וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: להקת א-הא מגיעה לאולפן השקוף של וואלה! NEWS

18.6.2018 / 8:31

רגע לפני שהיא מופיעה ביום חמישי באמפי-פארק רעננה במסגרת סיבוב ההופעות העולמי החדש "Electric Summer", מגיעה מחר הלהקה האגדית לאולפן השקוף של וואלה! NEWS

כתב: שגיא בן נון, צילום: Aviel Lewis, עריכה: אביב ארגז

רגע לפני שהם מגיעים להופיע באמפי-פארק רעננה במסגרת סיבוב ההופעות העולמי החדש שלהם "Electric Summer", מגיעים חברי להקת א-הא האגדית לאולפן השקוף של וואלה! NEWS. הופעתה של א-הא תתקיים, כאמור, ביום חמישי הקרוב. על הפקת המופע בישראל חתומים הדרן יזמות והפקות וחברת פורום פקטור. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

א-הא הוקמה לפני 35 שנה בנורבגיה על ידי הסולן מורטן הארקט, הקלידן מאגנה פיורהולמן והגיטריסט פול וואקטר-סאבוי, וכעבור זמן קצר עברה ללונדון. בשנת 1984 הקליטו את שירם ראשון, "Lesson One", שלא זכה להצלחה. הם הקליטו גרסאות נוספות לשיר, שבסופו של דבר נקרא "Take on Me" והפך ללהיט ענק. השיר כבש את צמרת מצעדי הפזמונים באירופה ובארצות הברית, ומכר מעל למיליון וחצי עותקים בחודש הראשון להוצאתו. הקליפ שליווה את השיר, ששילב בין אנימציה למציאות, תרם רבות להצלחת השיר, והפך לאחד מסימני הפופ המזוהים של האייטיז. בטקס פרסי MTV של שנת 1986 זכה השיר בשש קטגוריות.

ההצלחה הבאה של הלהקה היתה עם הסינגל "The Sun Always Shines on T.V", שבמקביל לצאתו הייתה הלהקה מועמדת לפרס הגראמי בקטגוריית פריצת השנה. אלבום הבכורה של הלהקה, "Hunting High and Low", יצא בשנת 1985, כלל את שני הלהיטים ומכירותיו הרקיעו שחקים. עד לשנת 2005 הוא נמכר ב-8 מיליון עותקים.

ב-86' הוציאה הלהקה את אלבומה השני, "Scoundrel Days", בו עברה מפופ לרוק אלטרנטיבי. הלהקה ביצעה את שיר הנושא לסרט "The Living Daylights" בסדרת ג'יימס בונד. באלבום נכלל גם הלהיט, "Stay on These Roads", שיצא כסינגל בשנת 1987. האלבום הצליח פחות מקודמיו, וכך גם שני האלבומים שיצאו אחריו.

להקת א-הא. צילום: Just Loomis,
א-הא/צילום: Just Loomis

בעקבות סכסוכים בין חברי הלהקה ובינה לבין חברת התקליטים, לקחה בשנת 1994 הלהקה הפסקה מעבודתה המשותפת, אולם לא התפרקה באופן רשמי וחבריה יצאו לקריירת סולו. ארבע שנים לאחר מכן הוזמנו חברי הלהקה להופיע בפני זוכי פרס נובל לשלום. לאחר הביקורות המשבחות שבו להקליט אלבום ביחד, "Minor Earth Major Sky", שיצא בשנת 2000 וכלל את הלהיט "Summer Moved On". בשנת 2002 הוציאה הלהקה את אלבומה השביעי, "Lifelines", שכל את הלהיט "Forever Not Yours" .

בשנת 2004 חגגה א-הא 20 שנים להקמתה עם הוצאת אוסף סינגלים שהחזיר את הלהקה לצמרת מצעדי המכירות בבריטניה. שנה לאחר מכן הופיעה הלהקה במופע "לייב אייד" בברלין. לאחר שהוציאה שני אלבומים נוספים, בדצמבר 2009 התפרקה הלהקה באופן רשמי, אך חזרה לפעילות בשנת 2015 עם אלבומה ה-11, "Cast in Still", שכלל סיבוב הופעות עולמי. ביוני השנה הקליטה הלהקה אלבום במסגרת MTVאנפלאגד.

על הפקת המופע בישראל חתומים הדרן יזמות והפקות וחברת פורום פקטור. מחירי הכרטיסים: 399 ש"ח לכרטיס רגיל, 699 ש"ח לגולדן רינג, 999 ש"ח לכרטיס ישיבה בטריבונת VIP. מכירה מוקדמת תחל היום (שני) ללקוחות אמריקן אקספרס בלבד, ומכירה לקהל הרחב החל מ-15 בנובמבר. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully