וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניה כהן עוזיאלי תהיה מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות החל מ-2019

21.6.2018 / 18:54

ועדת האיתור של מוזיאון תל אביב לאמנות המליצה על טניה כהן עוזיאלי לתפקיד מנכ"לית המוזיאון. היא תיכנס לתפקידה ב-1 בינואר 2019, עם פרישתה של המנכ"לית הנוכחית, סוזן לנדאו

טניה כהן עוזיאלי. אלי פוזנר,
המנכ"לית החדשה של מוזיאון תל אביב לאמנות. טניה כהן עוזיאלי/אלי פוזנר

טניה כהן עוזיאלי תשמש כמנכ"לית החדשה של מוזיאון תל אביב לאמנות, כך הודיעה היום (חמישי) ועדת האיתור של המוזיאון. כהן עוזיאלי תיכנס לתפקידה ב-1 בינואר 2019, עם פרישתה של המנכ"לית הנוכחית, סוזן לנדאו.

טניה כהן עוזיאלי היא אוצרת וראש האגף לשירותי אוצרות במוזיאון ישראל, בעלת תואר ראשון ושני בארכיאולוגיה ותולדות האמנות. מאז שהגיעה למוזיאון ישראל בשנת 2000, שימשה כאוצרת באגף לאמנות ותרבות יהודית. במסגרת תפקידה היא אצרה תערוכות שונות באמנות יהודית והשתתפה בתערוכות ופרויקטים בין-תחומיים. בין הפרויקטים הבולטים שעליהם הייתה אחראית, נמנה פרויקט השחזור וההקמה של בית הכנסת הספרדי הפורטוגזי מסורינאם. כמו כן, לקראת חידוש מוזיאון ישראל שימשה כמנהלת פרויקט באגף האמנות והתרבות היהודית, וכאוצרת של שדרת בתי הכנסת - אחת התצוגות המרכזיות של הגלריות המחודשות שנפתחו בשנת 2010.

בשנת 2015 אצרה את התערוכה הרב-תחומית "קיצור תולדות האנושות" אשר נוידה בהמשך לגרמניה. לאחרונה שימשה כאחת האוצרים של התערוכה שהוצגה בביתן הישראלי בביינאלה לאדריכלות בוונציה השנה. משנת 2011 כיהנה כראש אגף שירותי אוצרות במוזיאון ישראל והייתה אחראית על בניית מערך תערוכות שנתי, וניהול אוספי המוזיאון. במסגרת התפקיד הזה ניהלה את כלל מחלקות האגף: תקציבי תערוכות, פרויקטים ופרסומים, מעבדות שימור, ניוד תערוכות, זכויות יוצרים וצילום, מחלקת פרסומים, מחלקת עיצוב תערוכות, שירותים טכניים, מחלקת "ניו מדיה", מחלקת הרשם, שיגור ומחשוב אוספים.

האוצרת סוזן לנדאו. נמרוד סונדרס
המנכ"לית הפורשת, סוזן לנדאו/נמרוד סונדרס

סוזן לנדאו, שתפרוש מניהול המוזיאון בסוף 2018, היא מהדמויות הבולטות והמשפיעות על שדה האמנות בשלושת העשורים האחרונים, ואחראית לכמה מהתערוכות הבינלאומיות החשובות של ימינו שהוצגו בארץ. לנדאו משמשת כמנכ"לית ואוצרת ראשית במוזיאון תל אביב לאמנות משנת 2012, לאחר 34 שנים שבהן כיהנה בין השאר כאוצרת לאמנות עכשווית ולאחר מכן כאוצרת ראשית לאמנויות במוזיאון ישראל.

עם הגיעה למוזיאון תל אביב לאמנות, ביצעה לנדאו תמורות דרמטיות במבנה הארגוני הפנימי של המוזיאון, וניסחה עבורו חזון שאופיין בדגש מובהק על אמנות מודרנית ועכשווית, ישראלית ובינלאומית. לנדאו ייסדה את קבוצת רכישת האמנות של המוזיאון "בוחרים אמנות", שינתה את הלוגו והשפה החזותית של המוזיאון, חידשה את גן הפסלים ואת אולמות אוספי הקבע של המוזיאון. היא יזמה מהלך שיפוץ עמוק ויסודי בבניין המרכזי של המוזיאון, המתרחש בימים אלו וכולל שינוי מבני ושדרוג של חזית המוזיאון, המבואה וקומת הגלריות התחתונה. כמו כן הקימה ארגון מתנדבים למוזיאון והחלה בחידוש מחסני המוזיאון ובנייה של אתר אינטרנט חדש.

לנדאו אצרה במוזיאון תל אביב לאמנות תערוכות רחבות היקף שזכו לתהודה בארץ ובעולם. בין הבולטות שבהן לואיז בורז'ואה (2017). היא הפכה את "מפל האור" בבניין עמיר לחלל תצוגה לתערוכות שיזמה והזמינה במיוחד עבורו. לנדאו יצרה שיתופי פעולה עם מוזיאונים מובילים בעולם להצגת תערוכות משותפות, כמו אלה של מיכאל בורמנס, אלמגרין ודראגסט ופיונה טאן, ומיקמה את מוזיאון תל אביב לאמנות במקום מרכזי בין חשובי המוזיאונים לאמנות מודרנית ועכשווית. בשנת 2017 מימשה לנדאו את הצהרתה עם כניסתה למוזיאון תל אביב לפעול לפיצול תפקיד המנכ"ל והאוצר הראשי. בשנה זו מונה לתפקיד אוצר ראשי של המוזיאון דורון רבינא, ואילו לנדאו המשיכה בתפקיד מנכ"לית המוזיאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully