וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדנה ארזי ביקשה לגנוז את שירה עקב פניות מהורים של מתאבדים

20.6.2018 / 12:18

ירדנה ארזי פנתה לתחנות הרדיו בבקשה שיפסיקו להשמיע את שירה החדש, "אם הוא ילך", שכתבה איה כורם, לאחר פניות אישיות אליה מצד בני משפחות של מי ששמו קץ לחייהם, שהביעו אי נוחות ממילות השיר, ובהן "אם הוא ילך - אני אמות/ אני אקפוץ מהמרפסת או אגיב באלימות"

ירדנה ארזי. רונן אקרמן,
ירדנה ארזי/רונן אקרמן

הזמרת ירדנה ארזי פנתה באופן חריג לתחנות הרדיו בבקשה שיפסיקו להשמיע את שירה החדש, "אם הוא ילך" שכתבה איה כורם והלחין כריסטופר בלנקינסופ. הסיבה לכך לדבריה הן פניות אישיות שקיבלה מצד בני משפחות של אנשים ששמו קץ לחייהם, ואשר הביעו אי נוחות ממילות השיר, העוסק באהבה עד מוות ובתיאור רצון ליטול את החיים.

השיר נפתח במילים הבאות: "אם הוא ילך - אני אמות/ אני אקפוץ מהמרפסת או אגיב באלימות/ אני אכניס אצבע לשטקר/ ואחתוך את כל היתר/ אם הוא יאמר שלום/ אני קאפוט".

נושא איה כורם. רוני כנעני,
איה כורם/רוני כנעני

המכתב נשלח מארזי לגלי צה"ל, לגלגלצ, לתחנות כאן תאגיד השידור ולתחנות הרדיו האזוריות, ובו היא כותבת: "בתחילת החודש הוצאתי לרדיו את השיר 'אם הוא ילך' למילים של איה כורם ולחן של כריסטופר בלנקינסופ. בימים האחרונים, יחד עם השמעות השיר ברדיו, קיבלתי פניות אישיות מצד בני משפחות של מי ששמו קץ לחייהם, אשר הביעו אי נוחות ממילות השיר, העוסקות באהבה עד מוות ובתיאור, קברטי, מקאברי והומוריסטי, של רצון ליטול את החיים".

"דבריהם נגעו ללבי", הוסיפה ארזי במכתבה, "ואני לא יכולה להתעלם מהדברים שנאמרו ונכתבו לי בדם לבם של הכותבים, ולכן, בצעד חריג, אני פונה אליכם בבקשה להימנע מהשמעת השיר. לא קל לקבל החלטה לגנוז שיר אחרי שכבר יצא לאור, ועם זאת, אני עומדת מאחורי ההחלטה הזו ומבקשת שתכבדו אותה".

ד"ר אבשלום אדרת, יו"ר עמותת "בשביל החיים" שבנו ערן ז"ל שם קץ לחייו, בירך על החלטת הזמרת. "ירדנה ארזי הוכיחה שהיא לא רק זמרת נהדרת, אלא בן אדם נפלא וקשוב. בשיחתנו העליתי בפניה את הכאב העצום שיצר השיר בי ובבני משפחות שיקיריהן התאבדו וכן על הסכנה הגדולה במילותיו לצעירים בעיקר המצויים במצוקה אובדנית. היא הקשיבה וכבר באותו ערב החליטה להוציא את הבקשה לגניזת השיר. אני מודה לה בשם אותם בני אדם (בעיקר כנראה צעירים) שיתכן וחייהם ניצלו בזכות הצעד האמיץ והחשוב שעשתה".

איה כורם סרבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully