קריוקי ברחבי העולם. הגרסה של קואומו והלהקה הפכה ללהיט הכי גדול שלהם בעשור האחרון, ובשבוע שעבר הם הגיעו לבצע אותו אצל ג'ימי קימל, והביאו איתם את הקלידן של טוטו, סטיב פוקארו.

קאבר 2: פידלאר - Have A Cigar

קאבר של הלהקה מאל.איי שלוקח את הקלאסיקה של פינק פלויד ועושה בה שפטים מתבקשים. תאכל את הסיגר הזה רוג'ר ווטרס.

פצצה מהעבר

השבוע יחגוג "Gold Against the Soul", האלבום השני של מאניק סטריט פריצ'רז, יומולדת 25, וכמה גדולה הייתה אהבתי אליו כשיצא ב-1993 וגם שנים אחר כך. הוא עדיין חולק את לבי עם הבכורה שלהם, "Generation Terrorists", ולמרות שהוולשים האהובים עלי תמיד יהיו חלק מפסקול חיי, לא הצלחתי לשחזר את ההיי ששני האלבומים האלה שלהם הביאו לי. המבקרים פחות אהבו את "זהב", אבל כזונה של המנונים התמכרתי לשירים הגדולים מהחיים של ריצ'י אדוארדס, ניקי וויר, ג'יימס דין בראדפילד ושון מור. כיום המאניקס הם צל די מגוחך של עברם, אבל כשמורשתם כוללת פצצות כמו "Sleepflower", "From Despair to Where", "La Tristesse Durera)" ו-"Life Becoming a Landslide", אפשר לזרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully